انقلابی جدید در فناوری دوربین زیر نمایشگر با گوشی Nubia Z50 Ultra

اقتصاد ۱۰۰ - برند ZTE می‌گوید با بازتعریف مجدد فناوری دوربین زیر نمایشگر موبایل در گوشی Nubia Z50 Ultra، انقلابی جدید را در این عرصه رقم خواهد زد.

انقلابی جدید در فناوری دوربین زیر نمایشگر با گوشی Nubia Z50 Ultra

به گزارش گروه دانش و فناوری، نی فی، مدیر بخش موبایل در ZTE فاش کرده است که این شرکت در حال برنامه ریزی برای معرفی آخرین پرچمدار خود، ZTE Nubia Z50 Ultra است.

وی اشاره کرد که این دستگاه با فناوری دوربین زیر نمایشگر نسل چهارم عرضه خواهد شد.

نی فی  در پست منتشر شده در ویبو، توضیح داد که مدل اولترا جدید راه حل جدیدی خواهد داشت که بیش از شش سال است در حال توسعه آن بوده‌اند.

وی همچنین افزود که فناوری جدید بالاترین دستاورد نوبیا خواهد بود.

گفتنی است این اولین بار است که این برند فناوری دوربین زیرنمایشگر را روی ورچمدار اصلی خود می‌آورد.

 

البته این سازنده گوشی چینی مدتی است که وارد تجارت دوربین‌های زیر نمایشگر به خصوص در حوزه گوشی‌های هوشمند گیمینگ شده است.

این شرکت پیشتر فناوری مذکور را در جدیدترین گوشی هوشمند گیمینگ خود، Nubia Red Magic 8 Pro و سلف آن Red Magic 7 Pro به نمایش گذاشته است.

اکنون این شرکت می‌خواهد یک فناوری حتی ارتقا یافته دوربین زیر نمایشگر را به دستگاه‌های پرچمدار خود بیاورد.

دوربین‌های زیر نمایشگر به یکی از سخت‌ترین فناوری‌ها برای صنعت موبایل تبدیل شده‌ است.

سازندگان موبایل، کار کردن درست این فناوری برای رضایت مصرف‌کنندگان را واقعاً دشوار می‌دانند.

چرا که دوربین‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که لنزها از هر گونه حشو و اضافات فیزیکی در اطراف خود پاک باشند. این مفهوم چالش اصلی دوربین های زیر نمایشگر بوده است، زیرا آنها در زیر نمایشگر قرار دارند.

سازندگان تمام تلاش خود را در پیاده‌سازی این ویژگی انجام داده‌اند، اما به نظر می‌رسد این ویژگی بسیار دور از دوربین واقعی است.

۵۷

اکثر کاربرانی که گوشی‌هایی با این فناوری را می‌خرند، معمولاً زمانی این کار را انجام می‌دهند که گوشی دارای دوربین سلفی ثانویه باشد. گوشی‌های تاشو از این دست هستند.

اسمارت‌فون‌های غیر تاشو دیگری نیز با این فناوری وجود دارند، اما بیشتر آنها گوشی‌های هوشمند بازی محور هستند. کاربرانی که به سراغ چنین گوشی هایی می روند اساساً به خاطر قدرت بازی و نه چیز دیگر، به سراغ آنها می‌روند.

تکامل دوربین زیر نمایشگر، چالشی عمیق‌تر از تصور کاربران است.

با این حال، کاربران به آن نیاز دارند، بنابراین سازندگان باید راهی پیدا کنند تا آن را مانند دوربین معمولی مفید سازند.

به هر حال، بدون کاربران، سازندگان نمی‌توانند فعالیت کنند یا محصولات جدید تولید کنند.

در حالی که برخی از تولیدکنندگان ممکن است تمرکز زیادی روی این فناوری نداشته باشند، برخی دیگر نیز سخت در تلاش هستند تا آن را برای طرفداران خود بسیار قابل استفاده کنند که برند ZTE‌ نمونه اعلای آن است.

۸۶۳۳

منبع: جی اس ام ارنا

 

Untitled-29

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
  • امیر ارسالی در

    من ک منتظر z50 ultra اش هستم ک چندروز دیگه معرفی میشه تا اونوبخرم. قیمت 3600 یوان واسه همه مشخصاتی ک داره، عالیه. البته قیمت 2700 یوانی یا زیر 400 دلاری z50 هم واقعا فوق العادست و رودستش نیست. imx890 ها ک همون imx776 بهینه تر شده هس هم از ای imx787 درعمل بطور کلی ضعیفترد.بماند که عکس های 35mm واقعا به دل بیشتر میشینه تا مث بقیه گوشیها بخاد باشه.

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما