فتوشاپ جدید با هوش مصنوعی مولد از راه رسید

اقتصاد ۱۰۰ - ویژگی ادیت هوش مصنوعی فوتوشاپ در طی سال جاری میلادی به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

فتوشاپ جدید با هوش مصنوعی مولد از راه رسید

به گزارش گروه دانش و فناوری،در حال حاضر، هوش مصنوعی و قابلیت‌های جذاب آن به اساسی‌ترین موضوع دنیای فناوری بدل شده است. در این راستا، شرکت‌های مختلف حوزه فناوری قابلیت هوش مصنوعی را با محصولات خود ادغام کرده‌اند تا تجربه کاربری دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای خود را بهبود ببخشند. با توجه به این موضوع، شرکت ادوبی نیز امروز به صورت رسمی اعلام کرد که ویژگی هوش مصنوعی مولد به زودی برای نرم‌افزار محبوب این برند یعنی فتوشاپ عرضه خواهد شد. 

این قابلیت جدید که Generative Fill نام دارد قادر خواهد بود محتوای بصری یک تصویر را تنها با ارائه دستورهای متنی حذف و یا اضافه کند. به علاوه، این ویژگی محتوای موجود در تصاویر را بسط می‌دهد تا جزئیات بیشتری از یک سوژه و یا منظره در اختیار کاربر قرار بگیرد. در این راستا، ادوبی ادعا کرده است که قابلیت Generaive Fill به کمک سرعت بالای هوش مصنوعی و قدرت نرم‌افزار فوتوشاپ امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تصورات خود را به تصویر بکشند. 

به طور کلی، عملکرد ویژگی Generative Fill مشابه قابلیت inpainting (ایجاد محتوا اضافی در چهارچوب عکس) و قابلیت outpainting (ایجاد محتوای اضافی خارج از چهارچوب عکس) مدل یادگیری DALL-E2 است. برای مثال، اگر کاربر تمایل دارد در تصویری که ثبت شده است آسمان حالتی سورئال (فرای واقعیت) داشته باشد، تنها لازم است محدود موردنظر را انتخاب کند و عبارت مربوط به تغییر حالت آسمان را تایپ کند. به علاوه، اگر کاربر قصد عریض‌تر کردن تصویر را داشته باشد، هوش مصنوعی تنها با ارائه دستور متنی می‌تواند جزئیات بیشتری به عکس اضافه کند و عرض آن را افزایش دهد. 

ادوبی ادعا می‌کند که قابلیت هوش مصنوعی قادر است جزئیات اضافی را با حالت و نورپردازی عکس اصلی تطبیق دهد تا تصویر به واقعی‌ترین شکل ممکن نمایش داده شود. برای رعایت مسائل اخلاقی و جلوگیری از سواستفاده احتمالی، ادوبی اعلام کرده است که قابلیت Generative Fill تنها از تصاویر این برند و یا تصاویر خارج از قانون کپی‌رایت (جزو اموال عمومی) استفاده خواهد کرد. همچنین تصاویری که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند به وسیله یک امضای دیجیتالی رمز‌نگاری می‌شوند تا مشخص شود توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.

در نهایت باید اشاره کرد که ویژگی Generative Fill از امروز برای نسخه بتا مدل دسکتاپی فوتوشاپ عرضه خواهد شد. این قابلیت در نیمه دوم سال جاری میلادی به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما