مدیرعامل مایکروسافت: دستیارهای صوتی ازجمله کورتانا، سیری و الکسا کودن‌ هستند!

اقتصاد ۱۰۰ - مدیرعامل مایکروسافت: دستیارهای صوتی ازجمله کورتانا، سیری و الکسا کودن‌ هستند!

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از دیجیاتو، «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، می‌گوید نسل اول دستیارهای صوتی ازجمله سیری، الکسا و حتی کورتانا کودن‌ هستند. او این اظهارنظر را در شرایطی بیان کرده است که این غول فناوری سرمایه‌گذاری عظیمی روی فناوری‌های هوش مصنوعی زایا داشته و تمام تمرکز خود را روی پیاده‌سازی این قابلیت‌ها در محصولات خود گذاشته است.

ساتیا نادلا اخیراً در گفت‌وگویی با نشریه فایننشال تایمز به انتقاد از دستیارهای صوتی شخصی پرداخت. او می‌گوید: «این برنامه‌ها همگی بسیار کودن‌ هستند. فرقی ندارد که کورتانا باشد یا الکسا، گوگل اسیستنت یا سیری؛ هیچ‌کدام از آن‌ها درست کار نمی‌کنند.»

گفتنی است که نادلا در سال 2016 درباره دستیارهای صوتی نظر بسیار متفاوتی داشت و معتقد بود که بات‌هایی مثل کورتانا اپلیکیشن‌های جدید دنیای فناوری هستند. بااین‌حال، مایکروسافت چند سال بعد به این نتیجه رسید که باید پروژه کورتانا را متوقف کند.

هوش مصنوعی زایا می‌تواند جانشین دستیارهای صوتی شود؟

این شرکت اکنون تمرکز خود را روی برنامه‌های هوش مصنوعی ازجمله چت‌بات بینگ گذاشته است که ظاهراً برخلاف کورتانا، موفق شده‌اند نظر کاربران را جلب کنند. مایکروسافت همین امروز استفاده از این ابزارهای هوش مصنوعی را گسترش داد و این فناوری را حتی به محصولات تجاری خود وارد کرد.

فایننشال تایمز در بخشی از گزارش خود به تلاش‌های آمازون برای توسعه الکسا پرداخته است. این دستیار صوتی مانند بسیاری از دستیارهای صوتی دیگر قرار بود در هر کاری، از خاموش و روشن‌کردن چراغ‌ها گرفته تا پخش موسیقی در بلندگوهای هوشمند و کنترل تلویزیون، به کمک کاربران بیاید. اما حالا به‌نظر می‌آید که پول‌سازی از این ابزارها سخت‌تر از قبل شده و کاربران هم چندان از آن‌ها راضی نیستند.

سخنگوی آمازون به فایننشال تایمز گفته است که بیش از 50 درصد کاربران این سرویس از دستیار صوتی خود برای انجام خریدهای آنلاین استفاده می‌کنند. بااین‌وجود، از میان 18 هزار کارمندی که از آمازون اخراج شده‌اند، ظاهراً بیشترین تعدیل نیرو مربوط به تیم الکسا بوده است.

حالا باید دید که در آینده ابزارهایی مثل بینگ چت به‌سمت استفاده تعاملات صوتی پیش می‌روند و به شکل دیگری از دستیارهای صوتی تبدیل می‌شوند، یا پذیرش فرمان‌های صوتی صرفاً در حد قابلیتی برای افزایش دسترسی‌پذیری آن‌ها باقی خواهد ماند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما