یکدستی بزرگ آذری جهرمی به سایبری ها ؛ حیف پول که خرج شما می‌شود!

اقتصاد ۱۰۰ - ماجرای یکدستی بزرگ آذری جهرمی به سایبری ها خبرساز شده است! وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت حیف پول که خرج شما می‌شود!

یکدستی بزرگ آذری جهرمی به سایبری ها ؛ حیف پول که خرج شما می‌شود!

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازتکراتو، محمدجواد آذری جهرمی از همان آغاز فعالیت خود در قامت وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، شخصیت خاص و وجهه عمومی خود را بارها به نمایش گذاشته بود و همین سبب شد جوانترین وزیر تاریخ جمهوری اسلامی که به شدت در فضای مجازی هم فعال است به نوعی طرفداران خاص خود را پیدا کند.

آذری جهرمی از همان آغاز فعالیت در قامت وزیر ارتباطات، در یک کانال تلگرامی، اخبار فعالیت‌های کاری و شخصی خود و بعضا نظرسنجی‌هایی را با مخاطبانش به اشتراک می‌گذاشت. فیلتر شدن تلگرام در دوران وزارت او و پایان فعالیت در قامت وزیر هم عاملی در قطع این ارتباط آذری جهرمی با مخاطبانش نشد و فعالیت کانال تلگرامی وی به قوت خود باقی‌ است.

اما آنچه بار دیگر نام آذری جهرمی را بر سر زبان‌ها انداخته، برگزاری یک نظرسنجی در کانال تلگرامی شخصی او بوده که به نظر مورد تهاجم افراد معروف به سایبری قرار گرفته و نتایج آن تغییر کرده است. این موضوع از نظر وزیر ارتباطات دولت دوازدهم پنهان نماند و آذری جهرمی با طعنه‌ای سنگین و لحنی تند به این وضعیت واکنش نشان داد. برای بررسی موضوع با ما باشید.

آقای جهرمی ظهر امروز و با توجه به وضعیت اینترنت کشور و اختلالات شدید اینترنتی که با تلاش وزارت ارتباطات دولت سیزدهم برای کوچاندن کاربران به پلتفرم‌های داخلی توامان شده، یک نظر سنجی با 5 گزینه در کانال تلگرامی‌اش قرار داد. متن نظرسنجی و گزینه‌های آن را در ادامه می‌بینید:

یکدستی بزرگ آذری جهرمی به سایبری ها ؛ حیف پول که خرج شما می‌شود!

یکدستی بزرگ آذری جهرمی به سایبری ها

نکته خاصی که در این نظرسنجی وجود دارد، اینکه وزیر سابق ارتباطات با زیرکی و احتمالا با آگاهی قبلی در گزینه اول نظرسنجی، شرایطی را تعریف کرده که برای رای دادن در تلگرام تناقض‌آمیز است. در واقع فرد بدون داشتن تلگرام، نمی‌تواند در این نظرسنجی شرکت کند، چه برسد به اینکه به این گزینه متناقض رای دهد!

اما در کمال تعجب و در شرایطی که این گزینه رای خاصی نداشت، از لحظاتی در عصر امروز و به طور ناگهانی آرای آن به مرور افزایش یافت. موضوعی که با واکنش آذری جهرمی همراه شد و او با اشاره به همین مهم در پیامی نوشت:

«کاش واقعیت جامعه و ذهن مردم هم با دستکاری باتهای سایبری قابل تغییر بود. دوستان عزیز سایبری که زحمت کشیدید و به «گزینه یک» با گسیل باتهای پرشمارتان رای دادید؛ خرده عقلی لازم بود تا بدانید که کسی که پیامرسان خارجی را ترک کرده و به پیام رسان داخلی کوچ کرده است؛ امکان رای دادن در تلگرام را ندارد. حیف پولهایی که خرج فعالیتهای شما می‌شود».

در ادامه، آقای جهرمی در توضیح وضعیت پیش آمده افزود:

«نتیجه حاصله از نظرات اعضای این کانال قبل از دستکاری حاکی از این است که حدود ۲۵ درصد از کسانی که در تلگرام هنوز فعالیت دارند، به داخلی‌ها هم رجوع کرده‌اند؛ ۶۶ درصد کسانی که باقی مانده‌اند حاضر به نصب داخلی‌ها نبوده‌اند و یک بلوک ۵۰ درصدی معتقدند نه خودشان از داخلی‌ها استفاده کرده‌اند و نه اطرافیانشان.

طبیعتا این نظرسنجی نمی‌تواند نمونه کل جامعه باشد، اما یک دید نسبی از وضعیت کلی ذهنیت جامعه بدون ارائه جزییات را نشان می‌دهد».

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، بار دیگر از درصد آرای گزینه یک کاسته شده و این احتمالا بدان معناست که افراد جدیدی هم در واکنش به طعنه وزیر به سایبری‌ها، با هجوم به کانال آقای جهرمی در نظرسنجی او شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز