ویژگی های جدید و سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۲ مشخص شد

اقتصاد ۱۰۰ - انتظار می‌رود Windows 12 – ویندوز 12 حدود یک سال دیگر به‌طور رسمی رونمایی شود. به همین بهانه در این متن نگاهی خواهیم داشت به ویژگی ها و قابلیت های این سیستم عامل و در پایان هم سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای آن را معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های جدید و سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۲ مشخص شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، سیستم عامل ویندوز عنوان پرطرفدارترین و پراستفاده‌ترین سیستم عامل دسکتاپ در دنیا را یدک می‌کشد و به همین جهت روزی نیست که در آن اخباری از نسل بعدی این سیستم عامل، ویندوز ۱۲ و ویژگی های آن منتشر نشود!

بر خلاف سایر سیستم عامل‌های دسکتاپ در دنیا، ویندوز در هر نسل خود با تغییرات بصری نسبتا قابل توجهی در رابط کاربری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در این نسل نیز شاهد تغییرات قابل ملاحظه‌ای در رابط کاربری باشیم.

البته طبیعتا تغییرات بصری تنها پیشرفت‌های Windows 12 نسبت به قبل نخواهد بود و می‌توان انتظار مجموعه گسترده‌ای از قابلیت‌های و ویژگی‌های فنی جدید و بهبودهای متعدد در بخش‌های مختلف را نیز از این سیستم عامل داشت.

ویژگی ویندوز 12

در این متن سعی داریم به بررسی ویژگی ها و قابلیت های احتمالی ویندوز ۱۲ بپردازیم و در پایان نیز سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل را معرفی کنیم.

ویندوز ۱۲ چه زمانی رونمایی خواهد شد؟

ویژگی ویندوز 12

در حال حاضر تقریبا همه انتظار دارند ویندوز 12 در سال 2024 منتشر شود؛ چرا که رویه اخیر مایکروسافت در رونمایی از سیستم عامل‌های جدیدش هر سه سال یک بار بوده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که Windows 12 هم رویه‌ای مشابه را در پیش داشته باشد.

البته برخی منابع دیگر نیز نظری متفاوت در خصوص زمان انتشار نسل بعدی سیستم عامل‌های دسکتاپ مایکروسافت دارند.

این منابع معتقدند که با توجه به انتشار ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۱ و اعتراض برخی کاربران به این سیستم عامل، مایکروسافت تلاش خواهد کرد که برای رهایی از این نارضایتی‌ها هرچه سریع‌تر نسل بعدی ویندوز را روانه بازار کند.

این دسته صاحب‌نظران اعتقاد دارند مایکروسافت نسخه بتای این سیستم عامل را در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد!

ویژگی های منحصربفرد ویندوز ۱۲

رابط کاربری جدید دسکتاپ

رابط کاربری Windows 12

مایکروسافت احتمالا قصد دارد در Windows 12 از یک رابط کاربری کاملا جدید که نمونه آن تا کنون هرگز مشاهده نشده است، استفاده کند.

این رابط کاربری احتمالا از یک تسکبار معلق بهره خواهد برد و در قسمت بالای آن همانند سیستم عامل مک او اس شاهد حضور یک نوار وضعیت (Status Bar) خواهیم بود.

ادغام بیشتر با هوش مصنوعی

یکی دیگر از ویژگی‌های مورد انتظار ویندوز ۱۲ هم احتمالا ادغام بیشتر آن با هوش مصنوعی خواهد بود.

مایکروسافت از مدتی پیش سرمایه‌گذاری سنگینی را در کمپانی Open AI انجام داده بود. بنابراین کاملا منطقی به نظر می‌رسد که تکنولوژی‌هایی نظیر ChatGPT یا DALL-E2 حضور پررنگ‌تری در این سیستم عامل داشته باشند.

بهبود بخشهای Windows Explorer و نوت پد ویندوز 12

نوت پد Windows 12

در ویندوز 11 سرانجام شاهد افزوده شدن تب‌های مختلف به مرورگر ویندوز (Windows Explorer) بودیم که با بهبود چشمگیر کارایی این سیستم عامل توانست نظرات مثبت فراوانی را به خود جلب کند.

بر اساس اطلاعات موجود، این تب‌ها قرار است به برنامه Notepad ویندوز 12 هم اضافه شوند تا کاربران بتوانند به‌طور همزمان هر تعداد فایل متنی که نیاز دارند را ویرایش کنند.

البته به گزارش منابع مختلف، بخش Windows Explorer ویندوز 12 هم دستخوش تغییرات ریز و درشتی خواهد شد.

سایر پیشرفت‌های قابل انتظار از ویندوز ۱۲

برخی دیگر از قابلیت های جدیدی که احتمالا به سیستم عامل Windows 12 افزوده خواهند شد عبارتند از:

  • پشتیبانی از اکسسوری‌های لمسی
  • افزوده شدن پانل کنترل (Control Panel) به بخش تنظیمات (Settings)
  • رفع مشکل عدم نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی از طریق فروشگاه آمازون یا حتی فایل‌های APK.

سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای Windows 12

زمان رونمایی ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۱، بسیاری افراد نگران حداقل سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل بودند؛ اما در نهایت سیستم سخت افزاری مورد نیاز این سیستم عامل، به‌جز چندین محدودیت خاص، تفاوت چندانی با ویندوز ۱۰ نداشت.

ویژگی ویندوز 12

این قضیه کاملا در خصوص ویندوز ۱۱ هم صدق می‌کند. بنابراین می‌توان سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل را به‌صورت زیر توصیف کرد:

  • حافظه:  ۸ گیگابایت رم
  • TPM:  نسل دوم ماژول TPM
  • حافظه داخلی و پردازنده:  حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده با سرعت یک گیگاهرتز
  • صفحه نمایش:  رزولوشن حداقل 720p، اندازه حداقل 9 اینچی
  • پشتیبانی از بوت امن با استفاده از UEFI
  • کارت گرافیک با قابلیت پشتیبانی از DirectX 12

البته طبیعتا این مشخصات سخت افزاری، مشخصات رسمی تایید شده توسط مایکروسافت نیستند. بنابراین می‌توان انتظار داشت با نزدیک‌تر شدن زمان رونمایی از این سیستم عامل، سیستم مورد نیاز آن نیز بروز شود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما