مخالفت با حضور تیم کوک در هیئت‌مدیره اپل

اقتصاد ۱۰۰ - این پیشنهاد در تاریخ 10 مارس در جریان جلسه سهامداران اپل به رأی گذاشته خواهد شد.

مخالفت با حضور تیم کوک در هیئت‌مدیره اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از دیجیاتو، مرکز ملی حقوقی و سیاست‌گذاری (NLPC) قصد دارد در جلسه سهامداران اپل که در تاریخ 10 مارس (19 اسفندماه) برگزار می‌شود، از قدرت خود به‌عنوان سهامدار این شرکت برای حذف « ال گور »، سیاستمدار آمریکایی و « تیم کوک »، مدیرعامل اپل از هیئت‌مدیره این شرکت استفاده کند.

جلسه سالانه سهام‌داران اپل برای 10 مارس برنامه‌ریزی‌شده و در آن معمولاً به سهام‌داران این فرصت داده می‌شود تا در مورد پیشنهادها رأی دهند، اعضای هیئت‌مدیره را منصوب کنند یا سایر اقدامات اداری را انجام دهند.

مخالفت با حضور تیم کوک در هیئت‌مدیره اپل

طبق گزارشی که توسط فاکس بیزینس منتشر شده، NLPC دو درخواست انتخاب جایگزین برای تیم کوک و ال گور، دو عضو هیئت‌مدیره اپل را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه کرده است. در یکی از این پرونده‌ها از سهامدار دیگر اپل خواسته شده که علیه «ال گور» به‌عنوان نامزد مدیریت رأی دهند و پرونده دیگر به‌منظور مخالفت با حضور مجدد کوک در هیئت‌مدیره تنظیم شده است.

هیئت مدیره اپل

تیم کوک و ال گور

«پل چسر»، مدیر پروژه یکپارچگی شرکتی NLPC، به فاکس بیزینس گفت:

«ال گور در وهله اول هرگز واجد شرایط عضویت در هیئت‌مدیره اپل نبود، بنابراین برای او بیش از 20 سال دوام بیهوده است. تنها صلاحیتی که او تابه‌حال داشته که با معیارهای اپل مطابقت دارد، نگرانی او در زمینه گرم‌شدن کره زمین بوده است.»

در پرونده علیه تیم کوک، نه‌تنها از سهام‌داران خواسته شده تا با حضور او در هیئت‌مدیره اپل مخالفت کنند، بلکه همچنین خواستار اطلاعات بیشتر در مورد تجارت این شرکت در چین شده است. NLPC از اپل می‌خواهد تا به‌طور کامل خطرات تجارت در چین و گستره کامل زنجیره تأمین آن در این کشور را افشا کند.

هر دو پیشنهاد مطرح‌شده در تاریخ 10 مارس در جریان جلسه سهام‌داران اپل به رأی گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما