طرح احمدی روشن مصداق مسئله محوری برای رفع چالش‌های کشور است

اقتصاد ۱۰۰ - معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، طرح شهید احمدی روشن را در کنار رویدادهای حمایتی بنیاد ملی نخبان از مصادیق عینی مسئله محوری در رفع چالش‌های کشور دانست و گفت: این طرح می‌تواند الگوی پیشرو و جدید مورد توجه دستگاه‌های کشور قرار گیرد.

طرح احمدی روشن مصداق مسئله محوری برای رفع چالش‌های کشور است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از ایرنا، محمدصادق موحدیان عصر دوشنبه در آئین رونمایی از هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اظهار کرد: با نظارت اساتید خبره و راهبران صنعتی، فرصتی برای توانمند سازی محققان نخبه ایجاد شده که در قالب تیم‌هایی مسائل کشور رفع شود و در صورتیکه این فعالیت به رفع مسائل کشور گره بخورد گام‌های مؤثری در رفع چالش‌های کشور برداشته می شود.

وی با اشاره به آغاز طرح شهید احمدی روشن از سال ۱۳۹۶ به ابتکار بنیاد ملی نخبگان و با همکاری برخی دستگاه های مرتبط افزود: امروز شاهد برگزاری هفتمین دوره آن هستیم.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان طرح شهید احمدی روشن را در کنار رویدادهای حمایتی بنیاد ملی نخبان از مصادیق عینی مسئله محوری در رفع چالش‌های کشور دانست و گفت: این طرح می‌تواند الگوی پیشرو و جدید مورد توجه دستگاه‌های کشور قرار گیرد. از این رو بنیاد تلاش می‌کند تا از همه ظرفیت‌های خود برای حمایت از ایده‌ها استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه این دوره با رویکرد جدیدی برگزار می‌شود، گفت: توسعه دایره نخبگانی و مطالعه نخبگان برای بکارگیری آنها در دستگاه‌ها با هدف حکمرانی نخبگان از رویکردهای این دوره است. بر این اساس در این دوره به دنبال تعریف طرح‌هایی بودیم که نهادهای دیگر از آن بهره برداری کنند.

موحد ادامه داد: بر این اساس در این دوره ۴۷۶ طرح تقاضا محور مورد پذیرش قرار گرفته و از این تعداد ۳۶ هسته براساس ایده تقاضا محور بوده است.

وی با اشاره به سابقه برگزاری طرح شهید احمدی روشن خاطرنشان کرد: در دور اول این طرح ۶ هسته مسئله محور تشکیل شد و این تعداد در هفتمین دوره به ۴۷۶ هسته ارتقا یافته است. در کل از ابتدای اجرای این طرح ۱۲۳۵ هسته نخبگانی تشکیل شده است.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: طرح توسعه هسته‌های مسئله محور پژوهشی و فناورانه به طور حتم می تواند الگویی برای اجماع مؤثر اجتماع نخبگانی در رفع مسائل کشور باشد.

برترین‌های ششمین دوره طرح احمدی روشن معرفی شدند
به گزارش ایرنا، در آیین که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور همراه بود، برترین‌های ششمین دوره طرح طرح هسته‌های مساله محور احمدی روشن معرفی و تقدیر شدند.

بر اساس رای داوران، مهندس هادی رهنما، احسان الدین عسگری، دکتر رعنا ایمانی، دکتر میلاد رضایی، دکتر مریم یوسف زاده، دکتر ابراهیم بحرودی، بابک حسین خلج، طاهر ازدست، مهدی کاروان، محمد خواجه مهریزی، دکتر فریبا علاقمندی، دکتر حسین میرزاپور و ابراهیم ذبیحی نیشابوری برترین های دوره قبل این طرح هستند.

 

انتهای پیام

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما