نوکیا پس از حدود ۶۰ سال از لوگوی جدید خود رونمایی کرد
اقتصاد ۱۰۰ - شرکت نوکیا به تازگی از لوگوی جدید خود رونمایی کرده و به نظر میرسد که دیگر زمان خداحافظی با لوگوی آشنا و دوست داشتنی این شرکت فرا رسیده است.

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،شرکت نوکیا اعلام کرده که پس از حدود ۶۰ سال، قصد اعمال تغییراتی در هویت این برند داشته و از لوگوی جدید خود نیز رونمایی کرده است. هدف این شرکت با سابقه که در زمینه تولید گوشیهای همراه و تجهیزات مخابراتی فعالیت دارد؛ رشد بیشتر در بازار است.
در لوگوی جدید این شرکت، دیگر خبری از رنگ آبی آشنا و دوست داشتنی این برند نبوده و حالا حروف نوکیا را به صورت شکسته و مدرنتری نمایش میدهد. آقای «پکا لاندمارک» که مدیر عامل این شرکت است؛ در مصاحبهای با خبرگزاری رویترز در این رابطه چنین میگوید:
«در سالهای گذشته، ما تنها در زمینه گوشیهای هوشمند فعالیت داشتیم؛ اما اکنون به یک شرکت شناخته شده در زمینه تکنولوژیهای مخصوص کسب و کار نیز تبدیل گشتهایم.»
آقای «لاندمارک» این مصاحبه خود را در شب پیش از آغاز کنفرانس جهانی موبایل یا همان MWC شهر بارسلونا انجام داده است. این رویداد، از روز دوشنبه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) آغاز شده و تا تاریخ ۲ مارس (۱۱ اسفند) ادامه دارد. «پکا لاندمارک» فعالیت خود در نوکیا را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرده و استراتژی کلی وی برای این شرکت، در گام نخست شروعی دوباره بود که سپس به افزایش تولید و رشد عملیاتی آنها منجر میشود. به گفته آقای «لاندمارک»، فاز اول برنامههای وی تکمیل شده و در حال ورود به مرحله دوم یا همان افزایش تولید هستیم.
نوکیا در کنار تمرکز روی سرویس تجهیزات مخابراتی خود، حالا فعالیت خود را گسترش داده و قصد فروش قطعات به سایر شرکتها را نیز دارد. آقای «لاندمارک» در رابطه با برنامههای خود در این مرحله چنین میگوید:
«در سال گذشته، ما با رشد ۲۱ درصدی در بخش تکنولوژیهای مخصوص کسب و کار روبرو شده که حالا شامل ۸ درصد از فروش کلی ما با رقم ۲.۱۱ میلیارد دلار میشود. ما قصد داریم تا با تمرکز بیشتری روی بخش ذکر شده، این رقم را دو برابر کنیم.»
شرکتهای بزرگ در زمینه تکنولوژی، اخیرا با شرکتهای تولید کننده لوازم مخابراتی مانند نوکیا برای خرید شبکههای اختصاصی 5G و لوازم مخصوص کارخانههای هوشمند خود وارد همکاری شدهاند. نوکیا قصد بازنگری در بخشهای متفاوت کسب و کار خود را داشته و حتی بعید نیست که بودجه عملیاتی برخی از فعالیتهای خود را کاهش دهد. به گفته آقای «لاندمارک»، این شرکت تنها قصد حضور در بازارهایی را داشته که توان رقابت در آنها را داشته باشند.
تمرکز بیشتر نوکیا روی دیتاسنترها و لوازم مخصوص کارخانههای هوشمند، موجب رقابت آنها با غولهای تکنولوژی مانند مایکروسافت و آمازون نیز خواهد شد. مدیر عامل نوکیا در این رابطه چنین گفته است:
«در برخی مواقع، ما با اینگونه شرکتها همکاری کرده و حتی تجهیزات خود را نیز به آنها میفروشیم؛ اما باید گفت که حتما موقعیتهای نیز وجود داشته که وارد رقابت مستقیم با این شرکتها خواهیم شد.»
بازار فروش تجهیزات مخابراتی، مدتی است که با کاهش تقاضا در بخشهای سودآور مانند آمریکای شمالی روبرو شده و شرکتهای فعال در این زمینه، بیشتر رو به بازار کشور هند آوردهاند که سود پایینتری نیز دارد. همین امر، موجب این شده که رقیب دیرینه نوکیا یعنی اریکسن، مجبور به تعدیل ۸۵۰۰ نفر از نیروهای خود شود.
مدیر عامل نوکیا گفته گه رشد آنها در بازار هند که میزان سود کمتری را به همراه دارد؛ یک تغییر ساختاری برای این شرکت محسوب شده و آنها انتظار دارند که بازار آمریکای شمالی، در نیمه دوم سال برای نوکیا قویتر ظاهر شود.
درباره لوگوی جدید شرکت قدیمی و دوست داشتنی نوکیا چه میاندیشید؟ آیا طراحی جدید و مدرن این لوگو را میپسندید یا همچنان لوگوی آبی و آشنای این شرکت را ترجیح میدهید؟
انتهای پیام