آیفون ۱۵ احتمالاً اولین گوشی اپل با وای فای 6E است

اقتصاد ۱۰۰ - تحلیلگران می‌گویند آیفون ۱۵ – iPhone 15 نخستین گوشی اپل خواهد بود که با وای فای 6E عرضه می‌شود. آیفون ۱۴ به وای فای ۶ مجهز است.

آیفون ۱۵ احتمالاً اولین گوشی اپل با وای فای 6E است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز ، گزارش جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند اپل، فناوری وای فای 6E را برای نخستین بار در آیفون ۱۵ خودش ارائه می‌کند. درست مثل مک مینی، مک بوک پرو و آیپد پرو که همگی به این فناوری مجهز هستند.

تحلیلگران گروه Barclays که صاحب این گزارش تحقیقاتی هستند، می‌گویند که هنوز مشخص نیست آیا این فناوری فقط به مدل‌های پرو این خانواده محدود می‌شود، یا روی دو گوشی ارزان‌تر سری iPhone 15 نیز ارائه خواهد شد.

آیا تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از وای فای 6E بهره می‌برند؟

وای فای ۶ ای مثل نسل قبلی خودش روی باندهای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی کار می‌کند. اما به‌جز این‌ها می‌تواند روی باند فراتر از ۶ گیگاهرتزی نیز کار کند. این سرعت اتصال بی‌سیم سریع‌تر و تداخل سیگنال کمتری را ارائه می‌کند. البته برای استفاده از باند ۶ گیگاهرتزی حتماً باید دستگاه شما به یک روتر با پشتیبانی از Wi-Fi 6E متصل باشد.

آیفون ۱۵ و وای فای 6E

همانطور که در بالاتر هم گفتیم وای فای ۶ ای در دستگاه‌های اپل خیلی هم جدید نیست. درحال حاضر نسل فعلی آیپد پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی، مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و مک مینی به این فناوری بی‌سیم مجهز هستند. گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ هم از استاندارد Wi-Fi 6 برخوردارند.

دیگر گمانه‌زنی‌ها در مورد آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ در رویداد Apple Event که پاییز سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد. اما از همین الان تحلیلگران گمانه‌زنی در مورد این محصول را آغاز کرده‌اند. برخی معتقدند که دو مدل معمولی و پلاس آیفون ۱۵ مثل مدل‌های آیفون ۱۴ پرو به سه سنسور دوربین مجهز می‌شوند و یک لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آن‌ها خواهد بود. علاوه بر این، یک لنز پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی به دو مدل آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس اضافه می‌شود تا عملکرد لنز اپتیکال آن‌ها را ارتقا دهد.

تحلیلگران همچنین معتقدند که گوشی‌های سری پرو iPhone 15 به چیپست ۳ نانومتری A17 مجهز می‌شوند، ظرفیت رم آن‌ها ۸ گیگابایتی است و یک فریم تیتانیومی جدید به آن‌ها اضافه می‌شود.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما