نخستین پیاده‌روی فضایی ماموریت «شنژو ۱۵» چین انجام شد

اقتصاد ۱۰۰ - خدمه ماموریت «شنژو ۱۵» چین، نخستین پیاده‌روی فضایی را بیرون از ایستگاه فضایی «تیانگونگ» انجام دادند.

نخستین پیاده‌روی فضایی ماموریت «شنژو ۱۵» چین انجام شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از ایسنا، دو فضانورد چینی روز نهم فوریه برای یک پیاده‌روی فضایی هفت ساعته، به بیرون از ایستگاه فضایی تیانگونگ Tiangong این کشور حرکت کردند تا نخستین ماموریت شنژو ۱۵ را انجام دهند.

فی جونلانگ Fei Junlong و ژانگ لو Zhang Lu، فرمانده مأموریت شنژو ۱۵، در ساعات اولیه صبح نهم فوریه از هوابند ماژول آزمایشی ونتیان Wentian خارج شدند و پس از انجام دادن مجموعه‌ای از وظایف، در ساعت ۱۱:۱۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به ایستگاه بازگشتند. دنگ کینگمینگ Deng Qingming، سومین عضو مأموریت شنژو ۱۵، همکاران خود را از داخل ایستگاه فضایی تیانگونگ راهنمایی کرد.

فی و ژانگ در طول پیاده‌روی فضایی، پمپ‌های بیرونی را نصب کردند تا به کنترل حرارت و عملکرد ماژول آزمایشی و دستگاه علمی نصب‌ شده روی آن کمک کنند.

همچنین فی و ژانگ، وظایف مربوط به محفظه هوای محموله منگتیان را انجام دادند که با استفاده از بازوهای رباتیک ایستگاه، به فضانوردان امکان می‌دهد تا محموله‌های علمی و ماهواره‌های کوچک را مستقر کنند. آزمایش‌ها در بیرون از منگتیان با استفاده از هوابند، برای نخستین بار در ژانویه انجام شدند.

منگتیان در نوامبر سال گذشته پرتاب شد و ورود آن به تیانگونگ، نشانگر تکمیل پست مداری T شکل بود.

آژانس پروازهای فضایی انسانی چین اعلام کرد که فعالیت بیرون از ایستگاه فضایی، تنها پس از تکمیل آن انجام شده است. این آژانس، زمان آغاز پیاده‌روی فضایی را اعلام نکرد و روز هشتم فوریه، به طور مبهم اعلام کرده بود که پیاده‌روی فضایی برنامه‌ریزی‌شده، در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

 
 
 

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما