آیفون ۱۶ پرو از فیس آیدی زیر نمایشگر بهره خواهد برد

اقتصاد ۱۰۰ - جدید نشریه The Elec، نقشه راه راس یانگ تحلیلگر صفحه نمایش را به درستی تاید می‌کند که اپل قصد دارد آیفون ۱۶ پرو را با فیس آیری زیر نمایشگر روانه بازار کند.

آیفون ۱۶ پرو از فیس آیدی زیر نمایشگر بهره خواهد برد

گزارش جدیدی از کره جنوبی ادعا می‌کند که اپل هنوز در مسیر تغییر به فن‌آوری فیس آیدی در زیر نمایشگر برای سال آینده است که ناحیه نمایش قابل استفاده بیشتری را در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو به ارمغان می آورد.

به گفته راس یانگ مشاور معتبر صنعت صفحه نمایش، اپل قرار است در سال ۲۰۲۴ اجزای فیس آیدی را برای سری آیفون‌های ۱۶ پرو به زیر صفحه نمایش انتقال دهد؛ همچنین این رویکرد در سال ۲۰۲۶ یعنی برای آیفون‌های ۱۸ پرو برای دوربین سلفی نیز اعمال خواهد شد.

 

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازجی اس ام ،مطابق با این نقشه راه، طبق گزارش جدید نشریه The Elec، با وضعیت فعلی فرآیند تولید گوشی‌های هوشمند، اپل نباید هیچ مشکل عمده‌ای برای تامین امنیت فن‌آوری لازم برای نور خارجی داشته باشد تا بتواند به صفحه نمایش نفوذ کند و وارد سیستم دوربین TrueDepth شود که امکان استفاده از فیس آیدی را فراهم می‌کند.

این گزارش می‌افزاید که اگر روند کنونی ادامه پیدا کند، اپل می‌تواند حتی فیس آیدی زیر صفحه نمایش را در سری‌های استاندارد و غیر پرو برای آیفون‌های سال ۲۰۲۵ اعمال کند و در ادامه این راه دوربین جلو را هم برای سری پرو در سال ۲۰۲۶ به زیر نمایشگر انتقال دهد.

این اولین باری نیست که پیش بینی‌های این وب سایت کره‌ای با نقشه راهی که راس یانگ ارایه کرده مطابقت دارد؛ یانگ پیش‌تر هم چرخه‌ای را ترسیم کرده بود که در آن اپل هر سال با معرفی برش‌های نمایشگر اصلاح شده، بین مدل‌های پرو و غیر پرو تفاوت ایجاد خواهد کرد و حالا هم با توجه به این موضوع، دور از انتظار نیست که پس از آوردن داینامیک آیلند به سری غیر پرو، اپل تغییر دیگری را برای ایجاد تفاوت در قسمت جلوی سری پرو و استاندارد در نظر داشته باشد.

با این اوصاف مدل‌های پرو باز هم اولین مدل‌هایی خواهند بود که دارای نوآوری‌های جدید در قسمت صفحه نمایش خواهند بود، همانطور که سال گذشته با داینامیک آیلند انحصاری برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس شاهد این موضوع بودیم، در حالی که در آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس از همان ناچ قدیمی استفاده شده بود، اما امسال انتظار می‌رود داینامیک آیلند برای تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ به کار رود.

بر اساس این چرخه، هر پیکربندی از بریدگی‌های صفحه نمایش، قبل از اینکه همه مدل‌های سری آیفون‌های آینده اپل یک نمایشگر تمام صفحه واقعی بدون محدودیت داشته باشند، حداکثر تا دو نسل در هر آیفون باقی خواهد ماند. موضوعی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۷ اتفاق بیافتد.

 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما