نابودی رویای مایکروسافت با رد معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن توسط انگلیس

اقتصاد ۱۰۰ - رگلاتور انگلیس رای منفی به معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت داد و بدین ترتیب رویای مایکروسافت برای غلبه بر دنیای گیم نقش بر آب شد.

نابودی رویای مایکروسافت با رد معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن توسط انگلیس

به گزارش گروه دانش و فناوری، مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ با اعلام خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار دنیا را شگفت زده کرد.

قرار بود با پایان این معامله، بازی‌های پرفروشی مانند Crash، World of Warcraft و Call of Duty به بخشی از ایکس باکس تبدیل شده و نتیجه آن نابودی سونی و پلی استیشن شود.

سونی از همان ابتدا دست به مبارزه زد تا چنین معامله‌ای سر نگیرد و در چند ماه اخیر سازمان رقابت انگلیس، CMA در حال بررسی پرونده معامله بود.

حالا با رد این معامله توسط CMA می‌توان گفت همه چیز به نفع سونی تمام شده و مایکروسافت از توسعه برنامه‌های خود در بخش گیم، باز می‌ماند.

هرچند دور از انتظار نبود که مایکروسافت از این معامله نفعی نبرد، اما انتظاری هم از سازمان انگلیسی CMA نداشتیم که چنین موصعگیری اتخاذ کند.

حالا پس از چند ماهها بررسی معامله مسدود شده که ناشی از نگرانی‌هایی مبنی بر این بود که مایکروسافت می‌تواند فرانچایزهای خود را انحصاری کند.

سازمان CMA ظاهرا به بخش بازی‌های ابری گیر داده و با آوردن این دلیل که مالکیت مایکروسافت خطری برای رقابت در بازار رو به رشد بازی‌های ابری ایجاد می‌کند، معامله را مسدود کرده است.

البته مایکروسافت نیز بیکار ننشسته و اعلام کرده که بلافاصله درخواست استیناف می‌دهد چرا که تصمیم مذکور خلاف جهت رقابت برای نوآوری است.

مایکروسافت همچنین گفته قراردادهایی بسته تا بازی‌ها را روی ۱۵۰ میلیون دستگاه دیگر عرضه کند و این تصمیم ناقض بازار است.

اکتیویژن هم در واکنش اعلام کردتصمیم CMA با تلاش انگلیس برای تبدیل شدن به بازاری جذاب برای شرکتهای فناوری در تضاد است.

این تصمیم یک شوک برای صنعت بازی است. چند ماه پیش، گزارش‌ها حاکی از آن بود که CMA در حال "نرم کردن" موضع خود در این زمینه است.

پیش نویس سند ماه گذشته حاکی از نتیجه مثبت برای مایکروسافت بود که چنین نشد.

در آن زمان، سونی با عصبانیت به موضع CMA واکنش نشان داد.

گفتنی است با مسدود شدن این معامله در انگلیس، مایکروسافت باید از دو تنظیم کننده اصلی دیگر شامل FTC آمریکا و کمیسیون اتحادیه اروپا عبور کند و کنجکاویم ببینیم نتیجه چه خواهد شد.

222

 

منبع: یورو گیمر

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما