بنچمارک آنتوتو خبر از عملکرد پردازشی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل سه می‌دهد

اقتصاد ۱۰۰ - تراشه نسل بعدی کوالکام به یکی از قدرتمندرین تراشه‌های بازار گوشی‌های هوشمند بدل خواهد شد.

بنچمارک آنتوتو خبر از عملکرد پردازشی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل سه می‌دهد

به گزارش گروه دانش و فناوری،تا به امروز، گزارش‌ها و شایعات زیادی پیرامون نسل جدید تراشه پرچمدار کوالکام موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل سه منتشر شده است که همگی آن‌ها بر قدرت پردازشی بسیار بالای این سخت‌افزار موردانتظار اتفاق نظر دارند. حتی نتایج برخی از بنچمارک‌ها نیز خبر از افزایش قدرت پردازشی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه داده‌اند. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، بنچمارک آنتوتو نیز امروز سندی دیگر از قدرت چشمگیر تراشه کوالکام رو کرد که با امتیازی فوق‌العاده همراه شده است. 

کاربری به نام NonxCirno به تازگی نتایج تست‌های فنی بنچمارک آنتوتو که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه گرفته شده است را به اشتراک گذاشته است. همانطور که در این تصویر نیز مشخص است، تراشه پرچمدار کوالکام در بنچمارک آنتوتو موفق به کسب امتیاز قابل توجه ۱۷۷۱۱۰۶ شده است. البته نباید فراموش کنیم که تنها نمونه اولیه این تراشه در بنچمارک آنتوتو قرار گرفته است و عملکرد نسخه نهایی این سخت‌افزار احتمالا با نسخه پیش‌تولید آن متفاوت خواهد بود. با این وجود، نتیجه بنچمارک آنتوتو قدرت پردازشی چشمگیر اسنپدراگون ۸ نسل سه را نشان می‌دهد. 

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۵ به ترتیب امتیازهای ۱۷۰۰ و ۶۶۰۰ را به خود اختصاص داده است. این سخت‌افزار در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ نیز عملکرد بهتری داشته و در تست‌های مشابه امتیازهای ۲۲۰۰ و ۷۰۰۰ را کسب کرده است. برای مقایسه، اسنپدراگون ۸ نسل سه عملکرد بهتری از تست چند هسته‌ای A16 بایونیک (امتیاز ۶۲۰۰ در گیک‌بنچ ۶) داشته است. مطابق انتظار، تراشه موردانتظار کوالکام از نسل قبلی خود نیز موفق‌تر ظاهر شده است. برای یادآوری، اسنپدراگون ۸ نسل دو در گیک‌بنچ امتیازهای ۲۰۰۰ و ۵۵۰۰ را برای تست‌های تک و چند هسته‌ای را ثبت کرده است. 

شایان ذکر است که براساس گزارش‌های قبلی، اسنپدراگون ۸ نسل سه برپایه فرآیند N4P شرکت TSMC تولید خواهد شد و از معماری سه خوشه‌ای ۲+۵+۱ بهره خواهد برد. در این راستا، این سخت‌افزار از یک هسته اصلی کورتکس X4، پنج هسته پردازشی کورتکس A720 و دو هسته کم مصرف کورتکس A520 برخوردار خواهد بود. برای تسک‌های گرافیکی،‌ اسنپدراگون ۸ نسل سه به پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۵۰ مجهز خواهد شد. 

در نهایت باید اشاره کرد که اسنپدراگون ۸ نسل سه در تاریخ ۲ آبان و در طی رویداد Snapdragon Summit 2023 معرفی خواهد شد. از اولین گوشی‌هایی که با این تراشه روانه بازار می‌شوند می‌توان وان پلاس ۱۲، سری ردمی K70، سری شیائومی ۱۴ و ریلمی GT5 را نام برد. 

 

انتهای پیام

 

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما