آیفون ۱۴ پرو از گلکسی اس ۲۳ اولترا سریع‌تر است

اقتصاد ۱۰۰ - در حالی که سامسونگ امسال نهایت تلاش خود را کرد که از نظر قدرت و سرعت گوشی‌هایش به اپل نزدیک شوند، اما باز هم نتایچ بنچ‌مارک نشان از اختلاف قابل توجه Galaxy S23 Ultra با آیفون ۱۴ پرو دارد.

آیفون ۱۴ پرو از گلکسی اس ۲۳ اولترا سریع‌تر است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،گلکسی اس ۲۳ اولترا که به تازگی معرفی شده هنوز وارد بازار ایران نشده است، اما بنچ مارک‌های افشا شده این دستگاه نشان می‌دهد که اپل هنوز با اختلاف قابل توجهی سریع‌ترین پردازنده موبایل جهان را دارد.

بر طبق نتایج Geekbench برای عملکرد تک هسته‌ای که توسط CompareDial کشف شده است، گلکسی اس ۲۳ اولترا امتیاز ۱۴۸۰ را کسب کرده، در حالی که نزدیکترین رقیب آن یعنی آیفون ۱۴ پرو امتیاز ۱۸۷۴ را در این حوزه به دست آورده است که نشان می‌دهد آیفون ۱۴ پرو حدود ۲۱٫۰۲ درصد سریع‌تر از گلکسی اس ۲۳ اولترا در قسمت تک هسته‌ای است.


 

ولی زمانی که صحبت از عملکرد چند هسته‌ای به میان می‌آید، اگرچه که تفاوت همچنان قابل توجه است، اما میزان آن کمتر می‌شود. گلکسی اس ۲۳ اولترا امتیاز ۴۵۸۴ را در مقایسه با امتیاز ۵۳۸۴ برای آیفون ۱۴ پرو به ثبت رسانده که نشان می‌دهد دستگاه پرچم‌دار اپل در تست‌های چند هسته‌ای ۱۴٫۸۶ درصد سریع‌تر از آخرین مدل گوشی‌های سری پریمیوم سامسونگ است.


 

سامسونگ به طور سنتی برای همگام شدن با فن‌آوری پردازنده‌های موبایل اپل تلاش می‌کند و این شکاف در سال‌های اخیر بیشتر هم شده است. به عنوان مثال آیفون ۱۳ سال گذشته عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گلکسی اس ۲۲ را حتی راحت‌تر شکست داد؛ صرفنظر از اینکه گلکسی اس ۲۲ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل اول کوالکام (که در مدل‌های فروخته شده در آمریکا استفاده می‌شود) یا اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ (مورد استفاده در مدل‌های فروخته شده در اروپا) قدرت می‌گیرد.

باید گفت که بهبود عملکرد در سال جاری به طور عمده به این دلیل است که سامسونگ استفاده از تراشه‌های اگزینوس پایین‌تر خود را در بازار اروپا متوقف کرده است و فن‌آوری سریع‌تر و کم مصرف‌تر کوالکام اکنون برای سری گلکسی اس ۲۳ در همه بازارها استفاده می‌شود.

با این حال در حدود هفت ماه دیگر، اپل به دنبال افزایش عملکرد خود با تراشه سریع‌تر برای سری پرو آیفون ۱۵ خواهد بود. مدل‌های آیفون ۱۵ پرو می‌توانند اولین مدل‌هایی باشند که از تراشه‌های سری A ساخته شده بر اساس گره ۳ نانومتری اپل توسط TSMC استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود فن‌آوری تراشه ۳ نانومتری عملکرد پردازش را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهد و در عین حال مصرف انرژی را تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ هم اکنون برای پیش سفارش در همه بازارها در دسترس است و طبق گفته این شرکت عرضه عمومی آن برای روز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما