نماینده مجلس: انتظار داریم پلتفرم‌های فیلتر شده باز شوند

اقتصاد ۱۰۰ - سعیدی باور دارد به بهانه شرایط کشور، عملاً بخش‌هایی از طرح صیانت اجرایی شده است.

نماینده مجلس: انتظار داریم پلتفرم‌های فیلتر شده باز شوند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس تأکید دارد بر مبنای اصل نهم قانون اساسی، تحت هیچ شرایطی نباید آزادی‌های مشروع مردم محدود شود. سعیدی در همین راستا از انتظار رفع فیلتر پلتفرم‌ها با توجه به فاصله گرفتن از شرایط ملتهب پاییز سخن گفت.

نزدیک به 180 روز از فیلتر ادامه‌دار اینستاگرام و واتس‌اپ می‌گذرد. این در حالی است که فیلترینگ این دو اپلیکیشن پرطرفدار با مخالفت کارشناسان، فعالین اقتصادی و برخی نمایندگان مجلس روبه رو است.

«معین‌الدین سعیدی»، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس در جدیدترین اظهار نظر نسبت به لزوم رفع فیلتر این پلتفرم‌ها گفت: «ما انتظار داریم زمانی که شرایط کشور از آن شرایط ملتهب پائیز فاصله گرفته پلتفرم‌هایی که فیلتر شدند، باز شوند.»

او در گفتگو با ایلنا به اصل نهم قانون اساسی اشاره و تأکید کرد بر این مبنا، تحت هیچ شرایطی نباید آزادی‌های مشروع مردم حتی به بهانه حفظ امنیت و تمامیت ارضی محدود شود.

تأکید نماینده مجلس بر رفع فیلتر

«طرح صیانت در دستور کار مجلس نیست»

سعیدی همچنین درباره اینکه دوباره بحث بازگشت طرح صیانت به مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، اظهار داشت:

«یکی از اعضای کمیسیون مشترک، آقای ویس کرمی موضوعی را مطرح کردند و آقای قالیباف توضیح دادند. بر مبنای درخواست جمع کثیری از نمایندگان این موضوع از دستور کار خارج شده و دیگر قرار نیست در کارگروه اصل 85 مطرح شود. اگر هم مبنایی برای ادامه پیگیری و بررسی طرح باشد، باید در قالب خود صحن باشد که  فعلاً در دستور کار نیست. »

البته او اعتقاد دارد به بهانه شرایط کشور، عملاً بخش و بخش‌هایی از این طرح اجرایی شده است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در خصوص اینکه نایب رئیس مجلس خبر از بررسی این طرح داده است، گفت: «آقای مصری گفتند چندین جلسه کارشناسی درباره طرح داشته‌ایم اما اینکه بیاید در دستور کار قرار گیرد، من فکر نمی‌کنم در دستور کار باشد.»

سعیدی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات مردم در حوزه معیشت و سبد کالاهای اساسی، اظهار داشت انتظار از مجلس این است که  اولویت خودش را بر حوزه‌های معیشتی  بگذارد: «بعید می‌دانم طرح صیانت با آن حساسیتی که قبلاً مطرح شد دوباره در دستور کار قرار گیرد.»

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز