ناسا هشدار داد: یک سیارک عظیم به سمت زمین می‌آید

اقتصاد ۱۰۰ - سازمان فضایی ناسا از حرکت یک سیارک عظیم به سمت زمین خبر داد که قابلیت نابودی کامل حیات در سیاره ما را دارد. پایان حیات ما نزدیک است؟

ناسا هشدار داد: یک سیارک عظیم به سمت زمین می‌آید

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، موضوع حرکت یک سیارک عظیم به سمت زمین دانشمندان را وارد منازعه‌ای جدی کرده است. خطر سقوط سیارک‌ها مدت‌هاست روی زمین سایه انداخته و موضوع فیلم‌های علمی-تخیلی در دو دهه گذشته بوده است.

فیلم‌های آخرالزمانی ساخته شده با این ژانر برای بسیاری از افراد جذابیت خاصی داشتند؛ زیرا برای مردم عادی به‌واقعیت بدل شدن اینگونه اتفاقات بعید به‌نظر می‌رسد. اما در چند روز گذشته، حرکت یک سیارک عظیم به سمت زمین به‌کانون بحث‌ها و نگرانی‌های متعدد حتی در میان مردم عادی تبدیل شده است.

حرکت یک سیارک عظیم به سمت زمین

سازمان‌های فضایی در سراسر جهان، از جمله ناسا، در حالت آماده‌باش هستند؛ زیرا قرار است امروز سیارکی غول‌پیکر با عرض 89 فوت از کنار زمین عبور کند. ناسا هشدار داده است که این سنگ فضایی که سیارک 2023 CJ1 نام دارد، امروز به زمین نزدیک می‌شود.

در حال حاضر، این سیارک در فاصله ۴.۸ میلیون کیلومتری زمین قرار دارد. پس با یک دیدگاه عادی می‌توان گفت جای نگرانی نیست؛ اما این عدد در فواصل نجومی بسیار کم محسوب می‌شود.

ستاره‌شناسان ناسا دائماً درحال تماشا و ثبت وضعیت این سیارک‌ هستند. طبق مشاهدات آنها، اگر بزرگی سیارک را در نظر بگیریم، فاصله آن هر لحظه در حال کم شدن است. این سیارک با سرعت شگفت‌انگیز ۲۵۷۵۵ کیلومتر در ساعت به سمت زمین می‌آید که دو برابر سرعت یک موشک بالستیک است.

در حال حاضر، آژانس‌های فضایی می‌گویند که هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد حرکت این سیارک عظیم به سمت زمین وجود ندارد و این جرم آسمانی بدون وارد کردن هیچ آسیبی از کنار زمین عبور خواهد کرد. اما با این حال، آنها در حال رصد این سیارک برای چند ساعت آینده هنگام عبور از کنار زمین هستند.

چگونه می‌توان از عدم برخورد اجرام آسمانی به‌زمین اطمینان حاصل کرد؟

حرکت یک سیارک عظیم به سمت زمین

ناسا به‌عنوان خوش‌نام‌ترین سازمان فضایی در عرصه مطالعه سیارک‌ها و دیگر اجرام آسمانی شناخته می‌شود. این شرکت دارای یک سیستم جدید نظارت بر برخورد است که از الگوریتمی با نام Sentry-II استفاده می‌کند. این الگوریتم برای محاسبه خطر برخورد اجرام آسمانی به زمین استفاده می‌شود.

با این سیستم، آژانس فضایی می‌تواند مسیر مداری سیارک را ردیابی کرده و از طریق داده‌های مادون قرمز، حتی می‌تواند مدار چنین اجسامی را در آینده پیش‌بینی کند.

حرکت یک سیارک عظیم به سمت زمین

ناسا گفت حتی اگر سیارک خطر برخورد با زمین را داشته باشد، به‌یک توپ آتشین تبدیل شده و به‌طور بی‌ضرر در جو متلاشی می‌شود. تنها برخی از زباله‌های باقی‌مانده از آن به‌عنوان شهاب سنگ‌های کوچک بر سطح زمین سقوط می‌کنند.

تاکنون، نزدیک به ۲۸ هزار سیارک نزدیک به‌زمین توسط ناسا شناسایی شده است که خوشبختانه هیچ‌یک از آنها خطری واقعی برای زمین ایجاد نکرده‌اند. با این حال، نمی‌توانیم تهدیدات احتمالی که ممکن است حرکت یک سیارک عظیم به سمت زمین داشته باشد را نادیده بگیریم.

به‌همین دلیل است که آژانس‌های فضایی در حال آزمایش روش‌هایی برای تغییر مسیر یا حتی نابودی این سیارک‌ها در صورت نیاز هستند. در سال ۲۰۲۲، ناسا کاوشگر فضایی خود که «دارت» نام دارد را با هدف انحراف یک سیارک در ۲۶ سپتامبر به فضا فرستاد. این عملیات اولین آزمایش این شرکت برای دور کردن اجرام آسمانی از برخورد با زمین بود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز