وزیر ارتباطات: ابزار دور‌زدن تحریم‌ها برای برنامه‌نویس‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زودی ارائه می‌شود

اقتصاد ۱۰۰ - زارع‌پور همچنین اعلام کرد شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت واگذاری پورت‌های فیبر نوری قرار دارند.

وزیر ارتباطات: ابزار دور‌زدن تحریم‌ها برای برنامه‌نویس‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زودی ارائه می‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، وزیر ارتباطات اعلام کرد به‌زودی ابزارهایی برای فراهم‌کردن دسترسی برنامه‌نویس‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به سایت‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند، ارائه خواهد شد.

ارائه سرویسی برای دسترسی بهتر یک قشر خاص مدتی است که از سوی وزیر ارتباطات مطرح شده. «عیسی زارع‌پور» در حاشیه رونمایی از موتورهای برقی شرکت پست در پاسخ به سؤال دیجیاتو مبنی بر آخرین وضعیت ارائه سرویس مخصوص برنامه‌نویس‌ها گفت:

«دسترسی به سایت‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند، مورد‌نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه‌نویس‌هاست. درحال فراهم‌کردن ابزارهایی برای این موضوع هستیم که در روزهای آینده معرفی خواهد شد؛ دقیقاً همچون کاری که برای گیمرها کردیم.»

زارع‌پور همچنین اعلام کرد شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت واگذاری پورت‌های فیبر نوری هستند تا به اینترنت پرسرعت دسترسی یابند.

او 21 دی‌ماه نیز با تکرار چنین سخنانی گفته بود آن‌ها قصد دارند تنها ابزارهایی برای دسترسی بهتر برنامه‌نویس‌ها به اینترنت فراهم کنند که به باور او اسم آن را نمی‌توان اینترنت طبقاتی گذاشت. این درحالیست یکی از راه‌های دسترسی به سایت‌های تحریم‌شده، استفاده از VPN است، اما هنوز مشخص نیست این ابزارهایی که از آن‌ها صحبت می‌شود یک نوع VPN قانونی هستند و یا سطوح دسترسی خاصی از اینترنت برای این اقشار تعریف خواهد شد.

گفتنی است یکی از وعده‌های وزیر ارتباطات برای فراهم ساختن دسترسی بهتر اقشار مختلف به اینترنت، هفته گذشته معرفی شد. این سرویس که «رادار بازی» نام دارد، قرار است به گیمرها برای کاهش پینگ بازی و افزایش سرعت دانلود کمک کند. همچنین تحریم‌های اعمال‌شده از سوی بازی‌سازان علیه کاربران ایرانی، با رادار بازی خنثی خواهد شد.

بنابر اعلام زارع‌پور، این اتفاق از طریق انتقال CDN‌های این بازی‌ها به داخل کشور و کوتاه‌کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان صورت گرفته است.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما