واتس‌اپ در حال آزمایش گروه‌های چت با تاریخ انقضا است

اقتصاد ۱۰۰ - WABetaInfo به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد واتس‌اپ در حال کار بر روی دو ویژگی مهم است تا از شلوغی و مزاحمت در این برنامه جلوگیری شود.

واتس‌اپ در حال آزمایش گروه‌های چت با تاریخ انقضا است

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،واتس اپ در حال تست ویژگی جدیدی است که در آن امکان عضویت در چت گروهی در این پلتفرم رمزگذاری شده پس از مدت زمان مشخصی منقضی می‌شود.

بخش بزرگی از آنچه که این سرویس پیام‌رسان متعلق متا را بسیار محبوب کرده است، توسعه مستمر ویژگی‌های جدید چت گروهی آن است و حالا جدیدترین این ویژگی‌ها که به ذکر آن پرداختیم، راه حلی برای مشکل رایج به اصطلاح «گروه‌های زامبی» است.

این اصطلاح به گروه‌هایی اطلاق می‌شود که به طور موقت برای سازماندهی یک رویداد مانند جشن تولد ایجاد می‌شوند و در نهایت پس از رویداد مورد نظر دیگر مفید نیستند. چنین گروه‌هایی می‌توانند باعث به هم ریختگی اضافی در برنامه شوند و اگر دیگران در گروه هنوز در حال گفتگو باشند، باعث حواس پرتی اعضا شوند.

واتس اپ به وضوح از این مشکل آگاه است و این ویژگی توسط WABetaInfo در کدهای بتای این برنامه کشف شده است. قابلیت جدید «گروه‌های منقضی شونده» به کاربران امکان می‌دهد تاریخ انقضای خاصی را برای گروه‌های واتس اپ خود تعیین کنند. در متن توضیحی گزینه UI آمده است: «در صورت فعال بودن از شما خواسته می‌شود تا گروه‌ها را در تاریخ انقضا پاکسازی کنید».

هنگامی که این قابلیت منتشر شود، کاربران قادر خواهند بود گزینه‌های مختلف انقضا مانند یک روز، یک هفته یا یک تاریخ سفارشی شده را انتخاب کنند و همچنین می‌توانند در صورت تغییر تاریخ انقضا، انقضایی را که قبلا تنظیم شده بود، حذف کنند. WABetaInfo توضیح داده که این گزینه برای افراد است، زیرا برای سایر شرکت کنندگان گروه اعمال نمی‌شود.

این ویژگی در نسخه 23.5.0.71 ارایه شده توسط توسعه دهندگان واتس اپ از طریق برنامه TestFlight بتا دیده شده است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی به عرضه عمومی برسد، اما این واقعیت که چنین قابلیتی در حال توسعه و فعال است، احتمالا به عنوان خبری خوشایند برای کاربران با تعداد زیادی عضویت در گروه خواهد بود.

در همین حال یکی دیگر از ویژگی‌هایی که واتس اپ بر روی آن کار می‌کند، ممکن است به کاربران کمک کند تا از تماس‌های اسپم در این پلتفرم جلوگیری کند. به گفته WABetaInfo، این قابلیت امکان بی‌صدا کردن تماس‌های شماره‌های ناشناس را عرضه می‌کند، اما این تماس‌ها همچنان در نوتیفیکیشن سنتر و لیست تماس‌های واتس اپ قابل مشاهده خواهند بود.

ویژگی دومی که صحبت از آن به میان آوردیم، در پاسخ به مشکلی است که توسط انجمن‌های واتس اپ معرفی شده و طبق گزارش‌ها باعث می‌شود تا شماره‌ها برای تماس‌های تصادفی و دعوت‌های چت گروهی از سوی کاربران ناشناس باز نگه داشته شود.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما