بنچمارک اولیه پردازنده Meteor Lake P اینتل در Cinebench R23

اقتصاد ۱۰۰ - همانطور که گزارش شده بود، MSI یک لپ تاپ جدید را در غرفه کامپیوتکس به نمایش گذاشته بود و تیم Notebookcheck متوجه شده بود.

بنچمارک اولیه پردازنده Meteor Lake P اینتل در Cinebench R23

به گزارش گروه دانش و فناوری،این مدل از چیپ نسل بعدی Intel بهره می‌برد. هنوز مشخص نیست که چرا MSI باید چنین نمونه مهندسی را برای بازدید عموم قرار دهد اما وب سایت Wccftech موفق شده بنچمارک اولیه پردازنده Meteor Lake P اینتل را با استفاده از همین لپ تاپ منتشر کند.

ظاهرا اعضای این وب سایت موفق شده‌اند یک نرم افزار بنچمارک را در حالی که لپ تاپ بدون مزاحمتی از سوی MSI در اختیارشان قرار داشته نصب نمایند. آنها سریعا Cinebench و HWiNFO را نصب نموده و تایید کرده‌اند که پردازنده نوت بوک مذکور دقیقا نمونه‌ای جدید از غول آبی است.

بنچمارک اولیه پردازنده Meteor Lake P اینتل

MSI Prestige 16 EVO/Studio لپ تاپی با پردازنده کلاس Meteor Lake P/H/U است که از 6 هسته قدرتمند و 10 هسته کم مصرف (دو عدد روی SoC) بهره می‌برد. لازم به ذکر است که این نسخه یک نمونه مهندسی بوده و نمی‌تواند از حداکثر پتانسیل چیپ استفاده کند. البته که لپ تاپ در حین تست به شارژر متصل نبوده که مشخصا کارایی پایین‌تری را نیز به همراه دارد.

بنچمارک اولیه پردازنده Meteor Lake P اینتل

 

همچنین درون نرم افزار گرافیک مجتمع Arc نیز تشخیص داده شده که بر پایه معماری Xe LPG خواهد بود (نسخه‌ای کم مصرف از سری گرافیک‌های مجزا Arc). این گرافیک مجتمع از 128 واحد اجرایی بهره می‌برد که 1024 هسته را شامل خواهد شد و مشخصاتی مشابه با سری Arc A380 دسکتاپ دارد.

بنچمارک اولیه پردازنده Meteor Lake P اینتل

این پردازنده اینتل از توان حرارتی 15 وات PL1 و 28 وات PL2 (قابل پیکربندی در محدوده 20 الی 65 وات) بهره می‌برد. با توجه به اطلاعات فعلی HWiNFO ظاهرا این نمونه تا 121 وات حداکثر مصرف انرژی خواهد داشت.

بنچمارک اولیه پردازنده Meteor Lake P اینتل

نمونه مهندسی Meteor Lake امتیاز 4261 را در بنچمارک چند هسته Cinebench R23 ثبت نموده و متأسفانه زمان کافی برای تست تک هسته وجود نداشته زیرا MSI متوجه موضوع شده است. در هر صورت امتیاز بدست آمده نشان می‌دهد که تنها پردازنده تنها 21 درصد بازده داشته و فرکانس تمام هسته در حدود 640 مگاهرتز بوده. مشخصا هنوز باید منتظر بنچمارک‌های بهتر باشیم اما به نظر می‌رسد Meteor Lake کارایی فوق العاده‌ای را به همراه دارد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما