متا باز هم به دنبال تعدیل نیرو و اخراج کارمندان خود است

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت متا قصد دارد در راستای دور جدید تعدیل نیرو، تعداد کارکنان خود را در هفته‌های آینده کاهش دهد.

متا باز هم به دنبال تعدیل نیرو و اخراج کارمندان خود است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ، حجم کار در این غول فناوری در حالی که دور جدیدی از کاهش مشاغل را طراحی می‌کند، به سرعت کاهش یافته است. متا احتمالاً پس از تکمیل بررسی عملکرد کارکنان در ماه مارس، تغییر ساختار را اعلام خواهد کرد که بر پایه تعدیل و اخراج نیروهای مازاد خواهد بود.​

در ماه نوامبر، این شرکت 11،000 کارمند یا حدود 13 درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج کرد. این کاهش نیروهای کاری بزرگترین تعدیل در تاریخ تقریباً 20 ساله‌ی متا (فیسبوک) بود که بر هر سازمانی در شرکت تأثیر گذاشت. متا تا کنون در مورد این تصمیم خود صحبتی نکرده است. فایننشال تایمز نیز در مورد مقیاس احتمالی این تغییر ساختار چیزی بیان نکرده است.

تعدیل نیرو متا

در حالی که متا تنها شرکتی نیست که در سال گذشته کارمندان خود را کاهش داده است، اما تعداد اخراج‌های اعلام شده به مقدار قابل توجهی نسبت به قبل افزایش یافته است. اگر گزارش تایمز دقیق باشد، متا خود را در کنار شرکت‌هایی مانند Coinbase خواهد یافت. در ماه ژوئن، این شرکت تقریباً 1،100 کارمند خود را رها کرد و در ابتدای سال اعلام کرد که 950 شغل دیگر را کاهش می‌دهد. قبل از نوامبر، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا به تحلیلگران گفت که این شرکت می‌تواند تا پایان سال 2023 به “سازمان کمی کوچکتر” تبدیل شود.

این حجم بالا از تعدیل نیرو و اخراج کارمندان درست در دوره‌ای رخ می‌دهد که متا قصد داشت با سرمایه‌گذاری بسیار سنگین در صنعت متاورس یک تحویل در جهان دیجیتال به وجود بیاورد و خود را به عنوان حاکم این عرصه معرفی کند. اما ظاهرا روزگار به شکل دیگری پیش می‌رود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما