این خودروی برقی ۳ چرخ برای انقلاب در سفر آمده است؛ اما یک نقص کشنده دارد!

اقتصاد ۱۰۰ - خودروی برقی ۳ چرخ «سولو» ظرفیت شکل‌دهی به بخش جدیدی از بازار خودرو را دارد؛ ولی یک نقص فنی جدی گریبان‌گیر این خودروی الکتریکی شده است.

این خودروی برقی ۳ چرخ برای انقلاب در سفر آمده است؛ اما یک نقص کشنده دارد!

به گزارش گروه دانش و فناوری، «سولو» (Solo) نام خودروی برقی 3 چرخ کمپانی «الکترا مکانیکا» (Electra Meccanica) است که در زمینه تولید اتومبیل‌های الکتریکی فعالیت می‌کند. طراحی منحصر به فرد سولو که در نگاه اول توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند، یکی از عوامل تبدیل آن به ساخته‌ای ویژه است؛ ساخته‌ای که شاید ظرفیت ایجاد تحولی در حوزه حمل و نقل را داشته باشد. با این حال، سری خودروهای سولو شامل مدل‌های جی 2 و جی 3 با نقصی مواجه شده‌اند که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

خودروی برقی ۳ چرخ سولو؛ محصولی ویژه، ولی بداقبال

خودروی برقی ۳ چرخ سولو

الکترا مکانیکا به‌تازگی فراخوانی را به‌خاطر نقصی در خودروی الکتریکی سولو صادر کرده است که منجر به «از دست رفتن نیرو پیش‌ران» می‌شود. این شرکت همچنین در نظر دارد این خودروها را از صاحبان کنونی آن‌ها بازخرید کند. در مجموع ۴۲۹ دستگاه از تریم‌های جی ۲ و جی ۳ این خودرو متعلق به سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ تحت تاثیر این نقص فنی قرار گرفته‌اند.

خودروی برقی 3 چرخ سولو زمانی به مشکل بر می‌خورد که چراغ هشدار BMS یا Motor Icon صفحه آمپر خاموش می‌شود و به‌دنبال این، سرعت خودرو کاهش پیدا می‌کند؛ در واقع به‌شکلی که انگار راننده پای خود را از روی پدال گاز برداشته است. البته علی‌رغم بروز مشکل در سیستم پیش‌ران، خودرو همچنان سیستم‌های حیاتی از جمله ترمز، فرمان و چراغ‌های آنبورد را تحت کنترل نگه می‌دارد.

خودروی برقی ۳ چرخ سولو

بنا به‌گفته تولیدکننده این خودروی سولو، در اکثر مواقعی که چنین خطایی به‌وجود می‌آید، راننده می‌تواند خودرو را کنار بزند تا جهت اطمینان از هرگونه خطر احتمالی دیگری جلوگیری کند. خوشبختانه هم هیچ تلفاتی که ناشی از این نقص فنی خودروی الکتریکی سولو باشد، تاکنون گزارش نشده است. با وجود این، هنوز علت اصلی بروز چنین خطایی در سیستم پیش‌ران این اتومبیل مشخص نیست و رویکردی که الکترا مکانیکا در پیش گرفته، بازخرید خودروها از صاحبان کنونی آن‌ها است.

این فراخوان درحالی صادر شده است که الکترا مکانیکا چند ماه قبل از توقف تولید خودروی برقی 3 چرخ سولو خبر داد. این شرکت رسماً اعلام کرد که از این پس به‌جای ساخته‌های 3 چرخ خاص‌تر خود به سمت تولید خودروهای 4 چرخ مرسوم حرکت خواهد کرد. انتشار فراخوان در پی بروز این نقص فنی، ضربه دیگری به خودروی الکتریکی Solo بوده است.

خودروی برقی ۳ چرخ سولو

 

به‌نظر می‌رسد تمرکز روی بخش فوق‌العاده محدودی از بازار خودرو با تولید یک خودروی ۳ چرخ متفاوت، چندان مطلوب الکترا مکانیکا نبوده است. در نتیجه، این شرکت حالا می‌خواهد همان مسیر غالب کنونی را در پیش بگیرد. در مقطع کنونی، بازار خودروهای برقی به‌سرعت در حال رشد است و هرچه بیشتر به جلو می‌رویم، بازیگران جدیدی به آن اضافه می‌شوند. آنچه هم در این بازار توانایی دستیابی به موفقیت را دارد، یک خودرو با امکانات رفاهی فراوان، شعاع حرکتی بالا، سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته و حتی فناوری خودران است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما