SK hynix سریع ترین حافظه رم موبایل را با نام LPDDR5T معرفی کرد

اقتصاد ۱۰۰ -SK hynix از “سریع ترین حافظه رم موبایل جهان” که LPDDR5T نامیده می‌شود، رونمایی کرد.

SK hynix سریع ترین حافظه رم موبایل را با نام LPDDR5T معرفی کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،حرف “T” در اینجا مخفف “Turbo” است زیرا تراشه‌های حافظه‌ی رم جدید 13٪ سریعتر از حافظه‌های رم LPDDR5X هستند که به تازگی در دستگاه‌های پرچم‌دار و رده بالا مورد استفاده قرار گرفته است.

حافظه رم موبایل LPDDR5T با سرعت 9.6 گیگابیت در ثانیه در مقایسه با 8.5 گیگابیت بر ثانیه برای LPDDR5X و 6.4 گیگابیت در ثانیه برای LPDDR5 اصلی اجرا می‌شود. با این سرعت، رم جدید می تواند 77 گیگابایت داده را تنها در یک ثانیه عبور دهد.

توجه داشته باشید که 5T نسل جدیدی از DRAM نیست، بلکه نسخه بهبود یافته‌ی همان 5X است. در این محصول تراشه‌ها بر اساس فرآیند 1Anm، نسل چهارم گره 10 نانومتری ساخته شده‌اند و از فرآیند HKMG (High-K Metal Gate) استفاده می‌کنند که مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و سرعت را افزایش می‌دهد. HKMG برای تراشه‌های DRAM اولین بار توسط SK با تراشه‌های 5X خود در سال گذشته معرفی شد.

حافظه رم موبایل LPDDR5T

این شرکت قبلاً نمونه‌هایی را برای شرکای خود ارسال کرده است که شامل بسته‌های چند تراشه‌ای 16 گیگابایتی می‌شود. درواقع آنها چندین تراشه LPDDR5T را در یک بسته ترکیب کرده‌اند. SK hynix قصد دارد تولید انبوه حافظه رم موبایل LPDDR5T را در نیمه دوم سال 2023 آغاز کند. هرچند که این حافظه‌های رم سریع به زودی وارد گوشی‌های همراه خواهد شد، اما این شرکت برنامه‌هایی را نیز در زمینه هوش مصنوعی و AR/VR هم دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما