ادعای یک کاربر: ChatGPT با تشخیص بیماری، جان سگم را نجات داد

اقتصاد ۱۰۰ - طبق ادعای این مرد، مدل هوش مصنوعی GPT-4 به‌درستی تشخیص داده است که سگ او از کم‌خونی همولیتیک با واسطه ایمنی رنج می‌برد.

ادعای یک کاربر: ChatGPT با تشخیص بیماری، جان سگم را نجات داد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، یکی از کاربران توییتر ادعا کرده است که  ChatGPT  با تشخیص درست بیماری خونی که دامپزشکان قادر به تشخیص آن نبودند، جان سگش را نجات داده است.

این کاربر که با نام Cooper در توییتر فعالیت می‌کند، می‌گوید که سگ نژاد «بردر کولی» (Border Collie) او که Sassy نام دارد، به یک بیماری قابل‌انتقال از طریق کنه مبتلا شده بود، اما با وجود انجام درمان تجویز‌شده توسط دامپزشکان، علائم آن بدتر شد. دامپزشکان نیز قادر به تشخیص بیشتر نبودند و به کوپر گفتند که منتظر بماند تا ببیند وضعیت سگ چگونه پیش خواهد رفت.

ارائه تشخیص درست توسط ChatGPT4

کوپر که نمی‌خواست سلامت سگ خود را به خطر بیندازد، تصمیم گرفت نتیجه آزمایش خون آن را به ChatGPT4 (نسخه مبتنی بر GPT-4) ارائه کند و از برنامه بخواهد تشخیص خود را ارائه کند. چت‌بات هوش مصنوعی شرکت OpenAI ابتدا به کوپر توصیه کرد که یک دامپزشک نیست، اما به او گفت که آزمایش خون و علائم سگ نشان می‌دهد که ممکن است از کم‌خونی همولیتیک با واسطه ایمنی (IMHA) رنج ببرد.

او سپس تشخیص ارائه‌شده توسط ChatGPT4 را به دامپزشک دیگری ارائه کرد و زمانی که این تشخیص مورد‌تأیید قرار گرفت، درمان مناسب سگ آغاز شد. به گفته کوپر، Sassy از آن زمان به‌طور کامل بهبود یافته و ChatGPT4 جان سگ او را نجات داده است.

ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT داده‌های موجود در اینترنت را برای درخواست‌های ارائه‌شده جمع‌آوری می‌کنند. درواقع برای ارائه تشخیص احتمالی، این ابزار اطلاعات واردشده توسط کوپر را با منابع پزشکی گسترده موجود در اینترنت مقایسه کرده و بهترین نتیجه ممکن را به‌دست آورده است.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه کوپر ادعا کرده که این تشخیص را توسط آخرین نسل چت‌بات ChatGPT، یعنی مبتنی بر هوش مصنوعی GPT-4 به‌دست آورده و نسل قبلی (مبتنی بر GPT3.5) قادر به ارائه تشخیص نبوده است.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز