رئیس مرکز ملی فضای مجازی: حکمرانی در فضای مجازی با حکمرانی سنتی تفاوت دارد

اقتصاد ۱۰۰ - «محمدامین آقامیری»، رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی در جلسه معارفه خود مطرح کرد حکمرانی در فضای مجازی با حکمرانی سنتی تفاوت دارد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: حکمرانی در فضای مجازی با حکمرانی سنتی تفاوت دارد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ ،«محمدامین آقامیری»، رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی در جلسه معارفه خود گفت حکمرانی در فضای مجازی تفاوت آشکاری با حکمرانی سنتی دارد. او تاکید کرد فضای مجازی زیستگاه معاصر مردم است. او افزود تعداد کاربران در فضای مجازی به موضوع مهمی در تمدن مدرن تبدیل شده است. یک زمانی معادن و منابع کشورها نماد ثروت بودند اما اکنون خروجی اطلاعات منبع قدرت و ثروت هستند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد مزیتی که حکمرانی فضای مجازی به وجود آورده، این است که می‌توانیم با مشارکت اکثر مردم حکمرانی کنیم، البته اعلام کرد در این شرایط اقتضائات خاصی وجود دارد. «آقامیری» در ادامه گفت در تمدن مدرن، یک عمل و یک کنش می‌تواند ظرفیت‌سازی کند؛ بنابراین حضور هم‌زمان مردم و کاربران اهمیت دارد. بسیاری از حکومت‌ها در لایه‌های کلان برای اثرگذاری متقابل بر یکدیگر می‌توانند از دیپلماسی سایبر استفاده کنند.

حکمرانی در فضای مجازی

 

«آقامیری» گفت مفهوم امنیت تغییر پیدا کرده و این مولفه باید در سیستم مدیریت فضای مجازی در نظر گرفته شود. او تاکید کرد دولت نباید فضای مجازی را به مانند سیستم سنتی مدیریت کند. او در ادامه افزود سرعت تغییر در فناوری بدون وقفه در حال انجام است. اما گاهی سرعت زیاد موجب از بین رفتن یا تغییر شکل برخی از کسب و کارها می‌شوند. با این حال، ما نیاز داریم تفاوت‌های میان فضای مجازی با سیستم سنتی را بشناسیم و در مدیریت به آن توجه نماییم.

«آقامیری» امیدوار است در زمان ریاست خود در شورای عالی فضای مجازی، از تصمیمات خودسرانه برخی از مسئولین مربوطه جلوگیری کند. رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد این چالش باید به‌زودی کاهش یابد. او گفت ایران کشوری است که به تلاش و همت جوانان شکل گرفته و اکنون این کشور توانایی عرضه محصولات ایرانی به سایر کشورها را دارد. او اعتقاد دارد در زمان ریاست خود، فرهنگ فاخر و ارزش متعالی و تاریخ کهن کشور را دوباره در اختیار مردم قرار می‌دهد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما