مانعی جدید برای کاهش وابستگی به چین؛ فقط نیمی از قاب‌های تولیدشده آیفون در هند توسط اپل تأیید شده‌اند

اقتصاد ۱۰۰ - اپل مدت‌هاست می‌خواهد تولید برخی محصولاتش را از چین به هند منتقل کند، اما ظاهراً کیفیت کار شرکت‌های هندی قابل مقایسه با چینی‌ها نیست.

مانعی جدید برای کاهش وابستگی به چین؛ فقط نیمی از قاب‌های تولیدشده آیفون در هند توسط اپل تأیید شده‌اند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، اپل که در چند وقت گذشته تلاش کرده است تا وابستگی خود به چین را کاهش دهد و تولید بخشی از گوشی‌های آیفون و محصولات دیگر خود را به کشورهای دیگری ازجمله هند منتقل کرده، اکنون نارضایتی خود را از قاب‌های تولیدشده توسط یک شرکت هندی نشان داده است. براساس این گزارش‌ها، فقط 50 درصد از قاب‌های آیفون تولیدشده توسط این شرکت با استانداردهای اپل مطابقت داشته‌اند.

طبق گزارش‌های موجود در این رابطه، اپل انتظار دارد تا تمام قاب‌های تولیدشده آیفون طبق استانداردهای آن ساخته شوند. درحالی‌که فایننشال تایمز به مشکلات تولید آیفون در هند اشاره کرده است، گفته می‌شود تأمین‌کنندگان چینی به تحقق هدف غول کوپرتینویی بسیار نزدیک شده‌اند.

چالش جدید برای تولید آیفون در هند

آیفون

فایننشال تایمز در گزارش خود توضیح می‌دهد که در یکی از کارخانه‌های تولید قاب آیفون هند در شهر صنعتی Hosur که توسط شرکت هندی تاتا (Tata) اداره می‌شود، از هر دو جزء تولیدشده، تقریباً یک نمونه به‌اندازه کافی خوب است تا درنهایت برای فاکسکان، شریک بخش مونتاژ اپل، برای ساخت آیفون ارسال شود.

همچنین در ادامه این گزارش به نقل از دو منبع گفته شده که کارخانه هندی درحال برنامه‌ریزی برای بهبود مهارت‌های خود است، اما این امر به زمان زیادی نیاز دارد. به گفته «ویوک وادوا»، کارآفرین حوزه فناوری، احتمالاً سه سال یا بیشتر طول خواهد کشید تا تأمین‌کنندگان هندی بتوانند تولیدات خود را براساس استانداردهای اپل تولید کنند.

درهمین‌حال، کارمندان سابق اپل گفته‌اند که تأمین‌کنندگان چینی نگرش کاملاً متفاوتی را دنبال می‌کنند و هدف آن‌ها فراتر از انتظارات غول کوپرتینویی است. به گفته آن‌ها، تأمین‌کنندگان چینی حتی وظایفی را که انتظار می‌رود پس از چندین هفته انجام شود، در یک روز انجام می‌دهند.

بااین‌حال، ظاهراً اپل روی یک برنامه بلندمدت برای بهبود مهارت تولید در این کشور تمرکز کرده است؛ زیرا به گفته چهار منبع آشنا به موضوع، این شرکت طراحان و مهندسان محصول را از کالیفرنیا و چین به کارخانه‌های جنوب هند فرستاده تا به کارمندان محلی آموزش‌های موردنیاز را ارائه کنند.

انتهای پیام
 
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا کسی پرسپولیس و استقلال را نمی‌خرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما