اضافه شدن تنظیمات ابزار تشخیص حضور در ویندوز 11

اقتصاد ۱۰۰ - تشخیص حضور یک ابزار است که می‌تواند تشخیص دهد چه زمانی از دستگاه خود استفاده می‌کنید.

اضافه شدن تنظیمات ابزار تشخیص حضور در ویندوز 11

به گزارش گروه دانش و فناوری، حتی در برخی موارد، آیا به آن توجه می‌کنید یا خیر. این ابزار می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد – برای مثال، وب‌کم‌های Windows Hello از اسکن ساده چهره برای جایگزینی رمزهای ورود به سیستم استفاده می‌کنند – اما برخی از مشکلات حفظ حریم خصوصی مرتبط با آن نیز وجود دارد. برای کمک به رفع آنها، مایکروسافت تنظیمات “حسگر تشخیص حضور” را در آخرین نسخه بتا ویندوز 11 در دسترس قرار داده است.​

این تنظیمات در منوی Privacy & Security ویندوز 11 نسخه 22624.1610 ظاهر شده است که اکنون در کانال بتا برای آزمایش کنندگان یا به عبارتی گروه Insider در دسترس است. این تغییر فقط برای خود سیستم عامل ویندوز و برنامه‌هایی اعمال می‌شود که مستقیماً با سری HumanPresenceSensor از APIها تماس می‌گیرند. این بدان معناست که ابزارهای شخص ثالث با استفاده از یک سیستم اختصاصی ممکن است قادر به تشخیص حضور با استفاده از دوربین‌ها، میکروفون‌ها یا سایر حسگرها باشند، حتی اگر تنظیم غیرفعال باشد.

تنظیمات تشخیص حضور ویندوز 11

ابزار تشخیص حضور می‌تواند برای مواردی مانند ورود به سیستم یا فعال نگه داشتن صفحه نمایش با تشخیص حرکت چشم یا قفل کردن خودکار آن هنگام دور شدن استفاده شود. اما گزارش داده‌های حساس‌تر نیز امکان‌پذیر است، مانند اینکه یک کارمند در حین دورکاری، دقیقاً چند دقیقه در روز را دور از میز خود می‌گذراند. سنجش حضور نیز یک فرآیند پس‌زمینه نسبتاً سنگین برای سخت‌افزار است – غیرفعال کردن آن ممکن است بسته به نحوه پیاده‌سازی آن مقداری از عمر باتری یا قدرت پردازنده را در شما ذخیره کند.

اینکه آیا تنظیمات تشخیص حضور در بخش حریم خصوصی به مرحله‌ی انتشار در نسخه رسمی ویندوز 11 می‌رسد یا خیر را باید دید. اما با افزایش روزافزون لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌هایی که ابزار سخت‌افزاری لازم برای قابلیت تشخیص حضور را دارند، به نظر می‌رسد که گنجاندن تنظیمات هوشمند مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران در ویندوز 11 به یک امر الزامی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما