مذاکراه با سامسونگ و هواوی بر سر برقراری تماس تصویری در اپراتورهای داخلی

اقتصاد ۱۰۰ - «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد دولت سیزدهم در حال رایزنی با برخی برندهای بزرگ گوشی‌های همراه نظیر «سامسونگ» (Samsung) و «هوآوی» (Huawei) است تا قابلیت تماس تصویری برای کاربران برقرار شود.

مذاکراه با سامسونگ و هواوی بر سر برقراری تماس تصویری در اپراتورهای داخلی

به گزارش گروه دانش و فناوری،«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم در اواخر ماه فرودین اعلام کرد قابلیت تماس تصویری به صورت آزمایشی در برخی از گوشی‌ها فعال شده است. او تاکید کرد تولیدکنندگان و سازندگان گوشی‌های همراه باید با یکدیگر برای توسعه قابلیت مذکور همکاری کنند. «زارع پور» امروز در جلسه نشست هیئت دولت به یکی از خبرگزاری‌های داخلی گفت وزارت‌خانه در حال رایزنی با برندهای بزرگ موبایل است تا برقراری تماس تصویری هرچه‌سریع‌تر برای کاربران ایرانی فراهم شود.

او همچنین در راستای اجرای آزمایشی قابلیت تماس تصویری افزود تعرفه تماس تصویری را اعلام کردیم. سخن «زارع پور» در حال حاضر کمی تعجب‌برانگیز به نظر می‌رسد، چراکه او در اوایل سال جاری اعلام کرد وزارت ارتباطات نقش مستقیمی در رایزنی با تولیدکنندگان گوشی نخواهد داشت و این وظیفه بر عهده وزارت صمت و وزارت خارجه خواهد بود.

شایان ذکر است کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه ویدیویی (چه به صورت درون شبکه‌‌ای یا برون شبکه‌ای) برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری را معادل 150 تومان تعیین کرد. در ماده 2 این مصوبه به دارندگان پروانه ارائه ‌دهنده خدمات گوشی همراه اجازه داده شده است تا با رعایت مفاد مصوبه مذکور و سایر مقررات و شرایط مربوطه، بسته­‌های مختلف تعرفه‌­ای را مطابق با نیاز مشترکین تعریف و ارائه کنند.

رایزنی برای برقراری تماس تصویری

 

وزیر ارتباطات در ادامه جلسه اعلام کرد حداکثر نیاز ارتباطات با خارج از کشور حدود 10 تخمین زده شده است. او تاکید کرد تمامی پلتفرم‌های خارجی در ایران فیلتر نیستند و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند اما پلتفرم‌های بومی و داخلی به سرعت در حال پیشرفت هستند. زارع‌ پور اعلام کرد پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل‌قبولی برخوردار هستند. او باور دارد کیفیت پلتفرم‌های بومی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. او ادعا می‌کند 90 درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم را در پلتفرم‌های تعیین‌شده دارند.

«عیسی زارع‌پور» پیرامون رفع فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی اظهار داشت وزارت‌خانه موظف به فراهم‌کردن ابزارهای لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کرد. وزیر ارتباطات افزود پلتفرم‌های خارجی نظیر FaceTime، Discord، Imessage و imo در ایران فیلتر نیستند و کاربران می‌توانند برای برقراری ارتباط از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما