با آپدیت جدید اینستاگرام کنترل بیشتری بر محتوای فید خود خواهید داشت

اقتصاد ۱۰۰ -اینستاگرام روز پنجشنبه مجموعه‌ای از تنظیمات جدید متمرکز بر نوجوانان را منتشر کرد‌. این تنظیمات به کاربران اجازه می‌دهد آنچه را که در فید اینستاگرام می‌بینند کنترل کرده و نوتیفیکیشن‌ها را برای مدت‌زمانی مشخص کاملاً قطع کنند.

با آپدیت جدید اینستاگرام کنترل بیشتری بر محتوای فید خود خواهید داشت

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ،ویژگی‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کاربران کنترل دقیق‌تری بر نحوه و زمان تعامل با برنامه رسانه‌های اجتماعی می‌دهند.

تغییرات جدید اینستاگرام شامل گزینه‌ای برای مخفی‌کردن پست‌هایی حاوی کلمات کلیدی خاصی مانند «تناسب اندام» یا «رژیم‌های غذایی» می‌باشد. براساس اسناد داخلی شرکت که توسط کارمند سابق متا، فرانسیس هاوگن به‌اشتراک گذاشته شده‌است، به نظر می‌رسد قابلیت جدید اینستاگرام در به‌دنبال رفع نگرانی‌های سیاست‌مداران آمریکایی درباره‌ اثرگذاری این پلتفرم بر نوجوانان است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید اینستاگرام حالت Quiet است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام را در بازه‌ زمانی مشخصی از روز متوقف کنند. در این مدت کاربران می‌توانند پیامی ثابت برای پاسخ خودکار به پیام‌های خصوصی (DMs) تنظیم کنند. این برنامه به‌‌طورخودکار به نوجوانانی که زمان زیادی از شب را در این شبکه‌ی اجتماعی سپری کنند، فعال‌سازی حالت Quiet را پیشنهاد می‌دهد.

در سال 2021، اینستاگرام قابلیت‌هایی را ارائه کرد تا والدین کنترل بیشتری روی پست‌های صفحه‌ اصلی فرزند خود داشته باشند. درحال‌حاضر پلتفرم اینستاگرام اقداماتی را انجام می‌دهد تا امکان کنترل بیشتر بر فید های کاربران را فراهم کند. تغییرات جدید این شبکه به والدین بینش بیشتری نسبت به عادات اینستاگرام فرزندانشان می‌دهد.

کنترل فید اینستاگرام

کاربران اکنون می‌توانند پست‌هایی را با کلیدواژه‌های خاص در کپشن و هشتگ‌های آن فیلتر کنند. اینستاگرام قبلاً به کاربران اجازه داده‌بود تا پیام‌های شخصی خود را با مشخص‌کردن برخی کلمات توهین‌آمیز فیلتر کنند. اما با گزینه فیلتر گسترده این امکان برای کاربران فراهم می‌شود که فیدهای خود را شخصی‌سازی‌ کنند.

وال استریت ژورنال در سال 2021 گزارش داد که تحقیقات داخلی از متا نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی این شرکت آثار مضر فراوانی روی بخش کوچکی از کاربران نوجوان می‌گذارد. هاوگن بعداً اعلام کرد کرد که او این اسناد را با وال استریت به اشتراک گذاشته‌است.

به گزارش ژورنال، 32 درصد از دختران نوجوان گفتند زمانی‌که حس بدی به بدنشان داشتند، اینستاگرام باعث شد احساس آن‌ها بدتر شود. براساس این گزارش، در میان نوجوانانی که به فکر خودکشی افتاده بودند، 13 درصد از کاربران بریتانیایی و 6 درصد از کاربران آمریکایی این مشکل را به اینستاگرام نسبت می‌دهند. اینستاگرام می‌گوید حالت Quiet در ابتدا برای کاربران ساکن در ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند، کانادا، استرالیا و نیوزیلند در‌دسترس قرار می‌گیرد.

در آن زمان، اینستاگرام به این مقاله واکنش نشان داد و در پستی نوشت:

اگرچه این مقاله مجموعه محدودی از یافته‌ها را برجسته می‌کند، اما به‌طور قطع مشخص نمی‌کند که رسانه‌های اجتماعی برای کاربران بد هستند یا خیر.

این شرکت قول داد که بر روی راه‌هایی برای به‌حداقل‌رساندن اثرات مضر این شبکه اجتماعی از جمله مقایسه‌های مخرب و ایجاد ذهنیتی منفی نسبت به بدن کار می‌کند.

فیس بوک در سال 2021 به عنوان بخشی از کمپینی برای بازنگری تصویر خود با تمرکز بر واقعیت مجازی و متاورس، نام خود را متا تغییر داد.

به‌نظر می‌رسد که قانونگذاران در تلاش هستند تا با تحمیل الزامات جدیدی بر روی پلتفرم‌ها، تمرکز خود را بر نحوه محافظت از رفاه آنلاین کودکان افزایش دهند. اگرچه هنوز تغییراتی چندانی ایجاد نشده‌است، اما کالیفرنیا اخیراً کد طراحی متناسب با سن خود را وضع کرده‌است. این کد پلتفرم‌ها را ملزم می‌کند تا در نظر بگیرند که چگونه خدمات آنها می‌تواند برای خردسالان خطرآفرین باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما