۹۵۰ نمونه خون بندناف در تعطیلات نوروز جمع‌آوری شد

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان اعلام کرد: ۹۵۰ نمونه خون بندناف در فاصله زمانی یکم تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ از سوی دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف در سراسر کشور جمع‌آوری و به مرکز ارسال شده است.

۹۵۰ نمونه خون بندناف در تعطیلات نوروز جمع‌آوری شد

به گزارش گروه دانش و فناوری ، در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تمام دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در سراسر کشور خدمات رسانی گسترده ای را به عموم مردم و متقاضیان ذخیره سازی خون بندناف ارائه کردند. از مجموع نمونه های ارسال شده ۸۶۰ نمونه با موفقیت ذخیره شده است. ۹ نمونه خون بندناف نیز با توجه به حجم و تعداد بالای سلول های بنیادی به صورت دو کیسه ای ذخیره سازی شده است.

۹۰ نمونه نیز به دلیل عدم احراز شرایط ذخیره سازی فسخ قرارداد شده اند.

 

شرایط ذخیره‌سازی خون بندناف

نمونه خون بند ناف جمع آوری شده، پس از ورود به بانک خون بند ناف رویان توسط واحد کنترل کیفی بررسی شده و در صورت اخذ مجوز، وارد آزمایشگاه پردازش می شود. نمونه، ابتدا از نظر حجم و تعداد سلولی مورد ارزیابی قرار گرفته و در مرحله بعدی در صورت داشتن شرایط لازم، وارد پروسه جداسازی سلولی می شود. در غیر اینصورت با اطلاع به خانواده قرارداد فسخ شده و طبق قرارداد هزینه عودت می‌شود. بر روی نمونه هایی که حداقل شرایط استاندارد را دارند بررسی آزمایشات میکروبی و ویروسی و HLA و فلوسیتومتری انجام شده و نهایتا در شرایط دمایی ١٩٦- درجه سانتیگراد در تانک‌های مخصوص فریز و برای مدت طولانی نگهداری می شود. نمونه فریز شده فقط یک بار جهت پیوند مورد استفاده قرار می گیرد.

جمع آوری نمونه خون بندناف نوزاد و انتقال آن به بانک خون بندناف رویان

فرآیند جمع‌آوری خون بندناف به صورت کاملاً استریل، بدون درد و بدون تداخل در روند زایمان مادر انجام می‌شود. خونگیری می‌تواند به دو صورت داخل رحمی و یا خارج رحمی انجام شود. در هر دو صورت هیچ گونه آسیبی متوجه مادر یا نوزاد نیست. حجم خون جمع‌آوری شده می‌تواند بین ۶۰ تا ۲۰۰ سی سی باشد. زمان این فرآیند نیز از پنج دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

بعد از جمع‌آوری خون بندناف، کیسه خون طبق دستورالعمل ارائه شده درون فلاسک قرار گرفته و حداکثر طی ٢٤ ساعت و با حفظ دمای حدود پانزده تا بیست و پنج درجه سانتیگراد، برای انجام عملیات پردازش به بانک خون بندناف رویان منتقل می‌شود.

فسخ قرارداد ذخیره‌سازی خون بندناف

نمونه دریافت شده ابتدا از نظر حجم و تعداد سلول مورد بررسی قرار می‌گیرد، اگر حجم نمونه حداقل ٥٠ سی سی و تعداد سلول‌های آن حداقل ٦٠٠ میلیون سلول باشد وارد آزمایشگاه پردازش سلولی می‌شود در غیر اینصورت با اطلاع به خانواده قرارداد فسخ شده و هزینه طبق قرارداد عودت می‌شود. روی نمونه‌هایی که حداقل شرایط استاندارد را داشته باشند بررسی آزمایشات میکروبی و ویروسی، *HLA، سنجش کلنی و فلوسایتومتری انجام می‌شود و در پایان در شرایط دمایی ١٩٦- درجه سانتیگراد در تانک‌های مخصوص نگهداری نمونه، برای مدت طولانی نگهداری می‌شود.

​انتهای پیام
منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما