شیائومی ۱۳ لایت با چیپست اسنپدراگون ۷ نسل اول و دوربین سلفی دوگانه معرفی شد

اقتصاد ۱۰۰ -شرکت شیائومی به تازگی از نسخه مقرون به صرفه سری شیائومی ۱۳ رونمایی کرده که امکاناتی چون چیپست اسنپدراگون ۷ نسل اول و دوربین سلفی دوگانه را به همراه دارد.

شیائومی ۱۳ لایت با چیپست اسنپدراگون ۷ نسل اول و دوربین سلفی دوگانه معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،شرکت شیائومی در کنار عرضه نسخه جهانی پرچمداران جدید خود یا همان سری شیائومی ۱۳، از عضو جدیدی در این خانواده رونمایی کرده که شیائومی ۱۳ لایت نام دارد. این گوشی همانطور که از نامش پیداست؛ یک محصول میان رده بوده و قرار است تا نقش جانشین شیائومی ۱۲ لایت را داشته باشد. در این نسل، شاهد بهبود عملکرد کلی گوشی و همچنین دوربین آن هستیم و قیمت آن نیز حدودا نصف گوشی پرچمدار شیائومی ۱۳ است.

شیائومی ۱۳ لایت از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۷ نسل اول استفاده کرده که به نسبت چیپست اسنپدراگون 778G به کار رفته در نسل پیشین، از ۲۰ درصد قدرت پردازشی بیشتر در بخش پردازنده گرافیکی و همچنین ۳۰ درصد قدرت پردازش هوش مصنوعی بیشتری برخوردار است. متاسفانه، باید گفت که شیائومی سرعت حافظه رم و حافظه داخلی این محصول را افزایش نداده و در شیائومی ۱۳ لایت نیز شاهد رم LPDDR4X و حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 هستیم.

این گوشی در دو نسخه روانه بازار شده که نسخه پایه آن، دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بوده و در سوی دیگر، نسخه گران قیمت‌تر آن نیز به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این گوشی دارای سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 14 بوده که عرضه آن به همراه این نسخه قدیمی از اندروید، کمی عجیب به نظر می‌رسد.


 

بگذارید به سراغ بخش دوربین برویم؛ شیائومی ۱۳ لایت برای دوربین اصلی خود، از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX 766 استفاده کرده که پیش‌تر، در محصولات رده بالا شاهد به کار رفتن آن بودیم. این سنسور 1/1.56 اینچی که دارای پیکسل‌هایی به اندازه ۱ میکرومتر است؛ میزان گشودگی f/1.8 را داشته و نسبت به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی قرار گرفته در شیائومی ۱۲ لایت، قابلیت ثبت نور به میزان ۱۲۳ درصد بیشتر را دارد. یک دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۹ درجه و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز دوربین اصلی این محصول را همراهی می‌کنند.

اما وقت آن رسیده که نگاهی نیز به پر حاشیه‌ترین بخش این گوشی، یا همان دوربین سلفی دوگانه آن بیاندازیم که ظاهر آن، شباهت چشمگیری به «داینمیک آیلند» قرار گرفته در سری آیفون ۱۴ پرو دارد. دوربین سلفی اصلی این گوشی، ۳۲ مگاپیکسلی بوده و در کنار آن، یک سنسور عمق ۸ مگاپیکسلی برای بهبود عکاسی پرتره و کیفیت بالاتر افکت بوکه نیز قرار گرفته است. این دوربین سلفی، زاویه دید ۱۰۰ درجه را داشته و برای عکس‌های گروهی کاربرد فراوانی دارد.

لازم به ذکر بوده که طراحی ظاهری این محصول، شباهت زیادی به گوشی شیائومی سیوی ۲ دارد. البته، این دو گوشی در بخش سخت افزاری با یکدیگر تفاوت داشته و برای مثال، شیائومی سیوی ۲ دارای دوربین سلفی دوگانه ۳۲ مگاپیکسلی بوده و تنها یکی از آنها، زاویه دید ۱۰۰ درجه‌ای دارد. دوربین التراواید سیوی ۲ نیز ۲۰ مگاپیکسلی است.

شیائومی ۱۳ لایت دارای نمایشگری ۶.۵۵ از نوع امولد بوده که طراحی خمیده دارد. این پنل ۱۲ بیتی، از دالبی ویژن و HDR10+ پشتیبانی کرده و توان نمایش ۶۸ میلیارد رنگ را دارد. این نمایشگر، روشنایی معمول ۵۰۰ نیت را داشته که در روشن‌ترین حالت، به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. نمایشگر شیائومی ۱۳ لایت، دارای رزولوشن فول اچ دی بوده و نرخ نوسازی آن، معادل با ۱۲۰ هرتز و نرخ حساسیت به لمس آن نیز ۲۴۰ هرتزی است.


 

نمایشگر این گوشی، توسط لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵ محافظت شده تا خیال کاربران از بابت آسیب به آن راحت‌تر باشد؛ البته، شیشه به کار رفته در پشت گوشی معمولی بوده و خبری از لایه حفاظتی گوریلا گلس در آن نیست. فریم این محصول، از جنس پلاستیک ساخته شده و از دیگر قابلیت‌های کاربردی این گوشی، دریافت گواهی IP53 جهت مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات غبار است.

در بخش باتری نیز با بهبود‌هایی نسبت به نسل پیشین روبرو هستیم. شیائومی ۱۳ لایت از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که ظرفیت آن، به میزان ۲۰۰ میلی آمپر افزایش یافته است. این گوشی از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی کرده و به گفته شیائومی، شارژ کامل آن تنها ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد. متاسفانه، در این محصول خبری از پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیست.


 

این محصول از تکنولوژی دالبی اتموس و وای فای ۶ پشتیبانی کرده و بلوتوث نسخه ۵.۲ را به همراه دارد. پشتیبانی از NFC نیز در شیائومی ۱۳ لایت دیده شده که البته، مخصوص برخی بازار‌های خاص خواهد بود. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی کرده و به لطف مودم اسنپدراگون X62، امکان اتصال به 5G یا نسل پنجم اینترنت همراه را نیز دارد.

شیائومی ۱۳ لایت وزن تنها ۱۷۱ گرم را داشته و ضخامت آن نیز به ۷.۲۳ میلی متر می‌رسد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی کم رنگ و صورتی کم رنگ روانه بازار خواهد شد. قیمت نسخه پایه شیائومی ۱۳ لایت با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، معادل با ۴۹۹ یورو بوده و این گوشی از روز ۸ مارس (۱۷ اسفند) روانه بازار می‌شود.  


 

درباره گوشی میان رده جدید شیائومی و مشخصات سخت افزاری آن چه فکر می‌کنید؟ آیا به دید شما، شیائومی ۱۳ پرو ارزش خرید را دارد یا خیر؟

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز