دلایل عقب ماندگی آمریکا از چین و کره در فناوری 5G‌ و 6G

اقتصاد ۱۰۰ - مقامات آمریکایی تلاش دارند تا با درست گرفتن از عقب ماندگی در فناوری 5G در مقایسه با چین و کره، زودتر از موعد وارد فناوری 6G شده و ابتکار عمل را به دست گیرند. به همین خاطر کاخ سفید با برگزاری میتینگی، تلاش کرد تا استراتژی رسمی در این زمینه تدوین کند.

دلایل عقب ماندگی آمریکا از چین و کره در فناوری 5G‌ و 6G

به گزارش گروه دانش و فناوری، سی ان ان گزارش داد رهبران کسب  وکار، مقامات دولتی و محققان دانشگاهی با مقامات ارشد کاخ سفید ملاقات کرده تا استراتژی دولت برای نقشه راه توسعه 6G را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

چندی پیش، چین و کره جنوبی بر سر اینکه کدام کشور بیشترین حق اختراع را در حوزه 5G در اختیار دارد، با هم درگیر شدند.

گفتنی است طبق آمار، چین مسئول ۲۶.۸ درصد از پتنت های 5G در سال گذشته بود و پس از آن کره جنوبی با ۲۵.۹ درصد در مقام دوم قرار گرفت.

کره جنوبی قصد دارد ۳۰ درصد از پتنت‌های اعطا شده برای نوآوری‌های 6G را ایجاد کند.

اما ایالات متحده دنبال طرحی است تا بتواند به شکل گیری فناوری‌های جدید که برای اقتصاد و امنیت ملی ایالات متحده بسیار حیاتی هستند، کمک کند. یک مقام امنیتی دولت بایدن گفت: «ضروری است که زودتر وارد این حوزه شویم و به این مسائل نگاه کنیم.»

به همین خاطر بخشی از  جلسه در کاخ سفید یادآوری درس‌هایی از توسعه 5G بود.

مقامات آمریکایی به دلیل عقب ماندن از چین در 5G تلاش دارند تا ابتکار عمل در 6G را به دست گرفته و استانداردهای لازم را خودشان تعریف کنند.

آمریکایی‌ها بیم آن را دارند که به دلیل جلودار بودن هوآوی و ZTE، شرکتهای تحریم شده توسط آمریکا، شرکتهای چینی زودتر استانداردها را تعریف و لازم الاجرا کنند.

از سوی دیگر، کره جنوبی اخیرا اعلام کرد دو سال زودتر از انتظار یعنی در سال ۲۰۲۸ شبکه 6G خود را راه اندازی می‌کند.

 

چرا آمریکایی‌ها در 5G عقب افتادند؟

گفتنی است آمریکا تجربه خوبی از توسعه 5G نداشته است که عمده آن به نوع معماری مخابراتی اپراتورها بر می‌گردد.

بر این اساس اپراتورهایی مانند AT&T‌و ورایزون شبکه 5G را در اطراف سیگنال‌های mmWave با باند بالا توسعه دادند که مسافت کوتاهی را طی کرده و توسط درختان و ساختمان‌ها مسدود می‌شوند.

اما تی موبایل{دیگر اپراتور بزرگ} شبکه 5G را حول باند کم ۶۰۰ مگاهرتز و طیف باند میانی ۲.۵ گیگاهرتزی که در خرید ۲۶ میلیارد دلاری اسپرینت به دست آورد، توسعه داد.

این کار باعث شد تا تی موبایل رهبر 5G در آمریکا شود.

باند میانی همچنین داده را ۱۰ برابر سریعتر از 4G عرضه می‌کند و اگر چه سیگنال باند میانی به اندازه باند پایین حرکت نمی‌کنند، اما بسیار دورتر از mmWave باند بالا حرکت کرده که باعث می‌شود 5G باند میانی بیشتر از mmWave و سریع‌تر از باند پایین برای مشترکین در دسترس باشد.

به همین خاطر AT&T  و ورایزون مجبور شدند بیش از ۶۸ میلیارد دلار برای مجوزهای باند C در محدوده باند میانی هزینه کنند تا از تی موبایل عقب نمانند.

از سوی دیگر خود آمریکایی‌ها درباره 5G هیجان زده نبودند و کند حرکت کردند.

در حال حاضر تعداد بیشتری از کاربران آمریکایی در شبکه 4G باقی مانده و تحقیقات ABI می‌گوید تا پایان ۲۰۲۳، بیش از ۲۷۰ میلیون آمریکایی 4G استفاده کرده و فقط ۱۷۰ میلیون آمریکایی از 5G استفاده می‌کنند.

لئو گریگ، تحلیلگر ABI Research، می‌گوید توسعه زیرساخت 5G در ایالات متحده بیش از آنچه در ابتدا تصور می‌شد طول کشیده و مصرف کنندگان نیازی به پرداخت هزینه بیشتر برای اتصال 5G نمی‌بینند.

این تحلیلگر گفت: " برای مصرف کنندگان عملکرد 4G به اندازه کافی خوب است، به طوری که آنها تمایل کمتری به پرداخت هزینه اضافی برای تاخیرهای کم یا نرخ داده‌های سریعتر دارند که 5G به مصرف کنندگان وعده می دهد."

در کشورهای دیگر مانند چین، 5G شتاب بیشتری دارد. اما ایالات متحده و چین را نمی‌توان با هم مقایسه کرد زیرا دولت در چین می‌تواند کسب و کارها را مجبور به تصمیم گیری‌های خاصی در مورد استفاده از تجهیزات ارتباطی تجاری کند.

برخی معتقدند بحث زودهنگام در مورد 6G در آمریکا ممکن است به اپراتورهای بی سیم در ایالات متحده آسیب برساند که برای درک آمریکایی‌ها از مزایای سرعت سریع تر 5G مشکل دارند.

در حالی که برخی از کاربران ممکن است بتوانند از 5G برای دانلود سریع‌تر فیلم‌های بلند استفاده کنند، در نهایت قرار است 5G به راه‌اندازی صنعت خودروهای خودران کمک کند و به جراحان اجازه دهد بیماران را از راه دور عمل کنند و به همان اندازه که سرعت 5G سریع است، انتظار می‌رود سرعت 6G تا ۱۰۰ برابر سریعتر باشد. اما در حال حاضر، اکثر مصرف کنندگان هیچ مزیتی با در دسترس بودن 5G نمی‌بینند.

 

منبع: گیزچاینا

انتهای پیام

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما