ناسا از نزدیکی یک شهاب سنگ به زمین و تغییر مسیر دائمی آن خبر داد

اقتصاد ۱۰۰ -یک شهاب سنگ (BU 2023) به اندازه یک ماشین SUV به تازگی از فاصله نزدیک 3200 کیلومتری زمین رد شده و خوشبختانه طبق گفته‌های ناسا به صورت دائم تغییر مسیر داده است.

ناسا از نزدیکی یک شهاب سنگ به زمین و تغییر مسیر دائمی آن خبر داد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،ناسا همچنین اعلام کرده که این جرم آسمانی یکی از نزدیک‌ترین حرکت‌ها را در اطراف زمین داشته است. ناسا در همین راستا اعلام کرده که پنجشنبه گذشته سیارکی از نزدیکی زمین عبور کرده و این جرم آسمانی یکی از نزدیک‌ترین شی‌ها به زمین بوده است.

این سنگ فضایی که با نام 2023 BU شناخته می‌شود در 26 ژانویه در ساعت هفت نیم صبح به وقت شرق آمریکا بر فراز آمریکای جنوبی پرواز کرد. به گفته سازمان فضایی آمریکا این شی تنها 2200 مایل (3500 کیلومتر) از سطح زمین فاصله داشته و این فاصله 10 برابر نزدیک‌تر از ارتفاع ماهواره‌های مدار زمین‌همگام در فاصله 22000 مایلی است.

اخترشناسان ناسا در همین راستا طول شهاب سنگ BU 2023 را حدود 3.5 تا 8.5 متر تخمین زده‌اند و در حالی که این جرم آسمانی فاصله بسیار نزدیکی داشته اما ناسا اعلام کرده که هرگز تهدید مستقیمی برای زمینه نبوده است. ناسا همچنین اظهار کرده که با اندازه اندک این سیار و حرکت آن به سمت زمین، این جرم آسمانی با رسیدن به جو زمین متلاشی و نابود می‌شد و یک نمایش نوری و غیرخطرناک را در آسمان به نمایش می‌گذاشت.

ناسا شهاب سنگ BU 2023

سیستم بررسی خطر اجرام آسمانی با زمین در ناسا با شناسایی این سیارک سرعت مدار آن را با داده‌های به دست آمده محاسبه کرد و در همان زمان نیز مشخص شده بود که این سنگ آسمانی به طرف زمین نخواهد آمد.

با این حال ناسا در همان زمان نیز تخمین زده بوده که این سیارک به شدت به زمین نزدیک می‌شود. اخترفیزیکدانان و دانشمندان ناسا با توسعه سیستم‌ها از این خطرات آگاهی دارند و این سازمان نیز به تازگی آزمایشات سیستم جدیدی برای تغییر مسیر سنگ‌های آسمانی خطرناک و برخورد با آن را انجام داده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما