۸ کاربرد جالب برای اسپیکر بلوتوث های قدیمی

اقتصاد ۱۰۰ - اگر فکر می‌کنید اسپیکر بلوتوث شما قدیمی شده و کاربری مد نظر شما را ندارد، شاید بتوانید با مطالعه این متن کاربرد هایی تازه برای آن پیدا کنید!

۸ کاربرد جالب برای اسپیکر بلوتوث های قدیمی

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، اگر اهل فن و دست‌به‌آچار باشید، یک اسپیکر بلوتوث قدیمی هیچ‌وقت کاربردش را برای‌تان از دست نخواهد داد!

شاید همه ما بتوانیم کاربردی را برای یک گوشی یا دوربین قدیمی پیدا کنیم، اما اسپیکر جزو آن دسته از گجت‌هایی‌ست که پس از قدیمی شدن کارایی چندانی ندارد.

به گزارش Tonerbuzz در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۸.۶ میلیون تن زباله الکترونیکی در جهان تولید شد. همچنین نرخ تولید این زباله‌ها هر سال حدود ۲۱ درصد افزایش می‌یابد. بخش اعظمی از این زباله‌های الکترونیکی، دستگاه‌های قدیمی هستند که کاربردی برای‌شان یافت نشده و دور ریخته می‌شوند.

بنابراین با پیدا کردن کاربرد مناسب برای اسپیکر بلوتوث قدیمی خود می‌توانید ضمن اینکه دستگاه جدید و هیجان‌انگیزی را برای خود دست و پا می‌کنید، از تولید زباله‌های بسیار خطرناک الکترونیکی هم جلوگیری کرده‌اید.

امروز در گجت نیوز قصد داریم چندین استفاده جذاب و جالب از اسپیکرهای قدیمی را به شما معرفی کرده و آموزش دهیم. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد های جالب و جذاب یک اسپیکر بلوتوث قدیمی

ارتقای سیستم آلارم گوشی

کاربرد اسپیکر بلوتوث قدیمی

تحقیقات نشان داده که صدای آلارمی که صبح‌ها با آن بیدار می‌شوید می‌تواند تاثیر فراوانی در روحیه و عملکرد روزانه شما داشته باشد. بنابراین اگر شما هم هنوز با صدای آزاردهنده «بیپ بیپ» آلارم گوشی خود از خواب بیدار می‌شوید، شاید بد نباشد در تنظیم آلارم گوشی خود تجدیدنظر کنید!

اگر یک بلوتوث اسپیکر در اختیار داشته باشید، می‌توانید صبح‌ها با صدای موزیک یا پادکست مورد علاقه خود بیدار شوید. این کار نه تنها باعث می‌شود راحت‌تر از خواب بیدار شوید، بلکه روحیه و عملکرد بهتر در طول روز را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نکته جالب توجه در خصوص اتصال اسپیکر بلوتوث به گوشی برای پخش آلارم، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث آلارم و بهره‌مندی از قابلیت‌هایی مثل بیدار شدن مرحله به مرحله است.

به عنوان مثال، اپلیکیشن Calm یکی از این برنامه‌هاست که می‌توانید به کمک آن پس از اتصال اسپیکر بلوتوث به گوشی اندروید خود یک سیستم زنگ کاملا سفارشی و حرفه‌ای را تنظیم کنید.

تبدیل کردن اسپیکرهای بلوتوثی به اسپیکرهای هوشمند

دستیار هوشمند خانگی

یکی از بهترین استفاده‌ها برای اسپیکرهای بلوتوثی که قدیمی شده‌اند، تبدیل آن‌ها به اسپیکرهای هوشمند است. با استفاده از این کار می‌توانید از طریق صحبت کردن با اسپیکر، کارهایی نظیر پخش کردن موزیک، تنظیم آلارم یا کنترل دیگر اعضای هوشمند منزل را به انجام برسانید.

علاوه بر این، با هوشمند کردن اسپیکر خود می‌توانید به سرویس‌های استریم نظیر اسپاتیفای یا اپل موزیک هم دسترسی داشته باشید یا حتی به کمک آن تماس‌های صوتی گرفته، یادداشت گذاشته و یا حتی سوالاتتان را از گوگل بپرسید!

برای تبدیل کردن یک اسپیکر بلوتوثی به اسپیکر هوشمند باید کیت صوتی Chromecast Audio را خریداری کنید که از طریق وای فای به گوشی شما متصل شده و امکان کنترل کامل گوشی از طریق یک اپلیکیشن را به شما خواهد داد.

البته گزینه دیگری به نام Skyeen M5 AdioCast Receiver هم وجود دارد که همین کار را انجام می‌دهد.

ساخت سیستم صدای محیطی

کاربرد اسپیکر بلوتوث قدیمی

مهم‌ترین مزیت تبدیل اسپیکرهای بلوتوث به سیستم صدای محیطی، کیفیت برتر صوتی است؛ چرا که هرچه تعداد پخش‌کننده‌های صدا بیشتر باشد، می‌توان انتظار صدای محیطی بهتری را داشت.

در این خصوص البته تنها مشکل موجود، نیاز به خرید یک کیت نسبتا گران‌قیمت گیرنده سینمای خانگی بلوتوث است. استفاده از این کیت و یا حتی یک گیرنده و فرستنده بلوتوثی ارزان‌قیمت می‌تواند امکان استفاده از اسپیکرهای بلوتوث قدیمی برایتان فراهم کند.

با در اختیار داشتن سیستم گیرنده و فرستنده صوتی می‌توانید هر اسپیکر غیربلوتوثی را به یک اسپیکر بلوتوثی تبدیل کنید. در این شرایط، این اسپیکر جدید به اسپیکر بلوتوثی شما متصل شده و قادر است صدای خروجی تلویزیون را پخش کند.

ساخت سیستم اینترکام شخصی

سیستم شخصی اینترکام

سیستم اینترکام شخصی هم کاربرد جذاب دیگری برای اسپیکرهای بلوتوث قدیمی است. به کمک این سیستم می‌توانید بدون نیاز به باز کردن در، با کسی که در منزل شما را زده تعامل داشته باشید یا از اتاق‌های مختلف یک خانه با دیگر اتاق‌ها تماس بگیرید. همچنین در صورتی که بچه داشته باشید، می‌توانید با استفاده از سیستم اینترکام بدون نیاز به حضور در اتاق او را سرگرم کرده و بر او نظارت داشته باشید.

برای این که اسپیکر خود را به یک اینترکام تبدیل کنید نیاز به برخی مهارت‌های تکنیکی نظیر آشنایی با بردهای رزبری پای، کدنویسی و سیم‌کشی دارید.

البته این فرآیند به هیچ‌وجه پیچیده نیست و نیازی نیست برای آن برنامه نویس حرفه‌ای باشید. در گام اول پس از راه‌اندازی رزبری پای باید آن را از طریق آداپتور بلوتوث به به اسپیکر قدیمی خود متصل کنید. سپس باید چندین میکروفون را به رزبری پای متصل کنید و در گام نهایی نیز توسط برنامه‌هایی نظیر PulseAudio یا A2DP Sink امکان ارسال و دریافت صدا از طریق بلوتوث را به رزبری پای بدهید.

استفاده به‌عنوان اسپیکر اصلی تلویزیون یا کامپیوتر

کاربرد اسپیکر بلوتوث قدیمی

اگر یک اسپیکر بلوتوث با کیفیت صدای قابل قبول در اختیار داشته باشید، می‌توانید به‌جای دور ریختن، از آن به‌عنوان اسپیکر اصلی تلویزیون یا کامپیوتر خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود هزینه‌های سنگین مربوط به خرید یک اسپیکر مجزا برای تلویزیون تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

چون اسپیکرهای خود را به صورت بیسیم به به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کرده‌اید، می‌توانید آن را همواره نزدیک خود نگه دارید تا حتی زمانی که با فاصله از تلویزیون نشسته‌اید، بتوانید با صدای کم به تماشای تلویزیون بپردازید. این کار برای علاقمندان به تماشای فیلم و سریال که مایلند نیمه‌شب‌ها و دیگر زمان‌هایی که سایرین در خواب هستند به تماشای تلویزیون بپردازند بسیار مفید است.

از سوی دیگر، سیستم صوتی کامپیوترهای قدیمی‌تر، علی‌الخصوص لپ تاپ های اقتصادی متعلق به چند سال پیش به هیچ وجه چنگی به دل نمی‌زنند؛ چرا که اکثر آن‌ها از اسپیکرهایی بی‌کیفیت بهره می‌برند و به همین جهت بازی کردن یا تماشای فیلم با آن‌ها بدون استفاده از هدفون عملا ممکن نیست.

در این شرایط هم می‌توانید با اتصال بیسیم اسپیکر خود به کامپیوتر یا لپ تاپ از صدای بهینه آن لذت ببرید.

ساخت آلارم آبیاری گیاهان در منزل

آبیاری هوشمند گیاهان

یکی از کاربردهای جالب یک اسپیکر قدیمی هم می‌تواند تنظیم آن به عنوان یک آلارم برای آبیاری گیاهان و گل‌ها باشد. برای این کار، باید یک رزبری پای یا کنترلر Arduino را به‌گونه‌ای برنامه نویسی کرده و به یک حسگر تنظیم رطوبت خاک که در درون آن جای گرفته متصل کنید.

در صورتی که خاک، خشک باشد، دستگاه سیگنالی را به اسپیکر بلوتوث فرستاده و اسپیکر هم در خصوص آبیاری گل‌ها به شما اخطار خواهد داد.

برای این کار می‌توانید از یک صدای «بیپ» ساده یا هر صدای دیگری استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید یک باتری یا منبع انرژی خارجی را نیز به این سیستم متصل کنید تا در صورت قطع برق در آبیاری گیاهان به مشکل برنخورید.

بعلاوه، باید توجه کرد که برای ارزیابی دقیق‌تر میزان رطوبت خاک، لازم است سنسور را در محلی نزدیک به ریشه گیاهان ( چندین سانتیمتر زیر زمین) فرو کنید. در این شرایط همچنین می‌توانید اعلان‌های مختلفی را بر اساس گونه‌های متفاوت گیاهی و شرایط آبدهی آن‌ها تعریف کنید.

ساخت رادیوی اینترنتی

رادیوی اینترنتی

کاربرد جالب دیگر یک اسپیکر بلوتوث قدیمی، امکان تبدیل آن به یک رادیوی اینترنتی و پخش موزیک‌های مختلف است.

بر اساس نتایج آزمایشات اخیر دانشمندان، پخش شدن موزیک در پس‌زمینه می‌تواند باعث ارتقای قابل توجه تمرکز افراد و بالاتر بردن راندمان شود. بنابراین در صورتی که در یک محیط کاری کوچک مشغول به کار هستید می‌توانید با استفاده از یک رادیوی اینترنتی، محیط کاری پویاتری داشته باشید.

همچنین برخی آزمایشات دیگر نیز به تاثیرات موزیک‌های پس‌زمینه مختلف در حالت روحی لحظه‌ای افراد اشاره داشته و توصیه می‌کنند بسته به مود لحظه‌ای خود موزیکتان را انتخاب کنید.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید با تبدیل اسپیکر بلوتوث خود به یک رادیوی اینترنتی ضمن دسترسی به میلیون‌ها ایستگاه رادیویی مختلف، موزیک مناسب با حالت روحی خود را انتخاب کنید.

البته تبدیل کردن یک اسپیکر قدیمی به رادیوی اینترنتی کار چندان ساده‌ای نبوده و به مهارت‌های تکنیکی مختلفی نیاز دارد. در عین حال تنها چیزی که برای این کار نیاز است، یک برد رزبری پای، یک کامپیوتر با اتصال به اینترنت و و برخی قطعات کلیدی برای ساخت یک مدار است.‌

پس از این که آیتم‌های مورد نیاز را فراهم کردید، می‌تواند از طریق این راهنما، رزبری پای و اسپیکر بلوتوث خود را به یک رادیوی اینترنتی تبدیل کنید

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما