ساخت کارخانه تولید آیفون در هند با سرمایه‌گذاری 700 میلیون دلاری فاکسکان

اقتصاد ۱۰۰ - فاکسکان، یکی از تولیدکنندگان اپل، قصد دارد حدود 700 میلیون دلار برای ساخت یک کارخانه جدید در هند سرمایه‌گذاری کند تا از این طریق تولید داخلی این کشور را افزایش دهد. این کارخانه که در ...

ساخت کارخانه تولید آیفون در هند با سرمایه‌گذاری 700 میلیون دلاری فاکسکان

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از دیجیاتو، فاکسکان، یکی از تولیدکنندگان اپل، قصد دارد حدود 700 میلیون دلار برای ساخت یک کارخانه جدید در هند سرمایه‌گذاری کند تا از این طریق تولید داخلی این کشور را افزایش دهد. این کارخانه که در نزدیکی فرودگاه بنگلور قرار خواهد گرفت، آیفون و سایر محصولات اپل را مونتاژ می‌کند. سرمایه‌گذاری فاکسکان نشان‌دهنده تصمیم اپل برای انتقال تولید محصولات از چین به هند است و انتظار می‌رود بیش از 100 هزار شغل ایجاد کند.

کارخانه جدید فاکسکان در زمینی به مساحت  300 هکتار  در نزدیکی فرودگاه بنگلور که مرکز ایالت کرناتکه است، ساخته خواهد شد. گفته می‌شود که این کارخانه قطعات آیفون را تولید خواهد کرد و حتی خود آیفون را نیز مونتاژ می‌کند. فاکسکان همچنین ممکن است از این کارخانه برای تولید قطعات موردنیاز کسب‌و‌کار خودروهای الکتریکی خود استفاده کند.

انتقال تولید آیفون از چین به هند

کارخانه تولید آیفون

بزرگ‌ترین کارخانه این شرکت تایوانی در حال حاضر در «شهر آیفون» منطقه ژنگژو چین واقع شده است. با این حال، تولید این کارخانه به دلیل سیاست صفر چین برای مقابله با کووید (COVID) کاهش یافته است. بیش از 200 هزار کارگر در این کارخانه کار می‌کنند که به دلیل قرنطینه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

سرمایه‌گذاری فاکسکان در هند یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های آن تا به امروز محسوب می‌شود و پتانسیل چین را برای از دست دادن جایگاه خود به عنوان تولیدکننده پیشرو لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان نشان می‌دهد. برندهای آمریکایی مانند اپل، تامین‌کنندگان خود در چین را تشویق می‌کنند تا مکان‌های دیگری مانند هند و ویتنام را نیز در نظر داشته باشند.

هرچند براساس این گزارش می‌توان ادعا کرد که اپل قصد دارد کارخانه‌های تولید آیفون خود در هند را افزایش دهد، چند هفته قبل گزارش دیگری منتشر شده بود که ادعا می‌کرد فقط نیمی از قاب‌های تولیدشده آیفون در هند توسط غول کوپرتینویی تأیید شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما