دانشمندان سامانه‌ای موبایلی برای ردیابی اشیا در حوادث طبیعی تولید کردند

اقتصاد ۱۰۰ - تیمی از محققان لابراتور ملی «اوک ریج» وزارت انرژی آمریکا نمونه‌ای از یک سیستم را برای ردیابی و تعیین موقعیت جغرافیایی تاسیسات آسیب دیده در پس حوادث طبیعی مانند طوفان‌ها تولید کردند.

دانشمندان سامانه‌ای موبایلی برای ردیابی اشیا در حوادث طبیعی تولید کردند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از ایرنا، این سیستم که برای کار روی سخت‌افزار محاسبات لبه‌ای (edge computing hardware) طراحی شده و روی کوادکوپتر یا انواع دیگر پهپادها نصب می‌شود، به آنها امکان می‌دهد در زمانی که زیرساخت های محلی آسیب دیده یا ویران شده اند، به کار خود ادامه دهند.

این تیم تحقیقاتی از الگورتیم های یادگیری ماشین و سخت افزار تصویربرداری برای ردیابی و ارزیابی دقیق آسیب به تاسیسات استفاده می‌کند و در عین حال اطلاعات مربوط به لوکیشن را به یک «هاب» پردازش مرکزی منتقل می‌کند. این اطلاعات قابل ارسال یا رله شدن برای شرکت های خدمات فنی است.

پلتفرم محاسبات لبه‌ای یکی از چندین پروژه‌ای است که برای یکپارچه شدن با «هاب» پردازشی مذکور و افزایش آگاهی فوری و آنی از زیرساخت های انرژی طراحی شده است.

کارآمدی و قابلیت عملیاتی از جمله نگرانی‌های اصلی تیم تحقیقاتی محاسباتی لبه‌ای است. در حالی که سخت‌افزار موجود وضوح تصویری محدودی دارد، این تیم تحقیقاتی به سختی برای بهینه‌سازی نرم افزار تحلیل یادگیری ماشین کار کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند این محدودیت ها قابل مدیریت است.

دانشمندان سامانه‌ای موبایلی برای ردیابی اشیا در حوادث طبیعی تولید کردند

این محققان به منظور پرداختن به مشکلات سیستم ردیابی و شناسایی و دستیابی به داده‌های آموزشی قابل استفاده، تیم‌هایی برای جمع آوری تصاویر خسارات در پی رویدادهای آب و هوایی مانند طوفان ها عزام کرده اند.

هوش مصنوعی در لبه می‌تواند در گستره وسیعی از کاربردها مفید باشد و این محققان از هم اکنون در حال بررسی چندین حوزه تحقیقاتی جدید با این پروژه محاسبات لبه‌ای هستند. این سیستم جدید محاسبات لبه‌ای موجب ارتقای ارزیابی خسارات و تخصیص منابع در پاسخ به فجایع طبیعی می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز