معرفی ChatBase؛ ساخت سریع چت‌بات به کمک هوش مصنوعی

اقتصاد ۱۰۰ - هوش مصنوعی ChatBase امکان ساخت سریع چت بات بدون نیاز به مهارت قبلی و دانش کدنویسی را فراهم ساخته است.

معرفی ChatBase؛ ساخت سریع چت‌بات به کمک هوش مصنوعی

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، امروزه هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی به کمک انسان آماده است و بسیاری از امور را برعهده دارد. چت‌بات‌ها یکی از همین موارد هستند که می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخ سؤالات کاربران را فراهم سازند و به عصای دست کسب‌وکارها تبدیل شوند. در مطلب پیش‌رو به سراغ معرفی  هوش مصنوعی ChatBase  و بررسی امکانات و قابلیت‌های آن می‌رویم؛ ابزاری که به‌صورت تخصصی روی ساخت چت‌بات تمرکز دارد.

هوش مصنوعی  ChatBase  چیست؟

ChatBase یک هوش مصنوعی دیالوگ‌محور است که می‌توان از آن برای  ساخت چت‌بات  استفاده نمود. کاربران تنها باید در ابتدا اطلاعات خام مورد نیاز هوش مصنوعی را برای آن فراهم سازند تا در چند ثانیه، یک چت‌بات به آن‌ها تحویل داده شود.

هوش مصنوعی ChatBase برخلاف عناوین مشهور دیگر مانند ChatGPT، در تمامی زمینه‌های تبحر ندارد و توسعه‌دهندگان آن به‌صورت تخصصی روی ساخت چت‌بات تمرکز داشته باشند. با این حال نتیجه کار آن‌ها نسبتاً قابل قبول بوده است و چت‌بات‌های ایجادشده توسط آن از دقت و سرعت بالایی برخوردار هستند.

چگونه از هوش مصنوعی  ChatBase  استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی ChatBase هم مانند اغلب ابزارهای در دسترس، به‌صورت رایگان امکان امتحان کردن قابلیت‌های خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد؛ اما برای استفاده حرفه‌ای از امکانات آن باید مبلغی را پرداخت کنید. اگر شما هم درباره قابلیت‌های این سرویس کنجکاو هستید، می‌توانید با طی کردن مراحل زیر، اولین چت‌بات خود را بسازید.

  • ابتدا یک مرورگر روی موبایل یا کامپیوتر خود باز کرده و سپس آدرس  ChatBase.co  را در آن وارد نمایید و کلید Enter را بزنید.
  • در صفحه اصلی وب سایت ChatBase روی گزینه Build Your Chatbot کلیک کنید.

هوش مصنوعی ChatBase

  • درصورت علاقه می‌توانید با کلیک روی گزینه Sign in with Google از حساب کاربری گوگل خود برای ورود به سایت استفاده نمایید.
  • اگر می‌خواهید حساب کاربری جداگانه‌ای در وب سایت ChatBase ایجاد کنید، روی گزینه Don’t have an account? Sign up در پایین صفحه کلیک کنید.
  • بعد از وارد کردن ایمیل خود در کادر Email address و رمز عبور دلخواه در کادر Create a Password روی کلید Sign up بزنید.
  • اکنون یک ایمیل فعال‌سازی حساب کاربری به ایمیل شما ارسال می‌شود که با کلیک روی لینک قرار گرفته در داخل آن، می‌توانید اکانت خود را فعال کنید.

هوش مصنوعی ChatBase

  • پس از فعال کردن حساب کاربری، با وارد کردن مجدد ایمیل و رمز عبور خود، وارد آن شوید.
  • در صفحه اصلی وب سایت دوباره روی گزینه Build Your Chatbot کلیک کنید.
  • بعد از ورود به صفحه Create New Chatbot باید روی گزینه Choose File بزنید و فایل PDF مورد نظر خود را جهت ارائه اطلاعات به چت‌بات وارد کنید.
  • توجه داشته باشید که فایل PDF انتخاب‌شده باید از قابلیت OCR پشتیبانی کند؛ یعنی هنگامی که نشانگر موس را روی متن می‌کشید، باید امکان انتخاب کردن کلمات و حروف را داشته باشید.
  • پس از انتخاب فایل PDF کمی صبر کنید تا تعداد کاراکترهای آن مشخص شود و در ادامه جهت بارگذاری فایل روی سرور، گزینه Upload را در پایین صفحه بزنید.

هوش مصنوعی ChatBase

  • بعد از ساخت چت‌بات، به‌صورت مستقیم وارد صفحه چت با آن خواهید شد و می‌توانید سؤالات خود را از آن بپرسید.
  • چت‌بات قادر است طبق اطلاعات واردشده از طریق فایل PDF، پاسخ مربوط به هر سؤال را پیدا کنید.
  • در این مثال ما یک فایل حاوی خبر معرفی کامل سری گلکسی S23 سامسونگ را در اختیار هوش مصنوعی ChatBase قرار داده‌ایم.
  • همانطور که در تصاویر پایین مشاهده می‌کنید، چت‌بات قادر است طبق داده‌های ورودی، به سؤالات مطرح‌شده پاسخ دهد.

هوش مصنوعی ChatBase

  • توجه داشته باشید که در نسخه رایگان، تنها می‌توانید ۱۰ پیام با چت‌بات رد و بدل کنید و برای رفع این محدودیت باید به سراغ اشتراک پولی بروید.
  • همچنین قسمتی از متن که به عنوان منبع برای پاسخ به هر سؤال مورد استفاده قرار گرفته است، در پایین صفحه و زیر عنوان Sources نمایش داده می‌شود.

هوش مصنوعی ChatBase

  • در گوشه بالایی سمت راست کادر مکالمه با چت‌بات، یک آیکن سه نقطه قرار گرفته است که با کلیک روی آن، به گزینه‌های بیشتری دسترسی خواهید داشت.
  • اولین گزینه تحت عنوان Make Chatbot Public امکان استفاده سایر کاربران از چت‌بات شما را فراهم می‌سازد؛ زیرا به‌صورت پیش‌فرض چت‌بات‌های ایجادشده پرایوت خواهند بود.
  • دومین گزینه (Delete chatbot) هم برای حذف کردن چت‌بات کاربرد دارد. کاربران طرح رایگان تنها می‌توانند تا سقف ۲ چت‌بات به شکل همزمان در اختیار داشته باشند.

هوش مصنوعی ChatBase

  • با کلیک روی گزینه Featured Chatbots در پنل بالایی صفحه هم می‌توانید به چت‌بات‌های عمومی محبوب دسترسی داشته باشید.
  • برخی از چت‌بات‌های عمومی براساس کتب معروف مثل قرآن یا هنر جنگ ساخته شده‌اند و بعضی دیگر هم حول سخنرانی‌های افراد مشهور شکل گرفته‌اند.

هوش مصنوعی ChatBase

جمع‌بندی

هوش مصنوعی ChatBase ابزاری کاربردی با امکان استفاده آسان برای ساخت چت‌بات محسوب می‌شود که از دقت بالایی در تحلیل اطلاعات و ارائه پاسخ به کاربران برخوردار است. البته نسخه رایگان این سرویس در مقایسه با رقبای خود از محدودیت بیشتری برخوردار است؛ به طوری که مشترکین طرح رایگان تنها می‌توانند ۱۰ پیام با هر چت‌بات رد و بدل کنند و امکان ساخت بیشتر از ۲ چت‌بات را هم نخواهند داشت. همچنین فایل PDF ارائه‌شده برای ساخت چت‌بات‌های آن‌ها نیز نباید از ۴۰۰ هزار کاراکتر طولانی‌تر باشد.

بدیهی است که هرچقدر اطلاعات ارائه‌شده در قالب فایل PDF از دقت بیشتری برخوردار باشد، چت‌بات‌های ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی ChatBase هم می‌توانند پاسخ‌های دقیق‌تری را در اختیار کاربر قرار دهند. توسعه‌دهنده سرویس مذکور اعلام کرده است که در آینده امکان تعامل با پلتفرم‌های محبوب دیگر مثل Notion و Slack هم به آن اضافه می‌شود. شایان ذکر است که در طرح‌های پولی هم محدودیت برای تعداد کاراکترها وجود دارد و حداکثر می‌توان ۱.۲ میلیون کاراکتر (تقریباً حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ صفحه) را بارگذاری کرد.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما