تصویر روز ناسا: MACS0647، عدسی گرانشی جهان اولیه

اقتصاد ۱۰۰ - در تصویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب، منبع نور پس‌زمینه MACS0647-JD به صورت یک جفت یا گروه کوچکی از کهکشان‌ها آشکار شد.

تصویر روز ناسا: MACS0647، عدسی گرانشی جهان اولیه

به گزارش گروه دانش و فناوری و نقل از دیجیاتو، وقتی MACS0647-JD برای اولین‌بار توسط تلسکوپ فضایی هابل کشف شد، به صورت لکه‌ای مبهم مشاهده شد.

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟

در این تصویر که اخیراً توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) در طیف فروسرخ چند رنگی گرفته شده است، عدسی گرانشی خوشه کهکشانی MACS0647 دیده می‌شود. در اینجا خوشه بزرگ پیش‌زمینه نور ساطع‌شده از کهکشان‌های دور پس‌زمینه را در امتداد خط دید منحرف و همگرا می‌کند.

منبع نور پس‌زمینه MACS0647-JD که سه‌بار توسط خوشه همگرا شده است، در تصویر دیده می‌شود. وقتی MACS0647-JD برای اولین‌بار توسط تلسکوپ فضایی هابل کشف شد، به‌صورت لکه‌ای مبهم مشاهده شد. در حالی که این منبع نور منفرد توسط جیمز وب به صورت یک جفت یا گروه کوچکی از کهکشان‌ها آشکار شد.

رنگ اجرام MACS0647-JD نیز متفاوت است، که نشان‌دهنده‌ تفاوت‌های احتمالی در سن یا میزان غبار موجود در این کهکشان‌هاست. این تصاویر جدید، نمونه‌های نادری از کهکشان‌ها را تنها در چند ۱۰۰ میلیون سال پس از بیگ بنگ نشان می‌دهند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما