گوگل پیکسل 7a به همراه نمایشگر ۹۰ هرتزی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معرفی شد

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت گوگل در رویداد I/O 2023 امشب خود، سرانجام از گوشی میان رده پیکسل 7a رونمایی کرد.

گوگل پیکسل 7a به همراه نمایشگر ۹۰ هرتزی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری،شرکت گوگل طی رویداد I/O 2023 امشب خود، سرانجام از گوشی میان رده مورد انتظار پیکسل 7a رونمایی کرد. این گوشی که با قیمت ۴۹۹ دلار روانه بازار می‌شود؛ از نظر طراحی شباهت بسیاری به سری پیکسل ۷ دارد. گوگل ویژگی‌های جدیدی را نیز به این نسل از گوشی‌های میان رده خود اضافه کرده که از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به نمایشگری با نرخ نوسازی بالا، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و بهبود عملکرد دوربین اشاره کرد.

همانند گوشی پیکسل ۷، این محصول نیز دارای یک نوار آلومینیومی در بخش دوربین بوده و حاشیه‌هایی فلزی دارد. پیکسل 7a از همان چیپست تنسور G2 به کار رفته در گوگل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو استفاده کرده و قابلیت‌های جذاب نرم افزاری این دو گوشی مانند شفاف سازی عکس‌ها و سیستم تبدیل صدا به متن پیشرفته‌ای را نیز به همراه دارد.

نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد این گوشی، رزولوشن فول اچ دی داشته و نرخ نوسازی آن نیز سرانجام به ۹۰ هرتز رسیده‌ است. استفاده از نمایشگری با نرخ نوسازی بالا، حرکت مثبتی از سوی گوگل بوده و انیمیشن‌های رابط کاربری این گوشی را به خوبی نمایش می‌دهد. البته، لازم به ذکر است که محصولات میان رده رقبایی چون سامسونگ یا شیائومی، معمولا نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی را به همراه دارند.


 

گوگل پیکسل 7a دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بوده و در رنگ‌های خاکستری تیره، آبی و سفید و قرمز به بازار می‌آید. این گوشی گواهی IP67 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را دریافت کرده و شیشه نمایشگر آن نیز با لایه حفاظتی گوریلا گلس ۳ تقویت شده است.

گوگل سرانجام دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به کار رفته در گوشی‌های سری A خود را نیز کنار گذاشته و در پیکسل 7a، از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده است. به گفته گوگل، این سنسور حدود ۷۲ درصد بزرگ‌تر از مدل به کار رفته در پیکسل 6a بوده و ۴۴ درصد نور بیشتری را ثبت می‌کند. تمامی قابلیت‌های مخصوص ادیت عکس سری پیکسل ۷ در گوگل فوتوز نیز در پیکسل 7a قابل دسترسی هستند. عملکرد حالت عکاسی در شب نیز بهبود یافته و عکس‌ها با سرعتی دو برابر پیکسل 6a ثبت می‌شوند.


 

پیکسل 7a همچنین نخستین گوشی میان رده در سری پیکسل بوده که پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را به همراه دارد. حداکثر سرعت شارژ بی‌سیم پشتیبانی شده توسط این گوشی، ۷.۵ واتی بوده و می‌توان آن را به وسیله شارژر بی‌سیم پیکسل استند یا سایر شارژر‌های با استاندارد Qi شارژ کرد. سرعت شارژ عادی این گوشی در مقایسه با سایر میان رده‌های بازار، چندان جالب نبوده و تنها به ۱۸ وات می‌رسد.

درباره گوشی جدید میان رده گوگل چه فکر می‌کنید؟ آیا به عقیده شما، چیپست تنسور G2 و دوربین قدرتمند این گوشی، آن را به محصولی جذاب تبدیل کرده و یا عواملی چون سرعت شارژ پایین و عدم استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، باعث می‌شوند که علاقه چندانی به آن نداشته باشید؟

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما