نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید نوکیا G21 بدانید

اقتصاد ۱۰۰ - مدل اقتصادی Nokia G21 به یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار ایران تبدیل شده است. هرچند نکات بسیار مهمی وجود دارند که باید پیش از خرید نوکیا G21 بدانید.

نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید نوکیا G21 بدانید

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، در اینکه نوکیا هیچ شباهتی به گذشته پرافتخار خود ندارد، هیچ تردیدی وجود ندارد. مخصوصا اینکه مدت‌ها است با گوشی‌های بالارده و پرچمدار خداحافظی کرده و صرفا مدل‌های اقتصادی و میان‌رده را ارائه می‌کند. از طرفی برخی از کاربران تمایلی به خرید گوشی‌های چینی ندارند و هنوز یک برند قدیمی را ترجیح می‌دهند. همین نیز باعث شده که نوکیا G21 فروش بسیار خوبی را در بازار ایران تجربه کند.

نسخه مجهز به ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی با قیمت ۵۲۰۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. آیا در این بازه قیمتی نوکیا جی 21 بهترین گزینه ممکن است؟ آیا پیش از خرید نوکیا G21 با مزایا و معایب آن کاملا آشنایی دارید؟ نوکیا وعده عمر باتری سه‌روزه را داده است. آیا این وعده به‌ واقعیت نزدیک است؟

هر آنچه باید پیش از خرید نوکیا G21 بدانید

خرید نوکیا G21

بیایید نگاهی به مشخصات فنی گوشی اقتصادی نوکیا G21 داشته باشیم.

مشخصات فنی Nokia G21

گوشی Nokia G21
ابعاد و وزن ۱۶۴.۶ در ۷۵.۹ در ۸.۵ میلی‌متر، ۱۹۰ گرم، بدنه پشتی و فریم پلاستیکی، بدنه جلویی از شیشه
صفحه نمایش نمایشگر ۶.۵ اینجی IPS LCD، رفرش‌ریت ۹۰ هرتز، رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، تراکم ۲۷۰ پیکسل در اینچ
پردازنده تراشه ۱۲ نانومتری یونیساک T606، هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali G57 MP1
حافظه ۳ گیگ رم در کنار ۶۴ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۴ گیگ رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ حافظه ذخیره‌‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه
نرم افزار اندروید ۱۱
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
  • حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی
دوربین جلو دوربین ۸ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۱۸ وات
سایر حسگر اثر انگشت در بدنه کناری، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
 

محتویات جعبه

درون جعبه نوکیا G21 یک شارژر ۱۰ وات را مشاهده خواهید کرد. این در حالی است که خود گوشی از شارژ ۱۸ وات استفاده می‌کند. جالب است که در جعبه برخی مدل‌های شیائومی همچون ردمی 10 شاهد حضور یک شارژر ۲۲.۵ وات بودیم؛ اما خود گوشی از شارژ ۱۸ وات پشتیبانی می‌کرد. ولی نوکیا در مسیر مخالف حرکت می‌کند.

طراحی و کیفیت ساخت نوکیا G21

خرید نوکیا G21

اکثر گوشی‌های بازار بدنه‌ای مات یا براق دارند؛ اما نوکیا سعی کرده با طراحی بافت‌دار بدنه پشتی آن را متفاوت جلوه دهد. بدنه دستگاه چندان اثر انگشت را به‌ خود جذب نمی‌کند؛ اما اگر کثیف شود، تمیز کردنش کمی سخت است. همچنین گوشی به‌راحتی از دست سر می‌خورد.

صفحه‌نمایش

خرید نوکیا G21

پنل استفاده شده در Nokia G21 از نوی LCD است و روشنایی آن حداکثر به ۴۳۷ نیت می‌رسد. بدین‌ترتیب برای استفاده از آن در نور خورشید با مشکل مواجه خواهید شد. در زمینه دقت نمایش رنگ نیز می‌توان آن را بالاتر از متوسط ارزیابی کرد. اگر بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید، در این بازه قیمتی نمایندگان سامسونگ کیفیت صفحه‌نمایش بیشتری را ارائه می‌دهند.

عمر باتری و سرعت شارژ نوکیا G21

نوکیا ادعا می‌کند که اگر روزی ۵ ساعت با گوشی کار کنید (شامل بازی، تماشای ویدیو، وبگردی، تماس و …)، تا ۳ روز نیازی به شارژ مجدد گوشی نخواهید داشت. اگر یکی از دلایل شما برای خرید نوکیا G21 عمر باتری بالای آن است، اشتباه نمی‌کنید. این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ انرژی مورد نیاز برای ۲۰ ساعت وبگردی یا ۱۶ ساعت تماشای ویدیو را فراهم کند که قابل توجه است.

خرید نوکیا G21

نوکیا G21 از شارژ ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما داخل جعبه تنها یک شارژر ۱۰ وات را مشاهده خواهید کرد. اگر بخواهید با همان شارژر کار کنید، پس از نیم ساعت تنها ۲۲ درصد از باتری شارژ خواهد شد و شارژ کامل نیز ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه طول می‌کشد. هرچند که اگر شارژر سریع‌تری را خریداری کنید، پس از نیم ساعت ۳۷ درصد از باتری پر می‌شود و شارژ کامل نیز در ۲ ساعت و ۹ دقیقه انجام خواهد شد.

عملکرد و قدرت پردازشی

نوکیا برای این گوشی از یک پردازنده ۱۲ نانومتری نسبتا ضعیف استفاده کرده است. بنابراین قصد شما از خرید نوکیا G21 نباید بازی کردن یا نصب تعداد زیادی برنامه باشد. البته اگر بخواهیم دقیق بگوییم این گوشی در بنچمارک‌ها از دستگاه‌هایی همچون گلکسی A02s یا گلکسی A03s بهتر عمل می‌کند. اما یارای رقابت با مدل‌هایی همچون شیائومی ردمی نوت 10 یا گلکسی A22 را ندارد.

بنچمارک

هرچند که اگر صرفا این گوشی اقتصادی را برای کارهای روزمره می‌خواهید، با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.

کیفیت دوربین اصلی نوکیا G21

پیش از خرید در لیست مشخصات نوکیا G21 دوربین ۵۰ مگاپیکسلی را مشاهده می‌کنید و همین ممکن است برخی از افراد را ترغیب کند. هرچند که کیفیت دوربین این گوشی اصلا جالب نیست. البته ما به‌ هیچ‌وجه آن را با بزرگانی همچون آیفون ۱۴ پرو مکس یا گلکسی S23 اولترا مقایسه نمی‌کنیم، بلکه حتی در میان گوشی‌های اقتصادی نیز کیفیت پایینی دارد.دوربین گوشی

تصاویر نرم هستند و در آسمان نیز نویز عجیبی مشاهده می‌شود. همچنین رنگ‌ها بی‌حال به‌نظر می‌رسند و فضای سبز نیز انگار با لایه‌ای قرمز رنگ پوشانده شده است. به‌طور کلی تصاویر طبیعی نیستند و تنها نکته مثبت را شاید بتوان گستره داینامیک مناسب دانست. خوشبختانه در نور کم دوربین گوشی عملکرد بهتری دارد و می‌توان آن را همرده سایر گوشی‌های اقتصادی دانست.

دوربین سلفی

با وجود اینکه دوربین سلفی از نظر سخت‌افزاری چندان قدرتمند نیست، اما عکس‌های نسبتا خوبی می‌گیرد. جزئیات بسیار خوب هستند و نویز نیز در حد خوبی مدیریت شده است. همچنین شاهد رنگ‌های دقیق، گستره داینامیک قابل قبول و تراز سفیدی عالی هستیم.

نظر خریداران در رابطه با نوکیا G21

  • برخی از کاربران گفته‌اند که بخش دوربین سریع خش برمی‌دارد.
  • برخی از افراد پس از خرید نوکیا G21 از نور پایین صفحه‌نمایش گله‌مند هستند.
  • ظاهرا کیفیت صفحه‌نمایش برای برخی از کاربران پایین‌تر از حد انتظار بوده است.

جمع‌بندی

خرید نوکیا G21

نوکیا G21 کیفیت ساخت مناسبی دارد و عمر باتری بسیار بالایی را هم ارائه می‌کند. همچنین استفاده از اندروید خام و نبود برنامه‌های اضافی نیز یک نکته مثبت قلمداد می‌شود. از کیفیت خوب دوربین سلفی نیز نباید غافل شد. اما از آن طرف دلایل مهمی نیز وجود دارند که ممکن است شما را از خرید نوکیا G21 منصرف کنند. یکی از آنها کیفیت پایین دوربین اصلی است. همچنین کیفیت متوسط صفحه‌نمایش و پردازنده نسبتا ضعیف را هم می‌توان از دیگر نکات منفی این گوشی دانست.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز