اندروید ۱۳ روی ۵٫۲ درصد از گوشی‌های هوشمند نصب شده است

اقتصاد ۱۰۰ -اندروید ۱۳ شش ماه پس از عرضه رسمی و در مقایسه با دیگر نسخه‌های این سیستم عامل محبوب سریع‌تر به گوشی‌های کاربران راه پیدا کرده است.

اندروید ۱۳ روی ۵٫۲ درصد از گوشی‌های هوشمند نصب شده است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،از زمانی که اندروید ۱۳ توسط گوگل به صورت رسمی رونمایی شد، شرکت‌های تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند مختلفی مانند سامسونگ، وان پلاس و شیائومی در رقابت عرضه بروزرسانی نسخه جدید سیستم عامل اندروید برای دستگاه‌های خود بودند. حالا در حالی که شش ماه از عرضه اندروید ۱۳ زمان گذشته است، گزارشی جدید نشان می‌دهد این سیستم عامل بر روی حدود ۵٫۲ درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است. 

طبق این گزارش که توسط وبسایت 9to5Google منتشر شده است، سیستم Android Studio اولین بروزسانی خود از ماه اوت سال میلادی ۲۰۲۲ را در دسترس کاربران قرار داد و گزارش کلی آمار نصب سیستم‌ عامل اندروید روی گوشی‌های هوشمند را اعلام کرد. این اطلاعات قبلا در صفحه رسمی شرکت گوگل قابل مشاهده بود ولی حالا تنها سیستم Android Studio این آمار را منتشر می‌کند. 

براساس این اطلاعات، جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید روی ۵٫۲ از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌‌ها نصب شده است. از آن سو، به نظر می‌رسد اندروید 12 و 12L نیز با جهشی زیاد در ۱۸٫۹ درصد از دستگاه‌های اندرویدی یافت می‌شود. برای مقایسه، آمار قابلی اعلام کرده بود اندروید ۱۲ حدود ۱۳٫۵ درصد از گوشی‌ها و تبلت‌ها را شامل می‌شود. اندروید ۱۱ و ۱۰ نیز به ترتیب در حدود ۲۴٫۴ و ۱۹٫۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود. شایان ذکر است در حال حاضر مشخص نیست این آمار و اطلاعات از چه روشی و براساس چه معیاری تهیه شده است. البته 9to5Goolge اذعان داشته است احتمالا این اطلاعات از طریق دستگاه‌هایی که در طول یک دوره یک هفته‌ای به گوگل پلی مراجعه کرده‌اند، به دست آمده است.  

در نهایت باید اشاره کرد به نظر می‌رسد اندروید ۱۳ عملکردی نسبتا موفق داشته است چرا که اندروید ۱۳ تنها شش ماه پس از عرضه رسمی و در مقایسه با آمار نصب دیگر نسخه‌های این سیستم عامل در مدت زمان مشابه سریع‌تر وارد گوشی‌های کاربران شده است. بخش عمده‌ای از انتشار سریع اندروید ۱۳ را می‌توان به بروزرسانی رابط کاربری One UI 5.0‌ سامسونگ که بر پایه اندروید ۱۳ است نسبت داد. در این راستا، غول فناوری کره جنوبی اعلام کرده است عرضه بروزرسانی One UI 5.0 سریع‌ترین انتشار یک بروزرسانی به نسبت دیگر بروزرسانی این برند بوده است. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما