راهنمای خرید بهترین گوشی های میان رده اندرویدی بازار (بهار ۱۴۰۲)

اقتصاد ۱۰۰ - امروز قصد داریم تعدادی از بهترین گوشی های میانرده اندرویدی بازار با قابلیت‌های فوق‌العاده و قیمت مناسب را معرفی کرده و به بررسی مختصر آن‌ها بپردازیم. اگر قصد دارید یک گوشی با قابلیت‌های فراوان و قیمت پایین خریداری کنید، مطالعه این متن را از دست ندهید.

راهنمای خرید بهترین گوشی های میان رده اندرویدی بازار (بهار ۱۴۰۲)

به گزارش گروه دانش و فناوری، با بالا رفتن تورم جهانی، مسائلی غیر از مشخصات فنی و قابلیت‌های یک گوشی هوشمند در خرید آن‌ها حائز اهمیت شده! مهم‌ترین مساله در این خصوص، قیمت دستگاه‌هاست که در سایه اتفاقات چند سال اخیر، تقریبا در تمام کشورهای جهان سر به فلک کشیده است.

این اتفاق باعث به قدرت رسیدن گوشی های میانرده شده و بسیاری کمپانی‌های گوشی‌ساز را به سرمایه گذاری سنگین در این دسته محصولات واداشته است.

در بحث محصولات میانرده، کمپانی های گوشی ساز اندرویدی عملکرد بسیار خوبی را ارائه داده‌اند؛ به‌طوری که در برخی برندها با پرداخت هزینه‌ای کمتر از ۵۰۰ دلار می‌توان از اکثر قابلیت‌های یک گوشی پرچمدار با هزینه‌ای پایین‌تر بهره برد.

گوشی های میانرده علیرغم برخی کاستی‌ها در کیفیت ساخت و توان پردازشی در سایر بخش‌ها عملکردی هم‌تراز با پرچمداران ارائه داده و می‌توانند با قدرت فنی بالا، سیستم دوربین کاملا قابل قبول و حافظه رم کاملا مناسب، کاربران معمولی را به‌طور تمام و کمال از خود راضی نگه دارند.

امروز قصد داریم تعدادی از بهترین گوشی های میانرده اندرویدی در بازار کشورمان را معرفی کنیم.

محصولات لیست امروز با قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای مثل عمر باتری چند روزه، صفحه نمایش بسیار باکیفیت با نرخ رفرش بالا، دوربین اصلی عالی با رزولوشن بالا و حافظه داخلی کافی برای ذخیره حجم بالایی از اطلاعات و دانلود برنامه‌های مختلف قادرند عملکردی بسیار ایده‌آل را ارائه داده و جایگزینی عالی برای پرچمداران گرانقیمت باشند.

بهترین گوشی های میانرده اندرویدی حال حاضر بازار کشور

سامسونگ گلکسی A14 5G

قیمت:  حدود ۷ میلیون تومان

گوشی گلکسی A14 سامسونگ

سری گوشی های گلکسی A سامسونگ همواره در شمار بهترین گوشی‌های اقتصادی و میانرده بازار شناخته می‌شدند.

با این وجود گلکسی ای ۱۴ محصولی استثنایی است که با قیمت تنها ۲۰۰ دلار مشخصات فنی بسیار عالی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

این گوشی نسل جدید گلکسی ای ۱۳ سامسونگ به شمار رفته و با وجود این که نمی‌توان انتظار چندان بالایی از آن داشت، ویژگی‌های منحصربفردی دارد!

صفحه نمایش این گوشی میانرده از پانل‌هایی ال سی دی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش ۹۰ هرتز بهره برده و در قلب آن نیز پردازنده اگزینوس ۱۳۳۰ جا خوش کرده است.

حافظه داخلی این گوشی تنها ۶۴ گیگابایت است. با این حال سامسونگ میانرده اقتصادی جدیدش را به درگاه کارت حافظه میکرو اس دی مجهز کرده است. بنابراین می‌توان حافظه این گوشی را تا یک ترابایت ارتقا داد.

گلکسی A14 سامسونگ همچنین به سیستم عامل اندروید 13 مجهز بوده و قادر است دو نسل بعدی از این سیستم عامل و چهار سال بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت کند.

بعلاوه، از دیگر قابلیت‌های جذاب این گوشی هم می‌توان به حسگر اثر انگشت که بر روی شاسی کناری دستگاه قرار گرفته اشاره کرد.

لازم به ذکر است که دوربین سلفی Galaxy A14 رزولوشنی 13 مگاپیکسلی دارد و حسگر اصلی ماژول دوربین پشت این دستگاه 50 مگاپیکسلی است.

گلکسی A14 همچنین دارای یک حفره V شکل بزرگ در بالای صفحه نمایش است که دوربین سلفی درون آن جای گرفته است. بعلاوه، حاشیه قسمت پایین صفحه نمایش این گوشی هم نسبتا ضخیم است که البته با توجه به کلاس قیمتی دستگاه قابل چشم‌پوشی است.

از سوی دیگر این گوشی به جک هدفون مجهز بوده و قادر است با هر بار شارژ حدودا دو روز کاربران را همراهی کند.

وان پلاس 10 تی 5G

قیمت:  حدود ۳۵ میلیون

بهترین گوشی میانرده اندرویدی

وان پلاس 10T 5G هم یکی دیگر از بهترین گوشی های میانرده اندرویدی است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید!

این گوشی با قیمت ۵۰۰ دلاری خود در جایگاهی پایین‌تر از گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۱ نشسته و با ارائه مشخصات فنی هم‌تراز با گوشی‌های پریمیوم، خریدی فوق‌العاده ارزشمند تلقی می‌شود.

وان پلاس البته برای کاهش قیمت تمام‌شده دستگاه برخی ویژگی‌های پریمیوم پرچمداران خود مثل دوربین هاسلبلاد یا صفحه نمایش فوق‌العاده باکیفیت را حذف کرده است.

در عین حال میانرده جدید وان پلاس یکی از سریع‌ترین گوشی های اندرویدی کل بازار است و به‌سادگی می‌تواند سنگین‌ترین و پرجزئیات‌ترین بازی‌های ویدیویی را نیز اجرا کند.

علاوه بر این، شارژ بسیار سریع این گوشی در کنار عمر باتری شگفت‌انگیز آن، مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که آن را به محصولی بی‌رقیب در بین میانرده‌های بازار تبدیل می‌کنند.

بهره بردن از تکنولوژی‌های مدیریت منابع و بهینه‌سازی کوالکام نظیر HyperBoost باعث شده که وان پلاس 10 تی ضمن ارائه عملکردی مثال‌زدنی در حین اجرای بازی‌های سنگین، مصرف انرژی مناسب‌تری هم داشته باشد و به‌راحتی شارژ خالی نکند.

به‌طور کلی OnePlus 10T 5G را باید نزدیک‌ترین محصول به گوشی‌های پرچمدار دانست که با ارائه قابلیت‌هایی پریمیوم توانسته به یک قاتل پرچمدار جدید تبدیل شود.

بنابراین اگر قصد خرید یک پرچمدار با قیمت یک گوشی میانرده را دارید، بعید است محصولی بهتر از این گوشی پیدا کنید.

موتورولا موتو جی استایلوس 5G

قیمت:  حدود ۴۰ میلیون تومان

موتو جی استایلوس 5G

کسانی که گوشی DynaTAC یا سری RAZR از محصولات این کمپانی را به یاد دارند، حتما این برند را به‌عنوان یکی از خلاق‌ترین گوشی‌سازان دنیا می‌شناسند.

موتو جی استایلوس 5G نیز یکی دیگر از محصولات فوق‌العاده میانرده بازار به شمار می‌رود که امضای موتورولا در بخش‌های مختلف آن قابل مشاهده است.

این گوشی ۵۰۰ دلاری از یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی بهره برده و کیفیت ساخت آن کاملا هم‌تراز با پرچمداران شناحته شده بازار است.

Moto G Stylus 5G به یک صفحه نمایش 6.8 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز است و از تراشه اسنپدراگون 480 کوالکام بهره می‌برد.

علاوه بر این، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی و عمر باتری دو روزه نیز از دیگر ویژگی‌های منحصربفرد این گوشی موتورولا به شمار می‌روند که ارزش خرید فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده‌اند.

در این میان، کسب استاندارد IP52 توسط این گوشی را نیز نباید از یاد برد که هرچند همانند استاندارد IP68 پرچمداران مهم بازار نیست، اما قادر است سطحی از مقاومت در برابر رطوبت را به این دستگاه ببخشد.

دوربین اصلی به کار رفته در موتو جی استایلوس کیفیتی قابل قبول، اما نه استثنایی دارد و اگر از آن انتظار قابلیت‌هایی مثل عکسبرداری در شب یا تصاویر پرتره را نداشته باشید، می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

در عین حال قلم استایلوس این دستگاه برگ برنده آن برای این رده قیمتی به شمار رفته و می‌تواند همراه خوبی برای کاربران باشد.

به این ترتیب، قلم استایلوس و قیمت بسیار خوب ۵۰۰ دلاری، این گوشی را به جایگزینی ایده‌آل برای گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ تبدیل می‌کند.

سامسونگ گلکسی A32 5G

قیمت:  حدود ۱۲ میلیون تومان

بهترین گوشی میانرده اندرویدی

دیگر نماینده سامسونگ در لیست بهترین گوشی های میانرده اندرویدی بازار، گلکسی ای ۳۲ است که با قیمت 300 دلاری خود یکی از ارزان‌قیمت‌ترین محصولات 5G از برندهای مطرح دنیا به شمار می‌رود.

سامسونگ این گوشی را نیز همانند پرچمداران گرانقیمتش با وعده سه نسخه بعدی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی‌های امنیتی روانه بازار کرده است. بنابراین با خرید این گوشی می‌توانید بدون نگرانی از پشتیبانی نرم افزاری، تا چند سال از آن استفاده کنید.

علاوه بر این، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی این دستگاه نیز عملکرد قابل قبولی دارد و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم قادر است سلفی‌های باکیفیتی بگیرد.

گلکسی ای 32 همچنین از چهار گیگ رم بهره برده و 64 گیگ حافظه داخلی دارد. با استاندارد پرچمداران، این مشخصات A32 اصلا جالب به نظر نمی‌رسند. با این وجود همین ظرفیت رم و حافظه داخلی برای اکثر امور روزمره کافی خواهد بود.

البته به کمک کارت حافظه، امکان ارتقا حافظه دستگاه تا سقف یک ترابایت نیز وجود خواهد داشت!

البته گوشی های میانرده همیشه در مقایسه با محصولات پریمیوم کمبودهایی دارند و این مساله برای Galaxy A32 هم صادق است.

این گوشی از پانل‌های صفحه نمایش TFT LCD استفاده می‌کند که علیرغم کیفیت مناسب، قابل رقابت با پانل‌های امولد یا IPS LCD نیست.

از طرف دیگر، تراشه دایمنسیتی ۷۲۰ به کار رفته در این گوشی نیز با این که از پس اکثر اعمال روزانه بر می‌آید، اما در اجرای اپلیکیشن‌های سنگین و بازی‌های پرجزئیات عملکرد پر افت و خیزی داشته و چندان قابل اتکا نیست!

در عین حال اگر بتوانید با کیفیت ساخت نه چندان مناسب بدنه گلکسی A32 کنار بیایید، با محصولی ارزشمند طرف خواهید بود که به‌سادگی از پس امور روزانه برآمده و محصول ارزشمندی برای شما خواهد بود.

وان پلاس نورد N20 5G

قیمت:  حدود ۱۶ میلیون تومان

وان پلاس نورد ان 20

با مقایسه نامگذاری دو گوشی وان پلاس نورد ان 20 و ان 200 به نظر می‌رسد که N20 محصولی ضعیف‌تر از N200 است. با این حال در واقعیت گوشی N20 محصولی قدرتمندتر بوده و قیمتی 285 دلاری دارد.

این گوشی جذاب در حقیقت یکی از بهترین میانرده های اندرویدی بازار هم به شمار رفته و با ارائه دوربین‌های قدرتمند، بدنه مستحکم و باکیفیت، درگاه کارت حافظه و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون برای پرچمداران هم خط و نشان می‌کشد!

این گوشی از 5G پشتیبانی کرده و به یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک باتری حجیم 4500 میلی آمپر ساعتی، حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش، نمایشگر امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و شارژ سریع 33 واتی مجهز بوده و محصولی بسیار ارزشمند برای علاقمندان به محصولات میانرده به شمار می‌رود.

علاوه بر این، ظرفیت این دستگاه نیز ۱۲۸ گیگ است؛ هرچند که از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس دی امکان ارتقای حافظه تا سقف ۵۱۲ گیگابایت وجود خواهد داشت.

در این میان، شش گیگابایت رم و تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۶۹۵ نیز دیگر مشخصات فنی این محصول میانرده به شمار می‌روند که توانایی اجرای تقریبا هر اپلیکیشن و بازی را به آن می‌دهند.

در کنار این نکات مثبت بد نیست بدانید که OnePlus Nord N20 5G تنها از استاندارد IP52 پشتیبانی می‌کند. بنابراین نمی‌توانید آن را به خود به حمام یا استخر ببرید.

همچنین برخی قابلیت‌های فیزیکی مدل‌های پریمیوم وان پلاس نظیر استفاده از شیشه مستحکم در این میانرده حذف شده و در آن تنها از یک اسپیکر استفاده شده که امکان بهره‌مندی از صدای استریو را از آن سلب کرده است.

در عین حال زمانی که متوجه شوید قیمت این گوشی تقریبا نصف سایر محصولات با مشخصات فنی مشابه است، قطعا معایب اندک آن بی‌اهمیت جلوه خواهند کرد.

گوگل پیکسل 6A

قیمت:  حدود ۲۵ میلیون تومان

پیکسل 6A

با این که گوشی های پیکسل گوگل در مقایسه با سایر محصولات دیگر حاضر در این لیست در کشورمان کمیاب‌تر هستند، اما نمی‌توان از یکی از بهترین میانرده های اندرویدی سال ۲۰۲۳، یعنی پیکسل 6A غافل شد!

گوگل از یکی دو سال پیش رویکردی مشابه اپل را در ساخت گوشی‌های خود پیش گرفت و سعی کرد با طراحی پردازنده اختصاصی، حداکثر بهینه‌سازی را در گوشی‌های خود به مشتریان ارائه دهد.

این رویه در پیکسل 6A با قیمت 450 دلاری نیز تکرار شده و منجر به معرفی یکی از بهترین محصولات در بازه قیمتی کمتر از پانصد دلاری شده است.

Pixel 6A به‌طور مستقیم آیفون اس ای را هدف قرار داده و موفق شده بهترین سیستم دوربین ممکن در کلاس قیمتی پایین‌تر از 500 دلاری را در خود جای دهد.

ماژول دوربین این گوشی متشکل از یک حسگر اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی عریض در کنار یک حسگر فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دیگر است که در کنار یکدیگر تصاویری باورنکردنی را ثبت می‌کنند.

علاوه بر این، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این گوشی هم تصاویری بسیار باکیفیت را حتی در نامناسب‌ترین شرایط نوری به ثبت می‌رساند.

این عملکرد فوق‌العاده در عکسبرداری بیش از هرچیز مدیون طراحی و بهینه‌سازی بی‌نقص نرم افزاری این گوشی است و این نتایج شگفت‌انگیز را رقم زده.

پیکسل 6A همچنین صفحه نمایش اولد خیره‌کننده‌ای هم داشته و تا سال 2025 آپدیت‌های منظم نرم افزاری گوگل را دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، انتشار آپدیت‌های امنیتی این گوشی هم تا سال 2027 ادامه خواهد داشت.

گوگل البته این دستگاه را تنها در ظرفیت 128 گیگ روانه بازار کرده است. بنابراین اگر به ظرفیت بالای حافظه نیاز دارید، احتمالا با Pixel 6A به مشکل برخواهید خورد!

در عین حال با خرید این گوشی می‌توانید مطمئن باشید که یکی از بهترین محصولات اندرویدی جهان را با قیمتی مناسب در اختیار خواهید داشت.

سامسونگ گلکسی A54 5G

قیمت:  حدود ۲۱ میلیون تومان

گوشی گلکسی ای 54

پایان‌بخش لیست بهترین گوشی های میانرده اندرویدی سال ۲۰۲۳ بازار هم محصول جدید سامسونگ، گلکسی ای ۵۴ است که گل سرسبد میانرده‌های این کمپانی محسوب شده و محصولی دست‌نیافتنی است.

این گوشی از طراحی پریمیوم هم‌تراز با پرچمداران سامسونگ بهره برده و از یک صفحه نمایش امولد بسیار باکیفیت و استاندارد IP67 برای محافظت در برابر گرد و غبار و رطوبت بهره می‌برد.

سامسونگ همچنین در گوشی میانرده جدید خود از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده کرده که هم امتیازاتی عالی را در بنچمارک‌ها ثبت کرده و هم عملکرد آن در امروز روزمره کم‌نقص است.

بعلاوه، دوربین اصلی به‌کار رفته در حسگر دوربین این دستگاه نیز دقیقا از همان حسگر ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در گلکسی اس ۲۳ هم مورد استفاده قرار گرفت است.

Galaxy A54 5G همچنین به شش گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی مجهز است و از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس دی، امکان ارتقای حافظه آن فراهم است.

البته نباید از یاد برد که توان شارژ این گوشی تنها ۲۵ وات است که در برابر شارژ سریع بسیاری رقبای چینی از جمله وان پلاس بسیار ضعیف‌تر است.

به‌طور کلی، گلکسی ای ۵۴ قابلیت‌هایی بسیار فراتر از یک گوشی ۵۰۰ دلاری را به کاربرانش ارائه می‌کند و با در اختیار داشتن دوربین باکیفیت، پردازنده سریع و صفحه نمایش خیره‌کننده بهترین جایگزین برای سری پرچمدار گلکسی اس ۲۳ به شمار می‌رود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما