کانالیس از کاهش فروش گجت‌های پوشیدنی در سال 2022 خبر می‌دهد

اقتصاد ۱۰۰ - اپل همچنان تولیدکننده برتر این بازار است و موفق شده رشد سالانه 5 درصدی را کسب کند.

کانالیس از کاهش فروش گجت‌های پوشیدنی در سال 2022 خبر می‌دهد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، Canalys گزارش خود در مورد بازار جهانی محصولات پوشیدنی در سه ماهه چهارم و کل سال 2022 را منتشر کرد. در این گزارش گفته شده که بین اکتبر تا دسامبر سال گذشته  50 میلیون  دستگاه پوشیدنی به فروش رسیده که کاهش عظیم 18 درصدی فروش بازار را نشان می‌دهد.

هر پنج شرکت بزرگ بازار محصولات پوشیدنی که شامل اپل، شیائومی، هواوی، سامسونگ و گوگل می‌شود در طول دوره تعطیلات سالانه شاهد کاهش فروش بودند و فقط غول کوپرتینویی موفق شده تا رشد سالانه کمی را برای خودش به رقم بزند.

برترین تولیدکنندگان بازار محصولات پوشیدنی

محصولات پوشیدنی

همانطور که در نمودار بالا قابل مشاهده است، اپل در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی 13.8 میلیون دستگاه و در کل سال 2022، 41.4 میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه کرده است. شیائومی به‌عنوان دومین تولیدکننده برتر محصولات پوشیدنی سال 2022، در این سال 17.1 دستگاه و در سه ماهه چهارم آن 3.6 دستگاه به بازار عرضه کرده است. پس از هواوی، سامسونگ و گوگل در سال 2022 عملکرد خوبی داشته‌اند که به ترتیب 15.2، 14.0 و 11.8 میلیون دستگاه را روانه بازار کرده‌اند.

بازار پوشیدنی

سایر تولیدکنندگان این بازار نیز در مجموع سال گذشته 83.4 میلیون دستگاه را به بازار عرضه کرده‌اند تا در مجموع،  182.8 میلیون  دستگاه پوشیدنی در سال 2022 فروخته شده باشد. همچنین اپل با 22.6 درصد، شیائومی با 9.3 درصد و هواوی با 8.3 درصد بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند و فقط غول کوپرتینویی موفق شده تا رشد سالانه 5 درصد را ثبت کند و سایر تولیدکنندگان از این حیث رشد منفی داشته‌اند.

Canalys در گزارش خود از «محیط چالش برانگیز اقتصاد کلان در سه ماهه چهارم» به عنوان دلیل اصلی کاهش فروش این بازار در سراسر جهان یاد کرده است. کانالیس در گزارش خود پیش‌بینی می‌کند که بازار ساعت‌های هوشمند حدود 10 درصد رشد خواهد کرد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز