آیا قیمت دوج کوین به ساز ایلان ماسک می‌رقصد؟

اقتصاد ۱۰۰ -علاقه همیشگی ایلان ماسک، میلیاردر پرحاشیه دنیای تکنولوژی به رمزارز دوج کوین، هربار توجه‌ها را به او جلب می‌کند.

آیا قیمت دوج کوین به ساز ایلان ماسک می‌رقصد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری،سال گذشته گروهی از سرمایه‌گذاران دوج کوین ایلان ماسک و شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس را به اجرای نوعی طرح هرمی برای حمایت از این ارز دیجیتال متهم کردند. آنها با ثبت شکایت، خواستار غرامت 258 میلیارد دلاری شدند. روز چهارشنبه، بار دیگر همان افراد ادعا کردند که ماسک از فرازونشیب‌ قیمت دوج کوین از قبل اطلاع داشته است.

شکایت مذکور در ابتدا توسط سرمایه‌گذاران شرکت‌های ماسک از جمله تسلا، اسپیس ایکس و شرکت بورینگ مطرح شد. همانطور که گفتیم، آنها از سال گذشته مدعی شده‌اند که ماسک با اجرای نوعی طرح هرمی تلاش می‌کند که مردم را به سرمایه‌گذاری در دوج کوین ترغیب کرده تا بتواند سود زیادی کسب کند. ماه گذشته، وکلای ماسک از دادگاه خواستند که این شکایت را مختومه اعلام کند. زیرا آنها معتقدند که ادعای شاکیان زاده تخیل آنها است و با واقعیت هم‌خوانی ندارد.

 

آیا قیمت دوج کوین به ساز ایلان ماسک می‌رقصد

اواخر روز چهارشنبه، سرمایه‌گذاران درخواستی برای اصلاح دادخواست خود ارائه کردند. آنها قصد داشتند که چندین مورد از خواسته‌های خود را واضح‌تر عنوان کنند و همچنین ادعاهایی مبنی‌بر نفوذ ماسک بر نوسان قیمت میم کوین را مطرح کنند. به گفته‌ سرمایه‌گذاران، ایلان ماسک تا ماه می 2021 از طرفداران دوج کوین بود و قیمت آن را 36000 درصد افزایش داد. سپس در برنامه‌ پرمخاطب Saturday Night Live علیه این رمزارز موضع گرفت. در ابتدای این برنامه ماسک در رابطه با دوج کوین و تاریخچه آن صحبت کرد، اما پس از چند شوخی، آن را «کلاهبرداری» خواند. دقایقی بعد از برنامه، قیمت دوج کوین به‌طرز چشمگیری کاهش یافت و از 66 به 50 سنت رسید.

سرمایه‌گذاران شاکی می‌گویند ماسک به وضوح ارزهای دیجیتالی را تبلیغ می‌کند. به عنوان مثال، او لوگوی پرنده آبی توییتر را به تصویر سگ ژاپنی «شیبا اینو» تغییر داد که به عنوان لوگوی دوج‌کوین شناخته می‌شود. این اقدام ماسک قیمت دوج کوین را 30 درصد افزایش داد، هرچند زمانی که لوگوی توییتر به حالت عادی برگشت، قیمت این رمزارز سریعا افت کرد. شاکیان پرونده می‌گویند ایلان ماسک در آن زمان 124 میلیون دلار دوج کوین فروخته است.

این دادخواست ایلان ماسک را «شکارچی اوج» می‌خواند که از دنبال‌کنندگانش که در حال حاضر به 141 میلیون در توییتر رسیده است، سواستفاده می‌کند تا شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما