جنین مصنوعی انسان برای اولین بار ایجاد شد

اقتصاد ۱۰۰- گروهی از پژوهشگران در ایالات متحده و بریتانیا می‌گویند که اولین ساختارهای مصنوعی شبیه به جنین انسان را از سلول‌های بنیادی ایجاد کرده‌اند که نیاز به تخمک و اسپرم را دور می‌زند. این تلاش، می‌تواند به ارائه بینش در مورد اختلالات ژنتیکی کمک کند، اما درعین حال، با چالش‌های اخلاقی نیز همراه است.

جنین مصنوعی انسان برای اولین بار ایجاد شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، گروهی از پژوهشگران در ایالات متحده و بریتانیا می‌گویند که اولین ساختارهای مصنوعی شبیه به جنین انسان را از سلول‌های بنیادی ایجاد کرده‌اند که نیاز به تخمک و اسپرم را دور می‌زند.

بنابراین برای اولین بار، جنین‌های مصنوعی انسان از سلول‌های بنیادی ایجاد شده است که ما را به یک منطقه خاکستری اخلاقی سوق می‌دهد، اما نویدبخش ارائه بینش‌های مهمی درخصوص مراحل اولیه حیاتی رشد انسان هستند.

جنین‌های مصنوعی که محصول تولیدمثل جنسی طبیعی نیستند، اما از سلول‌های بنیادی در یک محیط آزمایشگاهی مهندسی شده‌اند، می‌توانند بینش‌های مهمی را در مورد چند هفته اول رشد جنینی به پژوهشگران دنیای پزشکی ارائه دهند، چرا که تصور می‌شود طی همین چند هفته است که مجموعه‌ای از اختلالات ژنتیکی آشکار می‌شوند.

رابین لاوِل-بَج، مدیر زیست شناسی سلول‌های بنیادی و ژنتیک تکاملی در موسسه فرانسیس کریک لندن می‌گوید: ایده این است که اگر واقعاً رشد طبیعی جنین انسان را با استفاده از سلول‌های بنیادی، مدل‌سازی کنید، می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی در مورد چگونگی شروع رشد و آنچه ممکن است اشتباه پیش برود، به دست آورید، بدون اینکه نیازی به استفاده از جنین‌های اولیه واقعی برای پژوهش باشد.

جنین‌های مصنوعی جدید البته در یک حوزه پژوهشی غیر قانون‌گذاری شده قرار می‌گیرند؛ چرا که جنین‌های کشت شده طبیعی انسان را در بریتانیا فقط می‌توان برای 14 روز برای پژوهش استفاده کرد، اما مقررات فعلی در مورد جنین‌های مصنوعی انسان، قانونی وضع نکرده است.

گفتنی است که این پژوهش هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده است، اما توسط پروفسور ماگدالنا زرنیکا-گوتز (Magdalena Żernicka-Goetz) از موسسه فناوری کالیفرنیا و دانشگاه کمبریج در سخنرانی وی در کنفرانس سالانه انجمن بین المللی تحقیقات سلول‌های بنیادی در بوستون ارائه شده است.

تلاش‌های مشابه دیگری برای ایجاد جنین‌های مصنوعی با استفاده از سلول‌های بنیادی موش و میمون دنبال می‌شود، اما این اولین بار است که یک جنین مصنوعی از سلول‌های بنیادی انسان ساخته می‌شود.

جنین‌های مصنوعی مورد بحث، دستگاه گوارش، ضربان قلب یا مغز ابتدایی ندارند.

ضمن این که تلاش‌های قبلی برای توسعه جنین‌های حیوانی، حاملگی قابل قبولی ایجاد نکرده است.

لاول-بج می‌گوید: پاسخ دادن به این سوال بسیار دشوار است. گفتن اینکه آیا مشکلی ذاتی در آنها وجود دارد یا اینکه مسئله فقط فنی است، دشوار است.

سرعت پیشرفت در این جبهه، بسیاری از جمله زرنیکا-گوتز را بر آن داشته است تا برای ایجاد حفاظ‌های نظارتی در مورد توسعه و استفاده از جنین‌های مصنوعی در یک محیط بالینی تلاش کنند، اما به نظر می‌رسد تا حصول چنین چیزی، هنوز راه درازی در پیش است.

 

انتهای پیام

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما