افتضاح وزارت ارتباطات و اپراتورهای موبایل در مدیریت عدم تغییر ساعت

اقتصاد ۱۰۰ - افتضاح وزارت ارتباطات و اپراتورهای موبایل در مدیریت تغییر ساعت در ایران باعث شد تا راس ساعت ۲۴ سه شنبه اول فروردین، ساعت موبایل کاربران یک ساعت به جلو کشیده شود.

افتضاح وزارت ارتباطات و اپراتورهای موبایل در مدیریت عدم تغییر ساعت

به گزارش گروه دانش و فناوری، این در حالی است که وزیر ارتباطات قبل از عید ادعا کرده بود که مدیران این وزارتخانه بر اساس عدم تغییر ساعت، اوضاع را پیش بینی کرده و تدابیر لازم را برای بر هم نخوردن سیستم‌ها و سرورهای رایانه‌ای و ارتباطاتی اتخاذ کرده‌اند.{لینک}

بر این اساس «حامد منکرسی» معاون رییس سازمان فناوری اطلاعات درباره موضوع عدم تغییر ساعت رسمی کشور و تاثیر آن بر فعالیت پلتفرم هایی حوزه های ارتباطی و بانکی قبل از عید گفت: «راه‌حل منطقی برای حل این موضوع استفاده از تایم‌زون استاندارد و جهانی است که به اختصار UTC خوانده می‌شود، چراکه UTC منطبق بر گرینویچ است و هرگز تغییر نمی کند. به همین دلیل بقیه تایم‌زون‌ها اختلاف زمانی خود را بر اساس این ساعت تنظیم می‌کنند. به عبارتی ساعت اصلی سامانه‌ها نیز بر همان ساعت UTC منطبق است و تنها هنگام نمایش بر اساس ساعت محلی نمایش داده می‌شود. بنابراین به‌طور منطقی اختلالی در سرویس دهی این سامانه‌ها رخ نخواهد داد.»

 

وی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ افزود: «علاوه بر این اکثر سیستم عامل ها و پلتفرم ها، زمان خود را را با ساعت جهانی هماهنگ می‌کنند و همزمان با اتصال دائم به پایگاه داده ساعت های محلی (Time Zone Database)، همگام‌سازی ساعت خود را بصورت مرتب انجام می‌دهند.»

به‌گفته منکرسی، پیش از آن نیز موضوع عدم تغییر ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به سازمان جهانی IANA برای اعمال در پایگاه داده مربوط Time Zone برای بروزرسانی اعلام شده است.

اگر چه حرفهای این مدیر وزارت ارتباطات را پذیرفتیم اما دیشب ساعت ۲۴ نه تنها ساعت موبایل گوشی‌ها بهم خورد و طبق برنامه ریزی پیش نرفت، بلکه سروهای رایانه‌ای و نرم افزارها نیز دچار مشکل شدند.

جالب اینجاست که امروز چهارشنبه دوم فروردین ۱۴۰۲ وزارت ارتباطات با انتشار اطلاعیه‌ای فرار به جلو کرده و به جای قبول سوء مدیریت در این وزارتخانه و نیز اشتباه اپراتورها در یک تنظیم ساده مدیریت ساعت، اشتباه را به گردن سازنده‌های گوشی و عدم به روز رسانی توسط آنها و اشتباه کاربران انداخته است.{لینک}

 

انتهای پیام

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان ساخت به دلیل رکود شدید و نبود تقاضا از ابتدای سال واحدهای تولیدی و توزیعی دچار…

اخبار سلامت

سینما در سینما