ارائه قابلیت محافظت از حملات Zero-click سامسونگ در سری گلکسی S23

اقتصاد ۱۰۰ - سامسونگ به تازگی سری گوشی‌های جدید پرچمدار خود را معرفی کرده و جدیداً این شرکت اعلام کرده که این سری گوشی از بدافزارهای نهفته در گیف و تصاویر Zero-click که نیاز به انجام هیچ اقداماتی از طرف کاربر برای سوءاستفاده از گوشی است با قابلیت Message Guard محافظت می‌کند.

ارائه قابلیت محافظت از حملات Zero-click سامسونگ در سری گلکسی S23

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،شرکت کره‌ای در همین رابطه اذعان کرده که برای محافظت از این نوع حمله پیچیده قابلیت به اسمی Message Guard را برای گوشی‌های جدید سری گلکسی S23 توسعه داده است.

نصب بدافزارهای Zero-click مانند اکثر روش‌ها برای نصبت فایل‌های مخرب که کاربران مستقیماً با اشتباه منجر به بروز آن می‌شوند نیست و در این شیوه بدون نیاز به کوچکترین تعاملی از سمت کاربر و فقط با ارسال عکس یا گیف از طریق اپلیکیش‌های پیام رسان می‌توان به نصب بدافزار پرداخت. نرم‌افزار جاسوسی NSO که گوشی‌های اپل را هدف قرار داده بود و بعد توسط گوگل کشف یکی از مثال‌ها در این رابطه است.

سامسونگ Message Guard

سامسونگ در همین راستا اذعان کرده که قابلیت جدید در حال حاضر تنها بر روی اپ‌های Samsung Messages و Google Messages بر روی گوشی‌های سری گلکسی S23 کار می‌کند. ویژگی گارد پیام‌ها در پس زمینه سیستم عامل اجرا می‌شود و ظاهرا با ایزوله کردن فایل‌های PNG ،JPG ،JPEG ،GIF ،ICO ،WEBP ،BMP و WBMP در گوشی به بهبود پیشگیری در این زمینه کمک می‌کند.

سامسونگ همچنین اظهار کرده که به تدریج قابلیت Message Guard را برای سایر گوشی‌های هوشمند این شرکت که از رابط کاربری One UI 5.1 یا بالاتر پشتیبانی می‌کنند عرضه خواهد کرد. کمپانی کره‌ای همچنین بیان کرده که در آینده نزدیک با انتشار آپدیت، این قابلیت را برای پیام‌رسان‌های دیگر نیز به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما