بررسی واکسن‌های نانویی بر ایمنی مرغ‌ها در برابر ویروس برونشیت عفونی

اقتصاد ۱۰۰ - محققان راهبردی نانویی برای واکسیناسیون مرغ ها علیه بیماری ویروس برونشیت عفونی موسوم به «IBV» ارائه کردند.

بررسی واکسن‌های نانویی بر ایمنی مرغ‌ها در برابر ویروس برونشیت عفونی

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از ایرنا،  در مقاله‌ای که به تازگی در نشریه Vaccines چاپ شده است، محققان در مورد ایمنی واکسن هترولوگ در برابر ویروس برونشیت عفونی (IBV) مرغ ها ، شامل دزهای اصلی QAC (کیتوزان بارگذاری شده با QuilA) پلاسمید کپسوله شده و یک دز تقویت‌کننده MVA (واسکن آنکارا اصلاح شده)، گزارش دادند.

ویروس برونشیت عفونی باعث عفونت حاد ریوی در میان مرغ‌ها می‌شود.

محققان در این مطالعه، محافظت و ایمنی ایجاد شده توسط واکسیناسیون DNA هترولوگ Prime و به‌دنبال آن واکسیناسیون تقویت‌کننده MVA در مقایسه با واکسیناسیون MVA همولوگ در میان مرغ‌ها در برابر این ویروس را ارزیابی کردند.

این تیم فیبروبلاست‌های جنینی مرغ (CEF) را که از جنین‌های بدون بیماری‌زای خاص (SPF) تخم مرغ‌ها تهیه شده بود را مقایسه کرد. این واکسن‌ها با استفاده از نانوذرات QAC دارای محموله P-CAGN تهیه شدند که اثربخشی آنها در بین چهار گروه مرغ مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این بررسی مرغ‌های واکسینه شده با DNA Vaccinia ankara تقویت‌شده با DNA، بارهای ویروسی ۲ برابر پایین در مقایسه با واکسن‌های همولوگ نشان دادند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که واکسن‌های تقویت‌شده DNA ناهمگن در مقایسه با واکسن‌های اصلاح شده محافظت بیشتری از مرغ‌ها در برابر ویروس برونشیت عفونی ایجاد می‌کند.

​انتهای پیام
منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما