تایید رسمی اسپری بینی شرکت فایزر برای تسکین بیماری میگرن

اقتصاد ۱۰۰ - این اسپری بینی که Zavzpret نام دارد، در ماه ژوئیه عرضه خواهد شد.

تایید رسمی اسپری بینی شرکت فایزر برای تسکین بیماری میگرن

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به‎‌تازگی اسپری بینی شرکت  فایزر  برای درمان  میگرن  را تأیید کرد که یک گزینه فوق‌العاده سریع برای تسکین سردرد این بیماری را در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

براساس گزارش رویترز، FDA این دارو را که Zavzpret نام دارد، برای درمان  میگرن حاد  تأیید کرده است. فایزر این دارو و همچنین قرص خوراکی میگرن Nurtec ODT مورد‌تأیید توسط FDA را از طریق خرید 11.6 میلیارد دلاری شرکت Bioaven Pharmaceutical در سال گذشته به‌دست آورده است. طبق پیش‌بینی فایزر، این شرکت اعتقاد دارد که بیشترین میزان فروشش از خط تولید میگرن خود حدود  6 میلیارد دلار  خواهد بود.

برتری داروی میگرن فایزر در مقایسه با رقبا

فایزر به رویترز گفت دارو Zavzpret که در ماه ژوئیه عرضه خواهد شد، از نظر قیمت با سایر داروهای میگرن مورد‌تأیید FDA که متعلق به همان دسته از داروها هستند، قابل مقایسه خواهد بود. این دارو که با نام Zavegepant نیز شناخته می‌شود، با رقبایی از شرکت‌هایی مانند اب‌وی (AbbVie) و ایلای لی‌لی اند کامپنی (Eli Lilly and Co) رقابت خواهد کرد.

دکتر «عماد استمالیک»، روانپزشک کلینیک کلیولند گفت:

«داروی فایزر در مقایسه با رقبای قدیمی‌تر خود دارای دو مزیت اصلی است: برای افرادی که از خطرهای قلبی عروقی رنج می‌برند، بی‌خطر است و دوم اینکه باعث سردرد ناشی از مصرف بیش از اندازه دارو نمی‌شود.»

استمالیک همچنین گفت که اسپری بینی برای بیمارانی که قادر به بلعیدن قرص نیستند نیز مفید خواهد بود.

فایزر امیدوار است با دارو Zavzpret که شرکت Bioaven Pharmaceutical آن را به‌دلیل عملکرد سریعش «داروی اپی‌پن میگر‌ن» نامیده است، به مزیت رقابتی در رده داروهای میگر‌ن دست پیدا کند. FDA براساس مطالعه جدیدی که نشان داد این دارو در مقایسه با دارونما، در 13 هدف از 17 هدف برتری داشته است، تصمیم به تأیید آن گرفت. براساس گزارش بنیاد تحقیقات میگر‌ن، حدود 39 میلیون نفر در ایالات متحده از میگرن رنج می‌برند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز