بهترین گوشی های ۲۰۲۳ برای سرگرمی؛ بهترین تجربه فیلم و بازی در موبایل

اقتصاد ۱۰۰ - در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۳ برای علاقمندان به سرگرمی، بازی و تماشای محتوای ویدیویی می‌پردازیم. این لیست علاوه بر پرچمداران، محصولات میانرده و حتی اقتصادی را هم شامل می‌شود.

بهترین گوشی های ۲۰۲۳ برای سرگرمی؛ بهترین تجربه فیلم و بازی در موبایل

به گزارش گروه دانش و فناوری، امروزه گوشی های موبایل استفاده‌های گوناگونی برای کاربران دارند. به جز کاربری معمولی گوشی های هوشمند مانند برقراری تماس، ارسال پیام و گرفتن عکس یا فیلم، بخش مهمی از کاربرد این دستگاه‌ها به سرگرمی، بازی و یا تماشای محتوای ویدیویی اختصاص دارد.

در سال‌های اخیر گوشی های فوق العاده‌ای با تمرکز بر قابلیت‌های چندرسانه‌ای روانه بازار شده‌اند. همین امر، انتخاب یک گوشی مناسب را کمی سخت می‌کند.

با این وجود امروز قصد داریم ده مورد از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۳ که مناسب بازی، تماشای فیلم و سرگرمی هستند را معرفی کرده و به‌طور مختصر بررسی کنیم.

بهترین گوشی های ۲۰۲۳ برای سرگرمی در کلاس‌های پرچمدار، میانرده و اقتصادی

گوشی گیمینگ

در سال ۲۰۲۳ آن‌قدر گوشی‌های خوب رونمایی شده که انتخاب یک لیست از برترین آن‌ها کار سختی است!

یک گوشی مناسب برای سرگرمی باید سخت افزار مناسب و قابلیت‌های نرم افزاری ویژه‌ای داشته باشد. بنابراین مواردی مانند پردازنده به کار رفته، ظرفیت باتری، بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، تهویه و… همگی از جمله ویژگی‌هایی هستند که در تبدیل شدن یک گوشی به محصولی مناسب برای سرگرمی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

البته لیست امروز ما فقط محصولات پرچمدار را در بر نخواهد گرفت؛ بلکه گوشی های مناسب سرگرمی در کلاس‌های پرچمدار، قاتل پرچمدار، میانرده و حتی اقتصادی را نیز در بر گرفته و مناسب‌ترین محصولات هر کلاس قیمتی و عملکردی را معرفی خواهد کرد.

اگر قصد خرید یک گوشی مناسب برای سرگرمی را دارید و بین گزینه‌های مختلفی مردد هستید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

بهترین پرچمداران سال ۲۰۲۳ که برای سرگرمی مناسب هستند

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

گلکسی اس 23 اولترا

لیست امروز را با بهترین گوشی اندرویدی سال آغاز می‌کنیم که برای هر نوع استفاده‌ای بهترین محصول به شمار می‌رود!

گلکسی اس ۲۳ اولترا از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی با پانل‌های امولد 2X و رزولوشن QHD+ بهره می‌برد که قادر به ارائه نرخ رفرش متغیر 120 هرتز بوده و حداکثر روشنایی 1750 نیت ارائه می‌کند.

این صفحه نمایش قادر به نمایش محتوای HDR10+ بوده و با کیفیت بی‌رقیبش برای تمامی استفاده‌های چندرسانه‌ای مناسب است.

پرچمدار امسال سامسونگ همچنین به نمونه‌ای سفارشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز است و یک از سریع‌ترین گوشی‌های دنیا به شمار می‌رود.

علاوه بر این، Galaxy S23 Ultra همچنین از اندروید 13 بهره برده و به رابط کاربری One UI 5.1 مجهز خواهد بود. بعلاوه، یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 45 واتی هم در این گوشی به کار رفته که قادر است کاربر را برای مدتی طولانی همراهی کند.

در کنار تمامی این قابلیت‌های سرآمد، قلم استایلوس S-Pen گلکسی اس 23 اولترا را نیز نباید از یاد برد که با طراحی شگفت‌انگیزش، این گوشی را به یک همراه قدرتمند و کارآمد برای هر کاربری تبدیل کرده است.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربفرد گلکسی اس ۲۳ اولترا آن را در بالای لیست بهترین گوشی های پرچمدار مناسب برای سرگرمی قرار می‌دهد.

وان پلاس ۱۱

بهترین گوشی 2023 سرگرمی

در رده دوم بهترین گوشی های پرچمدار مناسب برای سرگرمی، وان پلاس ۱۱ قرار می‌گیرد که مشخصات فنی شگفت‌انگیزی داشته و چیزی از گلکسی اس ۲۳ اولترا کم ندارد.

پرچمدار سال ۲۰۲۳ وان پلاس به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز است و ۱۶ گیگ رم دارد. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید پرجزئیات‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی مثل کال آف دیوتی موبایل، فورتنایت و پابجی به‌راحتی بر روی آن قابل اجرا هستند.

علاوه بر این، صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد این گوشی با رزولوشن QHD+ و نرخ رفرش متغیر 120 هرتزی یکی از بهترین نمونه‌های به کار گرفته در صنعت گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. پانل این صفحه نمایش قادر به نمایش یک میلیارد رنگ بوده و ضمن پشتیبانی از استاندارد HDR10+، حداکثر روشنایی 1300 نیت دارد.

بعلاوه، اسپیکرهای استریوی به کار رفته در OnePlus 11 نیز صدای محیطی بسیار بلند و واضحی را ارائه کرده و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن هم تضمین‌کننده شارژدهی بسیار عالی حتی در سنگین‌ترین فعالیت‌ها خواهد بود. این باتری همچنین با توان سرسام‌آور 100 واتی شارژ شده و یکی از سریع‌ترین نمونه‌های بازار به شمار می‌رود.

وان پلاس ۱۱ جایگزینی فوق‌العاده برای پرچمدار سامسونگ به شمار رفته و یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۳ برای سرگرم شدن شما به شمار می‌رود. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که قیمت پرچمدار وان پلاس حدود نصف گلکسی اس ۲۳ اولتراست!

بهترین گوشی های قاتل پرچمدار که برای سرگرمی مناسب هستند

ریلمی جی تی ۳

ریلمی جی تی 3

گوشی Realme GT3 یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای انجام بازی و تماشای ویدیو به شمار می‌رود که با وجود قیمت مناسب‌تر در مقایسه با پرچمداران معرفی شده در بالا، عملکردی هم‌تراز با آن‌ها دارد.

این گوشی از تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام استفاده می‌کند و می‌تواند تمامی بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا کند.

علاوه بر این، صفحه نمایش 6.74 اینچی امولد این گوشی با رزولوشن 1.5K و نرخ رفرش 144 هرتزی نیز دیگر قابلیت منحصربفرد این گوشی برای علاقمندان به بازی و تماشای ویدیو است و شانه به شانه پرچمداران قدرتمند بازار حرکت می‌کند.

همچنین اسپیکرهای استریو این دستگاه نیز دیگر ویژگی جذاب آن برای علاقمندان به تماشای ویدیو به شمار می‌روند.

ریلمی جی تی ۳ همچنین از یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و با توان ۲۴۰ وات شارژ می‌شود. بنابراین حتی اگر باتری دستگاه خالی شد هم می‌توانید مطمئن باشید که ظرف تنها چند دقیقه می‌توانید آن را به‌طور کامل شارژ کنید.

در این میان، قابلیت استفاده از این دستگاه به عنوان فرستنده مادون قرمز نیز دیگر ویژگی منحصربفردی به شمار می‌رود که آن را در شمار بهترین گوشی های قاتل پرچمدار سال ۲۰۲۳ مناسب برای بازی و سرگرمی قرار می‌دهد.

پوکو اف ۵ پرو

پوکو اف 5 پرو

پوکو اف ۵ پرو هم دیگر گوشی پریمیوم و خوش‌قیمت چینی است که با تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم محصولی بسیار توانمند به شمار رفته و از پس تمامی نیازهای سرگرمی و بازی شما برمی‌آید.

صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای 6.67 اینچی داشته و از پانل‌های امولد با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد. این صفحه نمایش‌ها از استاندارد HDR10+ پشتیبانی کرده و حداکثر روشنایی 1400 نیت دارد.

Poco F5 Pro همانند دیگر محصولات معرفی شده از اسپیکرهای استریو قدرتمند بهره می‌برد و به یک باتری 5160 میلی آمپر ساعتی مجهز است که شارژ سریع آن با توان 67 وات و شارژ بیسیم آن با توان 30 وات انجام می‌شود.

علاوه بر این، سیستم عامل اندروید 13 به همراه رابط کاربری MIUI 14 به‌طور پیش‌فرض بر روی این گوشی نصب است.

به‌طور کلی پوکو اف ۵ پرو را باید قاتل واقعی پرچمداران دانست که با قیمت ۴۷۰ دلاری خود، در بخش پردازش و سرگرمی، تقریبا هیچ کم و کاستی در قیاس با گوشی‌های گرانقیمت بازار ندارد و همان سطح عملکرد فنی و کیفیت بصری را به کاربران ارائه خواهد داد.

بهترین گوشی های میانرده مناسب برای سرگرمی

پوکو ایکس ۵ پرو

بهترین گوشی 2023 سرگرمی

گوشی Poco X5 Pro نخستین محصول لیست بهترین میانرده‌های مناسب سرگرمی است که توانسته با نیم‌نگاهی به قیمت، عملکرد قابل قبولی را در بازی‌های موبایلی و تماشای محتوای تصویری ارائه دهد.

صفحه نمایش این گوشی 6.67 اینچی است و از پانل‌های امولد با نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل استفاده می‌کند که قادر به پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10+ است. این صفحه نمایش برای تماشای ویدیو و انجام بازی‌های موبایلی عالی بوده و کیفیتی بسیار خوب دارد.

ظرفیت باتری گوشی پوکو ایکس ۵ پرو برابر با ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و شارژ سریع آن با توان ۶۷ وات انجام می‌شود. بنابراین شارژ باتری این دستگاه از صفر تا صد درصد ظرف تنها ۴۵ دقیقه انجام می‌شود.

این گوشی همچنین به تراشه اسنپدراگون اسنپدراگون 778G+ مجهز است که شاید نتواند پرجزئیات‌ترین بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت اجرا کند، اما از پس اجرای تمامی بازی‌ها برآمده و سنگین‌ترین پردازش‌ها را نیز با سربلندی پشت سر می‌گذارد.

بعلاوه، حضور جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیز مثل مرواریدی در دل این گوشی می‌درخشد و ارزش افزوده فراوانی به آن بخشیده است.

اگر فکر می‌کنید این گوشی در مقایسه با محصولات پریمیوم بازار ضعیف‌تر است، بد نیست بدانید که قیمت آن تنها ۲۸۰ دلار است که کمتر از یک چهارم قیمت یک گلکسی اس ۲۳ اولترا به شمار می‌رود!

ردمی نوت ۱۲ تی پرو

ردمی نوت 12 تی پرو

دیگر گوشی میانرده و توانمند سال 2023 که دستگاهی فوق‌العاده برای بازی، سرگرمی و تماشای محتوای ویدیویی به شمار می‌رود، Redmi Note 12T Pro است.

این گوشی بر خلاف بسیاری محصولات دیگر لیست امروز از پانل‌های IPS LCD بهره می‌برد. با این وجود شاهد به‌کارگیری یکی از بهترین صفحه نمایش‌های ال سی دی در این گوشی هستیم.

این صفحه نمایش، رزولوشن فول اچ دی پلاس دارد و با ارائه نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز، حتی از پرچمدارانی چون گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز بالاتر قرار می‌گیرد.

در کنار این صفحه نمایش فوق‌العاده، اسپیکرهای استریو و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیز از دیگر قابلیت‌های این گوشی به شمار رفته و تجربه صوتی بسیار خوبی را برای کاربران آن رقم می‌زنند.

ردمی نوت ۱۲ تی پرو به تراشه دایمنسیتی 8200 مدیاتک مجهز است. این تراشه از چهار هسته ARM Cortex-A78 بهره برده و واحد پردازش گرافیکی آن، Mali-G610 MC6 است.

با بهره‌گیری از این تراشه، گوشی جدید و میانرده شیائومی می‌تواند اکثر بازی‌های فروشگاه گوگل پلی را بدون هیچ دردسر خاصی اجرا کند.

علاوه بر این، ظرفیت باتری ردمی نوت ۱۲ تی پرو نیز ۵۰۸۰ میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع آن با توان ۶۷ وات انجام می‌شود.

به این قابلیت‌ها، سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 را هم اضافه کنید تا متوجه شوید با چه گوشی پرقابلیت و جذابی طرف هستید!

سامسونگ گلکسی ام ۵۴

گلکسی ام 54 سامسونگ

گوشی گلکسی M54 سامسونگ نیز یکی از قهرمانان میانرده این کمپانی کره‌ای به شمار می‌رود که با مشخصات فنی جذاب و قیمت استثنایی خود، گزینه ایده‌آلی برای علاقمندان به بازی و سرگرمی به شمار می‌رود.

این گوشی از یک صفحه نمایش سوپر امولد پلاس با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

از سوی دیگر تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ سامسونگ نیز با این که قوی‌ترین چیپست بازار نیست؛ اما قادر به اجرای بازی‌های روز با کیفیتی معقول خواهد بود.

از طرف دیگر، ظرفیت باتری این گوشی نیز ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که خیالتان را از بابت شارژدهی آن در استفاده‌های طولانی‌مدت و سنگین راحت می‌کند.

البته شارژ این دستگاه با توان تنها ۲۵ وات انجام می‌شود. بنابراین اگر باتری دستگاه خالی شد، شارژ مجدد آن نیازمند صرف زمانی طولانی خواهد بود.

در کنار تمامی این موارد، باید توجه کرد که قیمت Galaxy M54 تنها 380 دلار است که آن را به یکی از بهترین گوشی های میانرده سال 2023 برای سرگرمی، اجرای بازی‌های موبایل و تماشای محتوای ویدیویی تبدیل می‌کند.

موتورولا اج ۴۰

موتورولا اج 40

دیگر گوشی میانرده جذاب بازار که می‌تواند رضایت علاقمندان به بازی و تماشای ویدیو را جلب کند، Motorola Edge 40 است.

این گوشی تازه‌وارد صفحه نمایشی 6.55 اینچی داشته و از پانل‌های p-OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی حداکثر روشنایی 1200 نیتی و نرخ رفرش 144 هرتزی داشته و قادر به پشتیبانی از HDR10+ است.

علاوه بر این، میانرده جدید موتورولا همچنین به اسپیکرهای استریو نیز مجهز بوده و کیفیت صوتی ایده‌آلی دارد.

گوشی موتورولا اج 40 به تراشه میانرده، اما قدرتمند دایمنسیتی 8020 مدیاتک مجهز است که به لطف بهره‌گیری از واحد پردازش گرافیکی Mali-G77 MC9 تجربه‌ای لذت‌بخش از انجام بازی‌های ویدیویی را به ارمغان می‌آورد.

گوشی میانرده جدید موتورولا همچنین به یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است و شارژ سیمی آن با توان ۶۸ وات انجام می‌شود.

البته موتورولا اج ۴۰ با قیمت بالای ۸۳۰ دلاری خود از حیث ارزشمند بودن، چندان قابل رقابت با دیگر محصولات میانرده این لیست نیست؛ اما همچنان یک گوشی آبرومند و درخور توجه برای علاقمندان به سرگرمی و بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود.

بهترین گوشی اقتصادی مناسب برای سرگرمی

ردمی نوت 12 نسل چهار (4G)

ردمی نوت 12 4 جی

تعریف گوشی گیمینگ در کلاس قیمتی اقتصادی کمی متفاوت از تعریفی‌ست که در کلاس قیمتی پریمیوم و پرچمدار انجام می‌شود.

از این دسته گوشی‌های انتظار نمی‌رود بازی‌های مدرن را با حداکثر کیفیت اجرا کنند. با این حال ارائه بهترین قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری ممکن، تنها ویژگی‌ای‌ست که از گوشی‌های اقتصادی مناسب برای سرگرمی انتظار می‌رود.

Redmi Note 12 4G یکی از این گوشی‌های اقتصادی مناسب برای سرگرمی است که از یک صفحه نمایش امولد ۶.۶۷ اینچی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت بهره می‌برد. این پانل کاملا قابل قیاس با نمونه‌های به کار رفته در گوشی‌های میانرده پریمیوم بوده و یکی از بهترین‌ها در این کلاس قیمتی به شمار می‌رود.

علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ نیز با وجود اینکه با قدرتمندترین چیپست‌های اندرویدی فاصله زیادی دارد، اما از پس اجرای بازی‌های معمولی و امولاتورها به‌خوبی برمی‌آید.

علاوه بر این، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی ردمی نوت ۱۲ نسل چهار که تضمین کننده شارژدهی طولانی آن است هم یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که ارزش دوچندانی به این گوشی ۱۵۰ دلاری شگفت‌انگیز می‌بخشد.

بهترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۳ برای علاقمندان به سرگرمی، بازی و تماشای ویدیو

آیفون ۱۴ پرو مکس

بهترین گوشی 2023 سرگرمی

پایان‌بخش لیست امروز هم یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2022 و شاید بهترین آن‌هاست که برای افرادی که به سیستم عامل iOS علاقه دارند، عالی به شمار می‌رود.

آیفون ۱۴ پرو مکس از یک صفحه نمایش کم‌نظیر ۶.۷ اینچی اولد با رزولوشن ۲۷۹۲ در ۱۲۹۰ پیکسلی بهره می‌برد که به لطف طراحی هوشمند داینامیک آیلند در قسمت بالای صفحه نمایش، بیشتری فضای ممکن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همچنین تراشه A16 Bionic به کار رفته در این گوشی نیز حداکثر قدرت ممکن در یک گوشی هوشمند را ارائه کرده و گنجینه عناوین حاضر در اپ استور نیز مثل همیشه بزرگ‌ترین سرمایه اپل به شمار رفته و دربرگیرنده اپلیکیشن‌هایی بسیار باکیفیت و جذاب برای هر قشر کاربر است.

ظرفیت 4323 میلی آمپر ساعتی باتری این گوشی علیرغم این که در مقایسه با رقبا کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد، اما به لطف بهینه‌سازی‌های استادانه iOS شارژدهی بسیار ایده‌آلی را برای آن رقم زده است.

البته شارژ باتری IPhone 14 Pro Max با توان تنها 15 وات انجام می‌شود که اصلا قابل قیاس با رقبا نیست.

قیمت مدل پایه جدیدترین پرچمدار اپل ۱۲۰۰ دلار است. با این حال با پرداخت این هزینه سنگین می‌توانید مطمئن باشید تا چندین سال آینده قادر به اجرای تمامی بازی‌های روز با حداکثر کیفیت ممکن خواهید بود.

جمع بندی

محصولات معرفی شده در لیست امروز، یکی از مهم‌ترین و پویاترین اقشار از کاربران گوشی‌های موبایل، یعنی آن‌هایی که به بازی، سرگرمی و تماشای محتوای ویدیویی اهمیت زیادی می‌دهند را هدف قرار داده است.

تمامی گوشی های حاضر در لیست قادرند بهترین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای بهینه بازی‌های موبایل و تماشای محتوای ویدیویی را در کلاس قیمتی خود ارائه دهند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما