یک محقق هلندی ۳ روز قبل زلزله ترکیه را در توییتر پیش‌بینی کرده بود!

اقتصاد ۱۰۰ - زلزله ترکیه و سوریه در حال حاضر به یکی از بحرانی‌ترین وقایع طبیعی چندسال اخیر تبدیل شده است؛ اما آیا می‌دانید یک محقق هلندی چند روز پیش در حساب توییتر خود این اتفاق را پیش‌بینی کرده بود؟

یک محقق هلندی ۳ روز قبل زلزله ترکیه را در توییتر پیش‌بینی کرده بود!

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، فرانک هوگربیتس، یک محقق هلندی که در حوزه مطالعات ژئومتری منظومه شمسی (SSGEOS) و بررسی مباحث ژئوفیزیک فعالیت می‌کند، 3 روز قبل یعنی در تاریخ 14 بهمن ماه (3 فوریه) این اتفاق وحشتناک را پیش‌بینی کرده بود. وی در حساب کاربری خود در توییتر، از زلزله ترکیه و همچنین سوریه و دیگر کشورها خبر داده بود؛ محققی توییتری که پیش‌بینی‌های ترسناک‌اش درست از آب درآمد!

زلزله ترکیه

زلزله ۷.۸ ریشتری در کشور ترکیه و سوریه، تا به حال منجر به مرگ بیش از ۶۰۰ نفر شده و تمام دنیا را در حیرت و وحشت فرو برده است. هوگربیتس که تعدادی از کاربران توییتر به او لقب «دانشمندی جعلی و دروغین» داده‌اند، سه روز قبل پیش‌بینی کرده بود که «دیر یا زود، زلزله‌ای مهیب با قدرت ۷.۵ ریشتر در مناطق جنوبی و مرکزی ترکیه، سوریه، لبنان و اردن به‌وقوع خواهد پیوست.» با اینکه گمانه‌زنی‌های این محقق هلندی درست از آب درآمده، اما کماکان تعدادی از کاربران توییتر بر این باورند که پیش‌بینی‌های وی جعلی بوده و او دانشمند معتبر و قابل استنادی نیست.

یکی از کاربران توییتر در واکنش به پیش‌بینی هوگربیتس راجع‌به زلزله ترکیه نوشته است: «بسیاری از زمین‌شناسان، مطالعات و گفته‌های او را غیرعلمی و گمراه‌کننده می‌دانند و آن‌ها را رد می‌کنند؛ دلیل‌ و استدلال‌شان نیز مشخص است: هیچ روش دقیق و قابل اطمینانی برای پیش‌بینی زمین‌لرزه وجود ندارد.»

آقای هوگربیتس پس از وقوع زلزله ترکیه با شدت و اشتیاق بیشتری در توییتر فعالیت می‌کند و این هشدار را داده که زلزله‌های سنگین‌تر و مخرب‌تری نیز در راه است و علاوه‌بر این، باید برای پس‌لرزه‌ها که عمدتا بین ۴ تا ۵ ریشتر هم خواهند بود نیز آماده بود.

نظر شما درباره پیش‌بینی‌های این محقق هلندی که در توییتر فعالیت گسترده‌ای دارد چیست؟ نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا کسی پرسپولیس و استقلال را نمی‌خرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما